5 “start-up” podjetij, ki dokazujejo, da biti DJ še nikoli ni bilo lažje

 

Postati uspešen glasbenik pomeni, da mora posameznik “sedeti na večih stolčkih” hkrati. Na eni strani se je potrebno ukvarjati z administracijo, logistiko in papirologijo, na drugi strani je potrebno skrbeti za organizacijo nastopov, hkrati pa seveda ne gre pozabiti na gradnjo skupine privržencev, kar je za določene zvrsti glasbe še posebej zahteven korak. Verjetno si le stežka predstavljamo, kako je vse to bilo možno pred prihodom interneta, ki danes močno olajšuje vse prej naštete korake.

Glasbeni festival Amsterdam Dance Event vsako leto gosti največja imena elektronske glasbe. Letos je bila glavna teme ene od novinarskih konferenc tehnologija v dotični glasbeni industriji. Glavni akterji so bila “start-up” podjetja, ki pomagajo glasbenikom pri razvoju uspešne kariere. Pripravili smo kratek pregled petih podjetij, ki vsako na svoj način pomaga glasbenikom. Ne glede na to, ali govorimo o flavtistu, ki skuša postati bolj organiziran, ali DJ-ju, ki išče nove priložnosti za nastope, za vse obstaja rešitev v obliki spodaj naštetih “start-upov”.

1. Prevzamite nadzor nad administracijo in se osredotočite na glasbo — ABOSS

“Start-up” podjetje ustanovljeno leta 2014 – ustanovitelja sta Arvid Silos in Thomas van Beek – Artist Back Office System (ABOSS) razvija rešitve programske opreme, ki glasbenikom, agencijam in menedžerjem olajšajo sodelovanje med seboj. 

Soustanovitelj Arvid je razložil bistvo podjetja: “Stvari, ki se dogajajo v ozadju, ne bi nikoli smele vplivati na kreativno ustvarjanje glasbenikov in točno to je točka, kjer smo dobili idejo za ABOOSS. Naša glavna naloga je, da pomagamo umetnikom, da se rešijo težav in preglavic, ki jih imajo z administracijo in organizacijo. Naši produkti jim pomagajo, da lahko prevzamejo nadzor nad dotičnimi stvarmi ter se v celoti fokusirajo na to, kar najraje in najbolje počnejo”.

Preko spletne platforme in na novo izdane aplikacije, ki je izšla septembra, glasbeniki in ostali deležniki lahko vedno dostopajo do informacij kot so datumi nastopov, kontaktnih informacij, datotek, letov, hotelov, informacij o transportu in prodaji vstopnic. Z nekaj več kot 15.000 uporabniki ABOSS dokazuje, da gre za kvalitetno rešitev, ki je namenjena širši množici uporabnikov. 

2. Distribuirajte vašo glasbo in pridobite potencialne kontakte glasbenih založb — Amuse

Amuse je “start-up” podjetje, ki je nastalo s sodelovanjem šestih strokovnjakov iz glasbene industrije (eden od njih je svetovno znani glasbenik will.i.am) leta 2015. Gre za “new age” glasbeno zalobo, ki brezplačno distribuira glasbo in omogoča glasbenikom, da jih ostale založbe opazijo.

Eden od soustanoviteljev, Diego, Farius, je na ADE konferenci lepo povedal: “Mi nudimo brezplačno aplikacijo. Glasbeniki po celem svetu lahko uporabljajo to aplikacijo in nalagajo svojo glasbo. Mi poskrbimo, da glasba pride do akterjev kot sta Spotify in Apple Music. Potem pogledamo analitiko, ki nam pove, katere pesmi so popularne in nato seveda poizkušamo glasbeniki povezati s pravimi glasbenimi založbami. Če se glasbenik odloči, da podpiše pogodbo z določeno založbo, za njih skrbimo ter omogočimo nadaljnji razvoj sodelovanja”.

Amuse si z glasbeniki deli ves dobiček v razmerju 50:50 – gre za veliko bolj konkurečno storitev kot v primeru tradicionalnih založb – in zato ni presenečenje, da je podjetje dobilo nagrado “ADE’s Companies to Watch“. Amuse načrtuje širitev po Evropi in Južni Ameriki in je vsekakor lepa priložnost, da glasbeniki preko tega podjetja pridejo do kvalitetnih sodelovanj. 

