Aktualno: Projekt Ionity – Nova era električnih polnilnic

Projekt Ionity, skupni projekt več avtomobilskih proizvajalcev, med njimi skupine Volkswagen, Daimlerja, BMW-ja in Forda, je brez dvoma eden izmed največjih avtomobilskih projektov zadnjih let in tudi eden redkih, kjer se je skupaj povezalo takšno število avtomobilskih proizvajalcev. Cilj projekta (s sedežema v Münchnu in Oslu)? Ob podpori skoraj 20 zunanjih partnerjev vzpostaviti največjo evropsko mrežo hitrih polnilnic za električne avtomobile. Nekakšno evropsko alternativo projektu, ki ga je pred leti samostojno začel ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla. Slednji ima trenutno sicer na stari celini še vedno večje število električnih polnilnic, a se razlika praktično iz dneva v dan manjša.

Projekt, katerega zaščitni znak je rjavi škarnik, vrsta ujede, ki jo odlikujeta eleganca med letom in odlična sposobnost jadranja, je stekel v letu 2017, že zdaj pa je število polnilnic po Evropi trimestno; mejnik – stota postavljena polnilnica – je bil postavljen pred vsega nekaj tedni, število hitrih polnilnic pa naj bi že do konca leta 2020 doseglo 400, kar pomeni, da tudi ob upoštevanju polnilnih mest, ki so že v gradnji, projekt še vedno ni dosegel niti polovice. Vseeno pa o zadanem načrtu ne gre dvomiti.

A bistvenega podatka o projektu še nismo navedli. Polnilnice, ki rastejo po Evropi, niso niti klasične niti hitre polnilnice, ampak gre za tako imenovane ultra hitre polnilnice. Če smo tako v Sloveniji v razred hitrih polnilnic uvrščali postaje, ki so s pomočjo direktnega toka omogočale polnjenje z močjo do 50 kilovatov, prinaša projekt Ionity nekaj popolnoma novega. Tovrstne polnilnice namreč omogočajo polnjenje z močjo do 350 kilovatov, kar je več, kot pa omogočajo moderni električni avtomobili, zaradi česar je povsem na mestu, če zapišemo, da bodo zagotovo vzdržale vsaj nekaj let razvoja električnih avtomobilov. Seveda pa je pri tem potrebna tudi primerna infrastruktura, h kateri spadata tudi dovolj zmogljiva transformatorska postaja in pa vzdržljiva električna napeljava. A pri Ionityju so poskrbeli tudi za to.

Kako dobro se projekt Ionity in njegove polnilnice obnesejo v praksi, smo se tako lahko prepričali tudi sami. Z Audijem e-tron, prvim namensko izdelanim električnim avtomobilom znamke Audi, smo se tako odpravili v Ilirsko Bistrico, kjer stoji prva polnilnica projekta, ki pa kmalu ne bo več edina pri nas. V gradnji je namreč že nova, ki bo na bencinskem servisu enega izmed partnerjev projekta, naftne družbe OMV, stala pa bo na servu pri Bonifiki.

Uporabnike na (za zdaj) edini polnilni postaji Ionity pri nas tako pričakajo skupno štiri polnilna mesta, vsako od njih pa omogoča polnjenje z enako močjo. Ker gre za povsem nov ‘objekt’, za zdaj ne poročajo o morebitnih težavah, nobenih preglavic pa projekt ni povzročal tudi nam oziroma našemu Audiju.

Kako je torej polniti električni avtomobil na tako zmogljivi polnilnici? Odgovor: navdušujoče! Čeprav Audi lahko električno energijo sprejema zgolj z močjo 150 kilovatov (in ne 350, kolikor je mejna zmogljivost polnilne postaje), se stanje baterijskega sklopa spreminja in izboljšuje iz minute v minuto. Še več, avtomobil smo na polnilno mesto pripeljali tako rekoč ‘tričetrt’ praznega, s 25 odstotki polno baterijo, v zgolj 20 minutah pa je baterijski sklop javil, da je že 80 odstotkov poln. Nadaljnje polnjenje je sicer še vedno potekalo, vendar bistveno počasneje, saj bi lahko prišlo do preobremenitve in posledičnega uničenja sklopa. V dobrih 20 minutah smo tako napolnili za 47 kilovatnih ur električne energije, na koncu pa je hitrost polnjenja (pričakovano) padla krepko pod 100 kilovatov. Povprečna hitrost polnjenja je sicer znašala 120 kilovatov.

