Posted on Leave a comment

Se lahko s pomočjo virtualne resničnosti v svojih telesih počutimo bolje? (2. del)

 

V prvem delu članka smo se dotaknili raziskav, ki so bile opravljene na področju uporabe VR tehnologije in upravljanja z bolečino, v drugem delu pa nas čaka še nekaj nadgradnje.

VR naprava ali distrakcijska naprava

V prvem delu smo izpostavili raziskavo, kjer je VR skupina poročala o redukciji bolečine med izvajanjem vaje. Dr. Mauger trdi, da je v tem primeru glavno vlogo igrala distrakcija. “Splošno znano je, da pozornost na bolečino vpliva na percepcijo le-te. Distrakcija potemtakem lahko zmanjša intenzivnost bolečine”, je povedal Mauger. Distrakcijske tehnike so bile s strani zdravnikov  uporabljene že dolgo nazaj, od globokega dihanja do poslušanja sproščujoče glasbe in igranja iger. 

Ne samo, da VR distrakcija potrjuje izsledke ostalih študij, sklada se celo z “Gate Control” (“Teorija vrat”) teorijo bolečine, ki pravi, da imajo psihološki faktorji pomembno vlogo pri dojemanju bolečine. Teorija pravi, da signali bolečine, ko pridejo do hrbtenjače, pridejo do “živčnih vrat” in nato morajo priti skozi ta vrata, da bi dosegli možgane. Na poti se pojavijo različni dejavniki, kot je intenzivnost bolečine, ostali senzorni signali in različna sporočila s strani možganov. 

Distrakcija recimo ne pomeni vedno zgolj prikazovanje lepih, pomirjujočih se slik, kot trdijo nekatere študije ali podjetja, ki se poslužujejo tovrstnih tehnik. Namesto tega se lahko distrakcija kot takšna vzbudi tudi z drugimi faktorji, kot je vzhičenost ali neka novost. 

“VR spremeni okolje, v katerega je subjekt postavljen, in mi dobro vemo, da lahko različna okolja vplivajo na izkušnjo bolečine kot take”, je povedal Mauger. Poleg tega je izpostavil dejstvo, da je VR tehnologija za marsikoga povsem nova, kar pri posameznikih vzbudi zanimanje in vpliva na percepcijo bolečine. 

Gradnja konteksta nad percepcijo

Eden največjih izzivov, ko proučujemo bolečino je, da je lahko bolečina izjemno subjektivna. Številne raziskave na tem področju uporabljajo lestvice stopenj bolečine, kjer sprašujejo udeležence po njihovi oceni bolečine. Ne samo, da je to povsem subjektivna ocena bolečine, ta lahko varira od osebe do osebe. Poleg tega pa lahko varira tudi glede na stres posameznika in druge psihološke faktorje. 

Če si želimo napredka pri boljši izkušnji lajšanja bolečine s pomočjo VR tehnologije, moramo podkrbeti za boljše razumevanje konteksta. Samo tako lahko pripravimo izkušnjo, ki bo bolj objektivne narave. Študija dr. Hunterja Hoffmana iz Univerze Washington Human Interface Technology Laboratory (HIT) iz leta 2006 je dokazala, da lahko VR tehnologija resnično spremeni način, na katerega možgani fizično registrirajo bolečino in ne zgolj percepcijo bolečine. Znanstveniki ravno iz tega razloga, da dobijo bolj oprijemljive podatke, uporabljajo tehnologijo magnetne resonance, da sami pogledajo, kaj točno se dogaja v možganih, kajti samo tako lahko pridejo do rešitev. 

“Moramo se lotiti več takšnih raziskav, kjer lahko računamo na različne mehanizme”, je povedal Mauger. Samo tako bodo znanstveniki bolje razumeli, zakaj se določene stvari odvijajo tako, kot se, in tako bo VR tehnologija lahko še bolj učinkovito pomagala pri zmanjšanju bolečine. 

Kljub temu, da je področje še v zgodnjih fazah razvoja, znanstveniki praktično vsak dan odkrijejo nekaj novega in vedno bolj učinkovitega. Na svetu je resnično ogromno število ljudi, ki živijo s kroničnimi bolečinami, in najti prave načine, kako zmanjšati to bolečino brez zdravil in agresivnih operacij, je naslednji izziv, ki čaka znanost in tehnologijo vritualne resničnosti. 


 
Booking.com
 
Dodaj odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.