E-kscelenca

Mercedes razreda E s tipsko oznako W212 se je na trgu pojavil leta 2009, ko je nasledil takrat izredno priljubljenega ‘Okonjo’, kot so njegovega predhodnika W211 poimenovali ljubljanski taksisti. Takrat je v razred poslovnih limuzin in karavanov pa tudi kupejev in kabrioletov (C207/A207) prinesel nekaj pomembnih, predvsem varnostnih novosti. V letu 2013, torej natanko na polovici svoje proizvodne dobe, pa je bil deležen temeljite osvežitve, v katero je Daimler vložil skoraj milijardo evrov, s tem pa je to postala tudi najdražja osvežitev modela v zgodovini.

Ta peklensko draga prenova je prinesla veliko novega na področju ekonomičnosti, aktivne in pasivne varnosti ter seveda zelo očitne stilske preobrazbe. Na prvi pogled imajo E-klase modelnega leta 2012 in 2013 zelo malo skupnega, a najbolj opazna sprememba je zagotovo na robovih prednjega dela. Po dveh generacijah in pol so se namreč poslovili dvojni prednji žarometi, ki so še kako zelo zaznamovali zgodovino tega modela. Ne glede na vse pa si številni delimo mnenje, da je ta model zadnja na prvi pogled prepoznavna generacija Mercedesov razreda E. Aktualni model, ki ga izdelujejo od leta 2017, se namreč le v maločem razlikuje od razreda C in S, še najbolj preprosto je to, za kateri model gre, ugotoviti po številu prečk v prednji maski (1 prečka za C, 2 prečki za E, 3 prečke za S).

Mercedes E (W212) je prinesel tudi precej novih filozofij na področju motorizacije. Prvič smo namreč zares dobili občutek, da so sodobni dizelski in bencinski štirivaljniki povsem dovolj tudi za limuzino visokega srednjega razreda. Znani so po razmeroma nizkih stroških vzdrževanja in spodobnih zmogljivostih, še posebej to velja za temperamentnejše močnejše različice. No, za vsak primer je na voljo tudi linija šestvaljnih motorjev, ki jim je treba priznati, da so mnogo bolj kultivirani in z veliko navorsko rezervo, vendarle nekoliko bolj primerni za tako prestižen avtomobil.

Kot vsaka prej in vsaka pozneje je bila tudi četrta generacija razreda E zelo priljubljen službeni avtomobil uspešnih podjetij pa tudi taksistov. Zato velja biti pri nakupu rabljenega še posebej previden, saj preprodajalci zelo radi prikrivajo prejšnji ‘poklic’ modela, ki ga prodajajo. Na našem trgu je stalno na voljo nekaj več kot 150 E-jev četrte generacije, med njimi pa je kar dve tretjini limuzin, slaba tretjina karavanov in le peščica kupejev in kabrioletov. Kar se tiče motorne ponudbe, dominirajo štirivaljni dizli, modelov z bencinskimi motorji pa praktično ni.

Kadarkoli je govora o Mercedesu razreda E, je jasno dvoje. Prvič, osnovne različice so tako zunaj kot znotraj videti zelo ‘oguljene’, vse druge pa vključujejo prestiž in eleganco. In drugič, čeprav je jasno, da je Mercedes E avtomobil z zvrhano mero pozitivnih lastnosti, pa je med njimi mogoče najti velik delež kislih jabolk in zelo strokovno zakamufliranih primerkov. Ne rečemo, da slednji niso vozni avtomobili, a to verjetno ni tisto, kar si želite kupiti. Mercedes razred E pač ni standardna izbira gospodinj in upokojencev

V primerjavi s predhodnikom – ‘Okonjo’, je četrta generacija razreda E po podatkih evropskih institucij, ki spremljajo zanesljivost vozil, bistveno manj problematična in bolj zanesljiva. Na seznamu okvar, ki jih štejemo za bolj zahtevne ali dražje, se najdejo težave z injektorji pri štirivaljnih dizelskih motorjih. Še posebej to velja za modele 220 CDI in 250 CDI, ki so imeli vgrajene injektorje znamke Delphi, te pa so, če je vozilo obiskovalo pooblaščeni servis, na stroške generacije zamenjali z novimi. Dizelski motorji se srečujejo tudi s puščanjem hladilne tekočine, najpogosteje pri hladilniku in vodnih črpalkah. Bencinski motorji niso problematični, izjema je zgolj pogonska veriga pri modelu 200 CGI. Večina modelov je opremljena z avtomatskimi menjalniki, za katere pa velja, da so izredno občutljivi za zanemarjanje v smislu rednega servisiranja in zamenjave olja. Če na testni vožnji med prestavljanjem zaznate ropot in vibracije, poiščite drugega Mercedesa ali pa pripravite debelega tisočaka za popravilo.

