EICMA 2018: Piaggio Group, močan odmerek zgodovine in nekaj novega

Sicer bi težko rekli, da smo na razstavnem mestu skupine Piaggio videli veliko zares novega, smo pa bili priča tudi velikemu presenečenju, ki ga je pripravila Aprilia.

– Piaggio MP3

– Moto Guzzi V9 Bobber Sport

– Moto Guzzi Fast Endurance Trophy

– Vespa GTS

– Moto Guzzi V85 TT

– Aprilia Concept RS600

Kot je razvidno iz zgornjega seznama, so bili najbolj dejavni pri Moto Guzziju, kjer so poskrbeli za tri novosti. No v bistvu za eno, če upoštevamo dejstvo, da so model V85 TT napovedali že lani, ter to, da je bil V9 Bobber Sport predstavljen že na mednarodnem srečanju v Italiji.

Novo linijo modelov Piaggio MP3 smo spoznali že letos poleti v Parizu, vse o njem pa smo že zapisali na tej povezavi.

Moto Guzzi V85 TT

Čeprav se je šušljalo, da bo novi karizmatični potovalni enduro, ki bi moral stopiti v čevlje upokojenega Stelvia, nared šele za Moto Guzzijev stoti rojstni dan, torej v sezoni 2021, je izredno zanimanje po lanski predstavitvi koncepta, inženirje in šefe nagnalo do tega, da so zavihali rokave in očitno težko pričakovanega novinca pripravili že za prihodnjo sezono. Moto Guzzi V85 bi moral s svojimi 80 ‘konji’ in 80 Nm navora, pomešati štrene v razredu srednje kategornikov. A ker prihaja z veliko karizme in želje po lastni identiteti, bo to motocikel, ki ga ne bodo spregledali niti tisti, ki se v tem trenutku še ne ozirajo po tovrstnem motociklu.

Če vprašate nas je že akronim ‘TT’, ki je sicer že dolgo del Moto Guzzijeve zgodovine, garancija za vsestranski, robusten in zanesljiv motocikel. Kratica TT namreč pomeni ‘tutto terenno’, kar pri tej znamki identificira motocikle, ki so posvečeni avanturam tipa Paris-Dakar ter potovanjem v njihovi najbolj čisti in originalni obliki. V začetku 80-ih let, ko je bil znameniti reli na svojem vrhuncu, so se zgodbe namesto o moštvih, tovarnah in strojih, pisale o dirkačih, katerih cilj je bil Lac Rose, pred tem pa raziskovati ter se poistovetiti s svojim strojem. Namesto navigacijskih sistemov so si dirkači pot skozi puščave utirali s pomočjo ročne ure in potne knjige, edino kar je ostalo skupnega dirkačem, ki se relija udeležujejo danes, pa je to, da marsikdo ne pride do cilja.

Pustimo romantiko ob strani, Moto Guzzi V85 TT bi moral biti s svojimi 208-kilogrami mase dovolj lahkoten, da premagovanje tudi bolj zahtevnih terenov ne bi smelo biti velik problem. Posoda za gorivo sprejem 21-litrov goriva, kar pomeni, da bo z enim polnjenjem mogoče prevoziti tudi 400 kilometrov. Prvi občutki za krmilom na salonu so pozitivni, izredno, skoraj erektilno pokončna drža voznika ne bi smela biti utrujajoča, gotovo pa bo všeč tudi starejšim motoristom, saj so noge zaradi položaja stopalk in visokega sedeža (830 mm) pravzaprav zelo malo pokrčene. Moto Guzzi V85 se je nalezel tudi nekaj oblikovalskih pristopov iz zgodovine te tovarne. Tako s predalčkom pod sedežem, visokim blatnikom in dvojnim žarometom spredaj, hočeš nočeš, močno spominja delno na model Quota 1000 iz leta 1989, delno pa na model NTX 650 iz leta 1996. Zelo zanimiv motocikel, ki ga bomo, če bo to mogoče, z veseljem preizkusili.

Moto Guzzi Fast Endurance Trophy

Če ste mislili, da gre za kakšen poseben nov model, ste se zmotili. Gre za še eno, torej sedmo variacijo modela V7 III, a tokrat z najbolj športno, pravzprav dirkaško genetiko. Orel se namreč vrača na dirkališče.

Moto Guzzi v sodelovanju z italijansko motoristično zvezo organizira amatersko prvenstvo, v katerem bodo sodelovali samo njihovi motocikli. Šlo bo za pet eno-urnih dirk, vsaka ekipa bo imela dva voznika. Štartalo se bo v stilu Le Mans-a, prvenstvo pa bo odprto za vse, ki si želijo spoznati pravo dirkaško življenje in vznemirjenje.

Fast Endurance Trophy bo torej V7 III, nadgrajen z dirkaškim kitom, ki poleg aerodinamičnih dodatkov zajema še komplet litih platišč, športno vzmetenje in še nekaj za zdaj skrivnostnih dodatkov, ki jih je pripravil Guareschi Moto, sicer svetovno znan tuner Moto Guzzijevih motociklov.

Aprilia RS 660

Očitno presenečeni pa smo se praskali za ušesi, ko smo na Aprilijinem razstavnem mestu uzrli hudo športen model, na katerega je vgrajen paralelni dvovaljnik. Da ta kombinacija ni ravno običajna, je s tem, ko je izjavil, da število konjev ni najbolj pomembno, med vrsticami potrdil tudi Max Biaggi, ki je konceptni motocikel na salonu tudi predstavil. Kot pravijo pri Apriliji, gre v tem primeru za motocikel, ki bi navdušil tiste, ki uživajo v vrhunskih voznih lastnostih (sodeč po vgrajenih komponentah te ne bi smele biti vprašljive), sama moč motorja pa se jim ne zdi odločujoča za dirkaški potencial ob koncih tedna. Hm, kaj pa vemo, Italijani so bili v marsičem prvi in pri tem tudi zelo uspešni, se je pa že zgodilo, da so bili marsikdaj korak pred drugimi, a kljub temu potegnili kratko. Lep primer je Aprilia Mana z avtomatskim menjalnikom, podobo zgodbo so doživeli tudi z modelom Moto 6.5.

potovanje rezervacija  

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.