Petrol na poti električne mobilnosti

Petrol trenutno upravlja največje omrežje javnih polnilnih postaj za električne in priključno hibridne avtomobile v Sloveniji, široko mrežo gostovanja v Evropi, podporo končnim uporabnikom in spletno mobilno aplikacijo za polnjenje One Charge, ki uporabnikom omogoča polnjenje avtomobila brez neposrednega denarnega plačila, ampak zgolj s skenom QR kode ali vpisom številke polnilnice. Preko aplikacije lahko uporabniki v realnem času preverijo tudi lokacijo in zasedenost polnilne postaje in če ta sploh deluje.

Pri Petrolu so razvili tudi celovit poslovni najem električnih avtomobilov, ki v primeru podjetij ali lokalnih skupnosti vključuje tudi upravljanje voznega parka in možnost vzpostavitve lastne polnilne infrastrukture. V okviru poslovnega najema za obdobje od treh do petih let je na voljo vrsta električnih avtomobilov, med katerimi najbolj izstopajo BMW i3, VW e-Golf ter Renaulta Zoe in Kangoo Z.E., cena najema pa je odvisna od avtomobila, dolžine najema in prevoženih kilometrov. Kot pravijo pri Petrolu, se za poslovne najeme največ odločajo slovenske občine, kjer je na voljo tudi vse več polnilnih postaj za elektrificirane avtomobile. Na Bledu denimo, ki spada med energetsko najbolj učinkovite slovenske občine, je trenutno možno na javnih polnilnicah polniti do 36 elektrificiranih vozil.

V Sloveniji je trenutno 320 ‘počasnih’ AC polnilnih postaj, 40 hitrih DC postaj in 18 priključkov Tesla Supercharger, od česa je v Petrolovem upravljanju 51 AC polnilnih postaj in 32 hitrih DC postaj ter 12 priključkov Tesla Charger, do konca leta pa načrtujejo, da bodo v sodelovanju z BMW-jem postavili še štiri hitre polnilne postaje. Uporabnikom njihovih storitev sicer omogočajo tudi uporabo polnilnih zmogljivosti v tujini, predvsem v sosednjih državah.

Dirkač in proizvajalec električne energije

Na Petrolovem eco rallyju smo srečali tudi slovenskega dirkača Aleksa Humarja, ki pa tam ni bil le kot uspešni vozniak relija, ampak zato, ker na reki Idrijci že dobro desetletje upravlja tudi majhno hidroelektrarno. Ta z okoljsko vzdržnim načino pridobivanja električne energije vsekakor ustreza prizadevanjem za čisto mobilnost.

Humar nam je povedal, da je njegova elektrarna na reki Idrijci v Slapu od Idrijci, proizvaja pa elektriko z močjo 280 kilovatov. Elektriko oddajajo v električno omrežje in jo prodajajo Petrolu. Na vprašanje, če se proizvodnja izplača, je odgovoril da gotovo, saj se sicer tega ne bi lotili. In kako je prišlo do odločitve za elektrarno? Njegova družina je imela do leta 1953 ne istem mestu žago, potem pa so jim vzeli koncesijo. Pozneje so se odločili za gradnjo majhne elektrarne, ki je začela delovati leta 2009. In kakšne so izkušnje s proizvodnjo elektrike? V začetku je bilo precej živčno in napeto, saj se je bilo treba upravljanja elektrarne še naučiti, zdaj pa z njo ni težav.

Ali razmišljajo o širitvi na fotovoltaiko ali druge vire energije? »Ne, saj kraj, kjer elektrarna stoji, ni dovolj osončen za kaj takšnega. Poleg tega se kljub temu, da se veliko govori o povečanju zelene energije, na tem dejansko ne dela veliko. Težko je tudi urediti kakršnekoli dokumente za spremembe in širitev elektrarne. Bo pa čas pokazal, kako se bodo stvari razvijale.«

Kaj pa meni o električnih avtomobilih? »So vsekakor smer, v katero vsi stremimo. Meni, da so za mesta kar prava stvar, drugje pa bodo za zdaj bolj v ospredju druge rešitve. Kaj pa električno dirkanje? Njegovo osebno mnenje je, da si električnega dirkalnika v reliju še ne predstavlja, saj je eden od čarov dirkanja denimo tudi močan zvok motorja. A tudi tu velja, da spremembe prihajajo in videli bomo, kaj bo prinesel čas.«

potovanje rezervacija  

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.