3. Izbirajte “in-store” glasbo za blagovne znamke in za to prejmite plačilo — kollekt.fm

“Start-up” podjetje iz Amsterdama, Kollekt.fm, gradi zanimivo zgodbo s svojo storitvijo “Atmosphere”. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2013, glavna ideja pa je povezovanje blagovnih znamk in DJ-jev, glasbenih strokovnjakov in izvajalcev. Ti posredniki dejansko izbirajo sezname predvajanja glasbe in blagovne znamke določajo ceno za glasbo. 

Soustanovitelj, Rolf Droge, je povedal: “Poleg tega, da je storitev plačana, glasbeniki na tak način pridejo do širšega kroga poslušateljev predvsem v barih in restavracijah. Poleg tega lahko več zaslužijo z avtorskimi pravicami na komercianlnih mestih”. 

Torej, ste odlični v izbiranju glasbe pa si mogoče ne želite postati DJ? Ali pa enostavno želite izkoristiti dejstvo, da imate dobro uho in si želite zaslužiti nekaj dodatnega denarja? Če je temu tako, potem se prijavite na tej povezavi

4. Spremljajte kdaj, kje in kdo predvaja vašo glasbo — Seeqnc

Bernhard Famler in Albert Gruber sta leta 2018 ustanovila “start-up” podjetje Seeqnc, ki uporablja patentirano Audio Encoding tehnologijo, ki založbam, producentom in DJ-jem omogoča, da spremljajo svojo glasbo in morebiti celo dodatno spodbudijo doseg glasbe.

Eden od ustanoviteljev, Bernhard Famler, je na ADE-ju razložil: “Seeqnc ne omogoča zgolj produkcijo in promocijo glasbe glede na podporo ostalih DJ-jev. Poleg tega se lahko uporabniki povežejo s temi DJ-ji in spletejo nova poznanstva in mogoče celo kolaboracije. Glasbeniki lahko delijo glasbo z lastnim občinstvom preko družbenih medijev in konec koncev pridobijo celostno sliko glede tega, kje, kdaj in kdo predvaja glasbo”.

Ko enkrat naložimo aplikacijo, dobivamo obvestila vsakič, ko se katera od naših pesmi predvaja po svetu. Hkrati aplikacija posluša to, kar poslušamo mi in kodira “Soundcookies” v glasbo, kar pomeni, da lahko tudi ostali izvajalci in oboževalci dobivajo obvestila. Trenutno je načrta tak ,da se bo storitev širila še na žanre kot sta reggae in hip hop. 

5. Ste siti slabega spanca in nenehne izpostavljenosti alkoholu in drogam – Remedy State

Dejstvo je, da so glasbeniki tri-krat bolj pogosto izpostavljeni depresiji kot ostali ljudje. “Dolge noči, nestalen delavnik, nenehna potovanja, pritisk družbe in še bi se kaj našlo, kar pusti kar težke posledice na glasbenikih. Tukaj govorimo o zdravstvenih težavah, ki jih sčasoma enostavno ne moremo ignorirati”, so zapisali na spletni strani podjetja Remedy State. 

Ben Turner in Blaise James DeAngelo sta ustanovila Remedy State v začetku letošnjega leta. Gre za “zdrav” pristop v digitalni obliki, ki se bori s temno platjo glasbene industrije. “Start-up” podjetje svojo prvi tro-dnevno “seanso” organiziralo na Ibizi, letos maja. Program je vključeval delavnice na temo dihanja, pogovore s strokovnjaki za spanje in wellness, jogo, sprehode v naravi in vegetarijansko hrano. Glavni cilj je bil izboljšati zdravstveno in mentalno stanje udeležencev. 

Ustanovitelja trenutno največ energije vlagata v razvoj digitalne platforme, ki bi služila kot nek dodaten kanal. Ben Turner je povedal: “Želimo si ustvariti nekaj, kar je lahko z osebo več kot dva dni ali dve ure”. Torej, Remedy State je namenjen vsem glasbenikom, na katere glasbena kariera vpliva na tak ali drugačen način. 

Zgoraj našteta “start-up” podjetja so namenjena predvsem predstavnikom glasbene industrije, dejstvo pa je, da a trgu obstaja še veliko več alternativ. Vsekakor pa se moramo zavedati, da ni vse v tem, da uporabimo prava orodja, temveč je za končni uspeh potrebnega še veliko truda in talenta. 


potovanje rezervacija  

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.