Popolna finančna preobrazba: Vedno začnemo pri sebi

Med udeleženci Popolne preobrazbe imamo gospo Bojano, katere zgodbo smo že spoznali. 

Spomnimo se … Eden večjih izzivov, s katerimi se družina sooča, je iskanje službe. Bojana je do danes oddala že številne prošenje, opravila kar nekaj razgovor, a na koncu prejela le zavrnitve. Po analizi in pogovoru s kadrovskimi strokovnjaki pa je bil zaključek naslednji: “Začeti moramo vedno pri sebi. Ljudje namreč pogosto sebe vidimo v popolnoma drugačni luči, kot nas vidijo drugi,” pravi Martina Jarkovič, vodja projektov Iskanja selekcije pri Adecco, ki je bila gostja na tokratnem predavanju.

“Pred nedavnim sem imela v programu kandidatko, s katero sva izpeljali že skoraj vse postopke in prišli do faze, ko jo je čakal le še razgovor z mojo sodelavko, ki je specialistka za področje, ki je kandidatko zanimalo. Po razgovoru sem se usedla z obema in preverila, kako je bilo. In kaj se je izkazalo? Kandidatka mi je vedno govorila, kako je samokritična, ko pa se je pogovarjala z mojo sodelavko, jo je ta videla v drugačni luči, predvsem je pri njej poudarila drugo lastnost – rekla je, da se mora še veliko ukvarjati s sabo, z lastno predstavitvijo in samopromocijo,” nam je razkrila tokratna predavateljica zgodbo iz prakse.

Kako ustvariti pravo sliko sebe?

To je bilo ključno sporočilo, ki nam ga je dala strokovnjakinja, ki se vsakodnevno ukvarja s številnimi kadri – da moramo znati dobro promovirati in prodajati samega sebe. Da pa to lahko naredimo, se moramo zelo dobro poznati. A eno je, kako mi vidimo sebe, drugo pa je, kako nas vidijo drugi.

“Narediti je treba analizo samega sebe, preden začnemo samopromocijo. To je ključno. Poznati moramo svoje želje, sposobnosti in posledično vedeti, kaj iščemo. Če jaz vem, kaj sem in kaj zmorem, si lahko začrtam karierno pot, ki me bo pripeljala do cilja,” dodaja Martina Jarkovič.

Kako spremeniti svoje razmišljanje?

Razmišljanje v resnici ne bo dovolj, potrebne bo nekaj akcije. Najprej pa si zastavimo cilj in naredimo seznam ljudi, ki nam bodo lahko pomagali do ustvarjanja prave slike. “Ljudje, s katerimi delamo ali smo delali, smo z njimi povezani v zasebnem ali poslovnem svetu, nas vidijo malenkost drugače, kot vidimo sami sebe. Kompetence so recimo eno od področij, ki jih delodajalci vedno iščejo. Mi smo lahko prepričani, da imamo dobro razvito kompetenco dela z ljudmi, da smo timski človek. A na drugi strani imamo lahko v ekipi nekoga, ki v nas ne vidi timskega človeka, pa tega niti ne vemo,” dodaja predstavnica Adecca.

Zato je pomembno, da kompetence, ki jih sami vidimo pri sebi, preverimo tudi pri svojih sodelavcih, prijateljih, družini ali v okolju, kjer smo v preteklosti že delali. “Tako bomo ustvarili pravo sliko, ki bo pokazala, katere so naše prave, močne lastnosti. Ko bomo definirali to, bo veliko enostavneje predstaviti in promovirati sebe ter z argumenti okrepiti svoje trditve,” dodaja Jarkovičeva.

Tudi na razgovorih delodajalci pogosto vprašajo po kompetencah, vnaprej povedo, katere kompetence želijo pri svojih zaposlenih, zato potencialne sodelavce vprašajo po referencah. “Po razgovoru delodajalci pogosto pokličejo vaše reference, ki lahko potrdijo ali ovržejo vaše kompetence.”

Zaradi vsega tega je pomembno, da ozavestimo svoje pozitivne strani, hkrati pa tudi minuse, moramo jih obvladovati, da na koncu ne nadvladajo naših pozitivnih lastnosti.
In tako kot za go. Bojano je za vse nas gotovo eden izmed največjih izzivov soočiti se s samim s seboj. S tistimi malce manj prijetnimi lastnostmi, ki jih imamo in s katerimi oddajamo posebna sporočila. A če se z njimi ne soočimo jih težko spremenimo in še težje stopimo na pot sprememb, ki si jih želimo. Zato le pogumno in se začnimo posvečati sebi!

Liza - 47/2018

  potovanje rezervacija  

Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.