Dobro sprejet

Pomnimo: lani so ga žiranti komisije za Evropski avto leta, katere član je tudi naš Sebastjan, razglasili za najboljšega na stari celini, potem pa je še vso konkurenco ugnal na nacionalni ravni. V dobrem letu in pol smo ga skozi teste že dodobra preizkusili, a vseeno ga nismo imeli priložnost spoznati skozi prizmo vsakodnevnega uporabnika.

Uporabnost in prilagodljivost sta Focusova močna aduta, zato tu ne bi smelo biti težav. Dokaj klasična kombilimuzinska zasnova brez naglo padajočih linij zagotavlja dovolj prostorno notranjost in posledično se štirje potniki ne bi smeli pritoževati nad pomanjkanjem prostora. Voznik sedi precej nizko, z vzdolžnim pomikom sedeža bodo zadovoljni tudi visokorasli, ergonomija pa je dobro premišljena. Armatura je glede na predhodnika sicer prečiščena, a vseeno, tista opravilno pomebna stikala niso pospravili v infotainment, temveč so jih pustili na dosegu oči in prstov. Tudi merilniki ostajajo klasični, a v oporo sta jim osempalčni zaslon med števci in projecirni zaslon, ki pa deluje še po starem kopitu­­ – torej podatke projecira na dvižno steklo, in ne na prednjo šipo.

Že nekaj generacij velja, da je Focus po vozniku naravnan avto in tudi pri novem ni nič drugače. Lega na cesti, zaznavanje dogajanja med ovinki, občutek na volanu, vse je zelo pristno in vse skupaj daje vozniku občutek zaupanja v avto. K temu poleg dobro uglašenega podvozja in volanskega sistema ogromno doprinese tudi dobra pogonska mehanika. Naš dolgoprogaš se ponaša z 1,6-litrskim turbodizlom, ki sodeluje s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvema sklopkama. Utečena kombinacija poskrbi za čisto zgledne premike in dohajanje hitrosti vsakodnevnega prometa, nekoliko pokašlja le v mrzlih jutrih, ko je prvih nekaj kilometrov motor malce glasnejši, menjalnik pa neodločen, dokler oba ne dosežeta delovne temperature.

Dva podatka, povezana z ekonomsko platjo uporabe vozila: na našem normnem krogu je dosegel povprečje 4,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, na avtocesti pa pri 130 kilometrih na uro porabi 5,2 litra. Toliko za zdaj. Pred našim Focusom je kar nekaj poti, saj je seznam rezervacij v uredništvu lepo zapolnjen, zato pričakujte izčrpne zapise in zanimive fotografije. Focus, dobrodošel!

Focus 1.6 EcoBlue (2018)

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 24.140 €
Cena testnega modela: 30.420 €
Cena testnega modela s popusti: 27.720 €

Stroški (do 100.000km)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 300 Nm pri 1.750–2.250/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Michelin Primacy 4).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO2 111 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.319 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.378 mm – širina 1.825 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.700 mm – prtljažnik 375–1.354l – posoda za gorivo 47 l.

Naše meritve

T = 8 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.076 km
Pospešek 0-100km:10,6s
402m z mesta: 17,3s
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi59dB

Ocena

  • Ford Focus je odlična družinska kombilimuzina, ki prinaša odlične prostorske in uporabniške rešitve. To, da je glede vozne dinamike med konkurenco v samem vrhu, pa postaja zdaj že pregovorno znano.

Hvalimo in grajamo

Poraba goriva

Ergonomija

Uporabnost in prilagodljivost

Vozna dinamika

Projecirni zaslon na dvižnem steklu

Neodločnost menjalnika pri hladnem zagonu


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Porsche Taycan opravil še zadnji veliki preizkus pred razkritjem

    Le še nekaj dni, natančneje dva tedna in en dan nas loči do uradne predstavitve Porscheja Taycan. Prvi električni Porsche v zgodovini znamke se bo sicer, kot smo že poročali, predstavil na v treh državah in na kar treh celinah naenkrat; na Kitajskem, v Nemčiji in pa v Kanadi. A še preden avtomobil […]

  • Primož Roglič svetu pokazal svojo družinico

    Primož Roglič, ki bo oktobra dopolnil 30 let, je junija prvič postal očka. Z izbranko Loro Klinc sta se razveselila dečka Leva. Na fotografiji, ki jo je včeraj objavil na Instagramu, v naročju drži sinčka, ob njem pa stoji tudi nasmejana Lora. Roglič je letošnjo dirko po Franciji spremljal z […]

  • Tim Gajser bo nastopil na ameriškem spektaklu Monster Energy Cup

    Letošnja sezona MXGP se počasi bliža h koncu. Do tja nas namreč ločijo le še tri dirke in pa dirka za pokal narodov, ki bo predvidoma na sporedu konec meseca septembra na Nizozemskem, pri čemer pa je svetovni prvak v elitnem razredu že znan. To je seveda našim Tim Gajser, ki pa se je odločil, […]

  • Nuča Derenda: Sem ponosna ambasadorka za dobro otrok

    Po Arboretumu Volčji Potok se bodo prvo nedeljo v septembru zopet razlegali otroški kriki navdušenja. V čarobnih kotičkih zelene dežele se namreč obeta barvito dogajanje za vso družino, saj bo poskrbljeno za ustvarjalne rokice, športne navdušence, ljubitelje živali, adrenalina in […]

  • Premostite teh 15 psiholoških ovir

    Vse nekoristne ideje, stvari in včasih tudi ljudje, ki so okrog nas, nas lahko vlečejo na dno, krepijo negativno energijo in celo povzročijo duševne motnje. Predse si postavljamo vse preveč psiholoških ovir. Da bi pridobili svobodo, da bi spremenili življenje na bolje, jih je treba premagati, se odpovedati […]

  • Prestolnico terorizirajo pijani golobi

    Sočne hruške, ki jih na severu Dublina ne manjka, so začele počasi padati z dreves in gniti na tleh. Fermentacija iz njih naredi alkohol, česar se še posebej veselijo lokalni golobi, ki vsako leto ob tem času “žurajo” do poznih ur. Prebivalci četrti Marino zato kolege in sosede […]

  • Časovni stroj

    Marsikdo med nami si ta najbolj množično prodajan motocikel predstavlja obtežen z vsemi člani neke azijske družine, kot potujoči kokošnjak oziroma kot kakorkoli drugačen in bizaren transportni nadomestek. Morda je res tako, nekje v tretjem svetu, a Super Cub, ki je na voljo pri nas, je vendarle nekoliko […]