Audi AI:Me predčasno zasijal v Šanghaju

Odprtje avtomobilskega salona v Šanghaju je tik pred vrati, saj je napovedano že z jutrišnjim dnem, ko se bodo pričele prve tiskovne konference. Tam bomo tudi mi, tam pa bo tudi Audi, ki bo kot največjo novost predstavil model AI:Me koncept avtonomnega avtomobila četrte generacije, o katerem se zadnje čase veliko govori. Navdušenja nad njim kot kaže ne morejo skrivati niti pri Audiju, kjer so se tako dan pred začetkom salona, kjer naj bi bil predstavljen odločili in vozilo v celoti razkrili.

Kot smo že omenili gre za kompaktnega enoprostorca, s katerim se Audi vrača v razred, v katerem ga ni več že vse od odhoda modela A2, s katerim pa 4,3 metre dolg in 1,9 metra širok koncept nima ničesar skupnega. Po sorodstveni plati je tako precej bližje konceptu AIcon, predstavljenem leta 2017, s katerim je Audi želel že takrat predstaviti avtonomno vozilo, namenjeno premagovanju večjih razdalj. Pravzaprav ga lahko označimo kar za njegovo nadaljevanje.

Tretja dnevna soba

Pri Audiju so se tako v veliki meri posvetili udobju in vprašanju, kako do štirimi potnikom ponuditi dovolj prostora na relativno omejenem tlorisu kabine. To so dosegli z medosno razdaljo 2,77 metra, pri čemer so elektromotor (v vozilu bo zgolj eden z močjo 125 kilovatov) postavili nad zadnjo os. Posebnost kabine je razporeditev sedežev, saj so dvema sedežema v prvi vrsti ustvarjalci avtomobila namenili le še dva sedeža v drugi vrsti, katerih položaj pa mogoče prilagajati povsem po trenutni želji in potrebah.

Omenjena rešitev je zgolj eden izmed elemetov, s katerim naj bi AI:Me postal ‘tretja dnevna soba’, kot pravijo pri Audiju. Notranjost je tako narekovala obliko zunanjosti, med drugim tudi izstopajoča okna na bokih, s katerimi so dosegli še nekaj dodatnih centimetrov širine. V notranjosti sicer prevladuje les in pa prečiščene linije. Elemente, kot je volanski obroč in stopalke za upravljanje vozila bo v avtonomnem načinu mogoče povsem skriti, med sedeži pa se bodo prikazali magnetni podstavki za pijačo in pa pladnji, na katerih bo moč servirati obrok.

Komunikacija med samim vozilom in voznikom ali potniki bo potekala na več načinov. Z njim bo tako moč upravljati s pomočjo glasu, uporabo na dotik občutljivih površin in zaslonov (ki bodo podpirali celo 3D-tehnologijo) ter celo z vidom. Poleg kamer, ki bodo spremljale gibanje očes bo namreč tu tudi možnost uporabe očal za navidezno resnično, preko katerih bodo lahko uporabniki dostopali do spleta ali pa celo igrali različne interaktivne igre. Podroben prikaz funkcij je Audi sicer predstavil že na letošnjem salonu zabavne elektronike v Las Vegasu. Ideja po poustvarjanju dnevne sobe bo sicer očitna tudi pri izbiri ostalih materialov v kabini, kot je na primer corian, ki naj bi bil na dotik še posebno prijeten, kot prvi avtomobil v zgodovini pa bo AI:Me ponudil celo čisto pravo rastlinje v sami kabini.

Spciaalizirana souporaba avtomobilov

Navzven so inženirji namenili posebno pozornost žarometom, pri čemer tu ne ciljamo le na njihov videz. Potreba bo njih bo v primeru avtonomne vožnje le še delna, zaradi česar bodo hkrati predstavljale vmesnik za komunikacijo z ostalimi uporabniki cest. Tudi to rešitev je koncpet povzel po AIcon, temu namenu pa bodo služile tudi vse zadnje in stranke luči, po zaslugi katerih jih bo mogoče videti v obsegu 360 stopinj okrog vozila.

AI:Me – navkljub dodelani viziji – sicer še vedno ostaja ‘le’ koncept. Tako gre za tretji Audijev koncept po AIcon in PB 18, s katerim so pri Audiju želel ustvariti električni avtomobil s točno določeno funkcijo in namenom; četrto takšno vozilo bo sledilo na Mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu septembra letos, tako s predstavljeno trojico, kakor tudi njihovim prihajajočim bratom pa želi Audi namesto splošno uporabnih vozil posameznikom ponuditi »visoko specializirane avtomobile, ki jih bo mogoče naročiti po potrebi in z razširjenim naborom individualizacije.«


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave:

  • Chevrolet Corvette za 21. stoletje je tu

    Chevrolet Corvette je od nekdaj veljal za nekakšno ameriško inkarnacijo ali bolje rečeno konkurenco italijanskemu Ferraririju. Ali je dejansko dosegal standarde italijanske znamke je seveda stvar neskončnih pogovorov že več kot pol stoletja, a že samo to, da je avtomobil preživel sedem generacij potrjuje to, da […]

  • Pred svetovnim dnevom hepatitisa akcija brezplačnega anonimnega testiranja na hepatitis C

    Pred svetovnim dnevom hepatitisa, 28. julijem, na Kliniki za infekcijske bolezni in vročinska stanja UKC Ljubljana organizirajo brezplačna, anonimna testiranja na okužbo z virusom hepatitisa C brez napotnice. Potekala bodo od 22. do 24. julija med 14. do 18. uro. Ta bolezen je po njihovih navedbah popolnoma ozdravljiva, če jo odkrijemo […]

  • Nepričakovano vabilo: Korejski politik častil slovenske plavalce z večerjo

    Ponedeljkovo popoldne so plavalci izkoristili za obisk mestne tržnice, kjer jih je ogovoril eden od domačinov. Hitro se je izkazalo, da gre za lokalnega politika, ki je bil pred časom v Sloveniji in tako navdušen nad Postojnsko jamo in drugimi lepotami državice na južni strani Alp, da je plavalce povabil na kratek izlet v […]

  • Pri sosedih pobegnil nevarni slovenski zapornik M49

    Medveda, znanega pod oznako M49, so gozdni čuvaji ujeli v nedeljo. Že 24 ur kasneje pa je pobegnil iz ograde, ki je bila zavarovana s štirimi ograjami, med njimi eno pod visoko električno napetostjo. Vse štiri je uspešno preplezal. “Česa takšnega si nismo mogli zamisliti, a temu medvedu je uspelo,” […]

  • ”To je trenutek, o katerem sem sanjal, odkar sem bil deček …”

    Mladenič, ki je čez noč obnorel srca Slovenk s svojimi uspešnicami Istrijanko ružo moja, Sedam noći in uspešnimi dueti z vrhunskimi tujimi glasbeniki, med katerimi so Jole, Marko Škugor, Lidija Bačić in drugi, si že nekaj časa podreja največje odre po Sloveniji, polni šotore in […]