(Los Angeles 2018):… In predstavlja naslednika z oznako 992

55 let. Izjemno dolga doba za en sam model avtomobila in svojevrsten dokaz, da podjetje, ki ga proizvaja, nekaj počne prav. Le redkim je namreč uspelo ohraniti tako en avtomobil na trgu vsaj približno tako dolgo. A čeprav je vmes kazalo, da ga bodo ukinili – na trg je celo zapeljal njegov naslednik – so pri Porscheju tako dolgo pri življenju uspeli obdržati njihov najbolj prepoznaven model, 911. In sedaj na trg s premiero na avtomobilskem salonu v Los Angelesu prihaja njegova najnovejša (osma) reinkarnacija z oznako 992.

Pri Porscheju velja, da z modelom 911, kar zadeva obliko, le redko eksperimentirajo. Ob predstavitvi prejšnje generacije so to pravilo nekoliko prekršili, zato so se ob predstavitvi nove generacije kar nekoliko zadržano lotili dela. Novi avtomobil, katerega smo pred nekaj tedni že videli skoraj brez kamuflaže, bo zato na prvi pogled obdržal linije svojega predhodnika, še največ sprememb pa bo tako moč opaziti na zadnjem delu avtomobila, kjer bodo zadnje luči postavljene precej nižje k tlom, po zgledu verjetno najbolj priljubljene generacije 993 pa bodo le-te ponovno povezane v neprekinjen ‘trak’. Avtomobil bo sicer tudi občutno širši, pod blatniki se bodo nahajala 20 oziroma 21-palčna platišča, z izjemo odbijačev pa bo celotna karoserija izdelana iz aluminija.

Notranjost ostaja zvesta koreninam

»Pri oblikovanju nove generacije modela 911 je bilo izredno pomembno, da upoštevamo evolucijske spremembe, ki so se zgodile skozi prejšnje generacije. Pri izvirnem 911 je bila na primer celotna notranjost narejena z eno horizontalno linijo. Poleg tega je od poznih 80-ih let je velika pozornost namenjena novim tehnologijam. Z novim 911 tako uvajamo nove materiale in vodoravno postavitev,« je med drugim dejal Ivo van Hulten, glavni oblikovalec notranjosti novega avtomobila.

Notranjost avtomobila je bila v celoti spremenjena, a še posebno armaturna plošča ostaja prepoznavo Porschejeva, saj ji dominirajo ravne horizontalne linije. Velik del le-te zajema nov 10,9-palčni zaslon, ki pa je v celoti vgrajen v samo ploščo in tako ni prosto stoječ, kakor pri številnih sodobnih avtomobilih. Voznikove oči bodo podatke o hitrosti, motornih vrtljajih in drugih parametrih še naprej spremljale na petih okroglih merilnikih, a le (tradicionalno) sredinsko postavljen merilnik motornih vrtljajev ostaja analogen.

Do 100 kilometrov na uro v manj kot 4 sekundah

Varnostne tehnologije je pri novem 911 992 veliko. Avtomobil tako kot prvi na svetu predstavlja nov vozni program z imenom ‘Wet’, prilagojen vožnji po dežju. Ta se aktivira samodejno ob zaznavi vode na cestišču, na kar voznika tudi opozori. Poleg tega pa je avtomobil med drugim opremljen še s ‘sladkorčki’, kot so aplikacija ‘Porsche road trip’, ki pomaga pri načrtovanju poti in vmesnih postankov ter lokalnih znamenitosti in pa Porsche Impact, ki vozniku sporoča kakšen vpliv ima njegova vožnja na okolje in ponuja možnost sofinanciranja projektov za ohranjanje okolja.

Najpomembnejši pa je pri športniku, kakršen je 911 jasno motor. Ta še naprej ostaja trilitrski šestvaljnik, ki pa je že od prejšnje generacije z izjemo modela GT3 opremljen s turbo puhalom. Agregat je namreč pri različicah Carrera S in pa Carrera 4S pridobil nekaj več motorne moči, natančneje, dodatnih 30 ‘konjev’ (22 kilovatov) več, skupna moč pa tako znaša 450 ‘konjev’ oziroma 331 kilovatov’, kar pripomore k bistveno boljšim pospeškom do 100 kilometrov na uro. Ti sedaj znašajo 3,7 sekunde za različico S in še desetinko manj za izvedbo 4S, oba rezultata pa sta lahko še boljša za dodatni dve desetinki ob doplačilu za paket Sport Chrono. Končna hitrost? 308 oziroma 306 kilometrov na uro pri izvedbi 4S.

  potovanje rezervacija  

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.