Site icon Slovenia Shop

Blagi hibrid, ki ga občutiš ?

Pri Fordu so se z blago hibridno tehnologijo za Fiesto ukvarjali že pred 15 leti, v zdajšnji pa je 48-volt­ni sistem dodan litrskemu prisilno polnjenemu bencinskemu trivaljniku. Električna energija v maj­hno baterijo in iz nje kroži s pomočjo jermensko gnanega zaganjalnika, ki je hkrati tudi generator. Baterija, ki ne zmanjšuje prostornine prtljažnika in potniške kabine, se polni samo med regenerativnim zaviranjem, zato ima električna asistenca omejeno delovanje.

Pri pojemkih, ko voznikova noga neha obremenjevati stopalko za plin, ustavi bencinski motor in za kratek čas omogoči tako imenovano jadranje, pri pospeševanju pa zlasti pri vključenem športnem režimu vožnje pomaga z nekaj dodatne energije. Vse seveda predvsem s posvečenim ciljem zmanjšanja porabe goriva in manjšega obremenjevanja okolja s toplogred­nimi plini.

Lagal bi, če bi trmasto vztrajal pri trditvi, da je vse skupaj bavbav in da učinka mehke hibridizacije sploh nisem čutil, saj izklapljanje trivaljnika je dovolj očitno, da ga zaznajo vsaj povprečno pozorna ušesa. In poleg tega je na merilnikih grafika, ki prikazuje kroženje energije, med jadranjem se prikaže simbol baterije in med pospeševanjem se izriše kolo.

Seveda se mi je ves čas preizkušnje (pa ne zaradi pregovorne gorenjske varčnosti) postavljalo vprašanje, kakšen prihranek sem dosegel s prizadevanjem za zmanjšanje bencinske žeje. Povprečnih 6,7 litra na 100 kilometrov na preizkusnem krogu, ki ga sestavljajo avtocesta, podeželska cesta in mestne prometnice, ni razlog za trkanje po prsih, še zlasti zato, ker je tovarniško obljubljena poraba po najnovejših protokolih za poldrugi liter manjša. Morda bi se tej številki lahko bolj približal s pogostejšo vožnjo v ekološkem programu, ki omejuje pospeševanje, zmanjšuje prosti tek in posega v delovanje klimatske naprave.

Bencinski trivaljnik je sicer uglajen in zmogljiv, z zadostno zalogo navora tudi zelo dobro odziven. Natančneje, hibridni sistem prispeva dodatnih 30 Nm navora in nekaj kilovatov moči, zato motor pri pospeševanju bolj radoživo izkazuje svojo prožnost in energičnost. In besede pohvale je treba nameniti tudi šeststopenjskemu ročnemu menjalniku z dolgimi, varčevalno naravnanimi prestavnimi razmerji in ‘masleno’ gladkimi gibi prestavne ročice.

Fiesta ima tudi z blago hibridnim pogonskim dodatkom enako udobno uravnoteženo podvozje kot njene sestre, izboljšano je s sistemom za aktivno razporejanje navora, ki po potrebi z rahlim zaviranjem notranjega kolesa poskrbi za boljšo stabilnost in vozniku dovoli več samozavesti med vožnjo skozi ovinke. Dodatnih 30 kilogramov teže ne predstavlja nobene motnje za vzorno obnašanje na cesti, ki se ga ne bi sramoval tudi kakšen imenit­nejši avtomobil.

Ali torej hibridno pomehkuženje znatno izboljšuje vozne last­nosti in splošni vtis vreden višje cene? Pravzaprav ne, kajti učinek te tehnologije je precej omejen, poleg tega je v primerjavi z običajno Fiesto zanjo treba odšteti dodatnih 1.700 evrov.

Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost mHEV (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 22.160 €
Cena osnovnega modela s popusti: 16.490 €
Cena testnega modela s popusti: 19.360 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Exit mobile version