Tako uporaba kakor tudi plačevanje za polnjenje na polnilnih postajah Ionity sta relativno enostavna in možna na dva načina, a obakrat brez uporabe gotovine. Plačilo je tako mogoče izvesti bodisi z uporabo brezstične identifikacijske kartice partnerjev projekta, naravnost iz info-zabavnega sistema avtomobila, če to omogoča (mi smo to možnost sami pred kratkim preizkusili z Mercedesom EQC, tam je bila največja moč polnjenja, ki smo jo dosegli, nekoliko nižja, 115 kilovatov), ali pa z uporabo aplikacije za pametne mobilne telefone z operacijskimi sistemi Android in iOS. V tem primeru mora uporabnik v aplikaciji zgolj skenirati QR-kodo na polnilni postaji in vnesti ali s pomočjo kamere poskenirati svojo kreditno kartico (to lahko v aplikacijo za hitrejšo uporabo seveda shrani).

Prav plačevanje oziroma cenik za polnjenje pa je največja črna pika sistema Ionity. Polnjenje na polnilni postaji stane osem evrov ali osem švicarskih frankov oziroma osem britanskih funtov, odvisno od države polnjenja (no, nam je sistem za polnjenje zaračunal 6,56 evra), ne glede na to, koliko energije bo uporabnik ‘natočil’ v svoj avtomobil. Tako bosta na primer voznik Volkswagna Golfa-e ali pa (kot v našem primeru) voznik Audija e-tron za polnjenje v vsakem primeru plačala osem evrov. Sistem je tako nekoliko nepošten predvsem do lastnikov vozil z manjšimi baterijskimi sklopi, ne glede na to pa gre za dobrodošlo pridobitev, ki bi lahko pripomogla k temu, da bi v Sloveniji sčasoma začeli dobivati prave hitre polnilnice in tako še dodatno spodbudili nakup električnih avtomobilov.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Domen Kumer še ni prebolel izgube, izdal pa je že tretjo pesem po vrnitvi

    Štajerec Domen Kumer (36) je predstavil novo pesem z naslovom Prva runda, a kot pravi, ni nujno, da gre spet za alkohol, njegova prejšnja pesem je namreč nosila naslov Najboljše vino. »V eno noči lahko pride do prve runde marsičesa,« pravi Domen, ki se je pred časom po dolgem premoru spet vrnil […]

  • Na fantastičen način jo je zaprosil za roko, čez nekaj sekund pa je bilo vsega konec

    S Kenesho sta se odpravila na luksuzne počitnice na otok Pemba ob obali Tanzanije. Nastanjena sta bila v posebni podvodni sobi luksuznega letovišča Manta Resort. V četrtek se je Steven spustil v globine. Odplaval je do zastekljene sobe na globini kakšnih desetih metrov in ob steklo pritisnil list, na katerem so bile […]

  • Pozor ! Enakonočje prinaša lekcije za vse nebesne znake

    A ne glede na to, kateri letni čas se začenja ali končuje, je vpliv ekvinokcija enako močan povsod in je jasen znak naravi ter ljudem kot njenemu sestavnemu delu, da je čas za neko novo energijo, ki bo drugačna od prejšnje. Ob enakonočju je še posebej dobro brezpogojno sprejeti sebe kot del narave, […]

  • Alenka Artnik: Ženske smo bile skozi številne generacije potisnjene v ozadje

    Blag veter je pozibaval gladino tivolskega ribnika, ki je odseval okoliško zelenje in opoldanske sončne žarke. Le redek kraj v prestolnici je tako primeren za srečanje z Alenko kot tivolska čolnarna. Imela sem neverjetno srečo, nekaj ur poprej je priletela iz Švice, naslednje jutro pa je že spakirala […]

  • Naberimo si slastnih hrušk za zdravje

    Ja, čisto zares, hruške spadajo med najbolj zdravo sadje, polno koristnih hranilnih snovi, ki jih v sam vrh uvršča tudi okus. Hruške vsebujejo številne vitamine, A, B, C in E, minerale, rudnine, organske kisline, pektine in aromatične snovi. Vsebujejo tudi kar 12 odstotkov sladkorjev in podobno kot pri […]

  • 21. september, svetovni dan Alzheimerjeve bolezni

    Svetovni dan Alzheimerjeve bolezni tudi letos poteka pod sloganom »Spregovorimo o demenci«. Podaljševanje življenjske dobe, ki smo ji priča v zadnjih desetletjih, pomeni tudi večjo pojavnost Alzheimerjeve demence, ki predstavlja dve tretjini vseh demenc in močno prizadene posameznika, njegove svojce in […]

  • V Münchnu začetek Oktoberfesta; za liter piva tudi 15,9 evra

    Pivo bo tako za 3,11 odstotka dražje kot lani, piše na spletni strani festivala. Ne bo pa se podražilo najdražje pivo Weinzelt, ki ostaja pri 15,9 evra na liter. Vodja prireditve Clemens Baumgaertner je dejal, da se na letošnjem festivalu želijo osredotočiti na raznolikost Oktoberfesta. Poudaril je, da ta […]