Težave z zračnimi mehovi pri modelih z zračnim vzmetenjem so stalnica pri vseh modernih Mercedesih, se pa te stvari danes popravljajo ceneje kot pred recimo petimi leti. Če boste na volanski letvi opazili sledove puščanja olja, lahko brez pogleda na števec kilometrov zaključite, da je za avtom dobrih četrt milijona kilometrov. Računajte tudi na pogostejšo menjavo zavornih oblog in diskov.

Elektronika ne povzroča posebnih težav, redne nadgradnje na pooblaščenem servisu te namreč sproti odstranjuje, so pa lastniki poročali o občasnem vklopu več opozorilnih lučk, pri čemer pa ni šlo za okvaro sistemov, ampak za izrabljen pomožni akumulator.

Vsaj 10 oziroma 15 (za modele po prenovi) tisočakov bo treba odšteti za četrto generacijo Mercedesa E. Za ta denar je sicer na voljo veliko drugih, tudi popolnoma novih avtomobilov, a v udobju prestižne avtomobilske kabine in v vožnji, podobni lebdenju na oblakih, boste uživali samo v razredu E.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • NAJVEČJI 90/00s ŽUR V TEM DELU EVROPE – V STOŽICAH

    Scooter live!, Jan Plestenjak, Miran Rudan, Colonia, Karma, 4Fun, Anja Rupel, Flirrt, Kingston, Mambo Kings, Dadi Daz in originalna ekipa DeeJay Time – 30. 10. 2019 V času, ko se svetovna pop, modna, oblikovalska in filmska industrija množično vračajo v 90. leta in ko so številni glasbeniki iz tistega časa […]

  • BMW ne bo razvil nove generacije modela i3

    BMW i3 je kljub svoji starosti – na trgu je namreč že šest let – še vedno eden izmed najbolj priljubljenih električnih avtomobilov v Evropi. Nenazadnje je še v aprilu zasedal tretje mesto na lestvici najbolje prodajanih tovrstnih avtomobilov v Evropi, k čemur je brez dvoma pripomogla tudi lanska […]

  • Ducati Monster 1200 S ‘Black on black’

    Poleg tega, da bo Ducati 1200 S ‘black on black’ obarvan v kombinacijo svetlečih in matiranih črnih odtenkov, bo tehnično ostal enak kot sicer standardni v rdečo obarvan Monster 1200 S. To pomeni, da bo najnovejša različica motorja Testastretta 11° še naprej razvijala 147 ‘konjev’ […]

  • V New Yorku bosta dovoljena le še dva okusa elektronskih cigaret

    “Kajenje elektronskih cigaret je nevarno. Pika,” je dejal Cuomo in dodal, da zaradi te razvade, znane tudi kot vejpanje, mladi že zelo zgodaj postanejo odvisni od nikotina. Še posebej je bil kritičen do okusov, kot sta sladkorna pena in žvečilni gumi, saj po njegovem učinkovito ciljata na mlade kadilce. […]

  • “Razočarana gospodinja” Felicity Huffman za 14 dni v zapor

    Gre za testiranje, imenovano SAT (Scholastic Aptitude Test), ki je pravzaprav sprejemni izpit za kolidže v ZDA. No, bivanje v zaporu za Felicity zagotovo ne bo tako, kot smo ga vajeni iz ameriških filmov, saj bo kazen prestajala v inštituciji, ki jo je Forbes razglasil za enega od desetih najčistejših zaporov v ZDA. […]

  • Vozili smo: Ford GT/Focus ST – Hvala, Enzo Ferrari

    Za popolno razumevanje njegovega bistva se je treba vrniti krepko nazaj v zgodovino, saj avto ni povezan zgolj s klasično avtomobilsko zgodovino, ampak tudi, ali pa celo predvsem, z dirkaško. Naredili so ga daljnega leta 1963, pri čemer so prvo različico izdelali v Angliji, vse naslednje pa nato v Ameriki. Z modelom GT40 (kot […]

  • Thich Nhat Hanh: Z budizmom skladni napotki, kako doseči pravo ljubezen

    Hanhov prijazen in nežen glas je varljiv, kajti prekriva ostrino misli. Hanh namreč govori brez izmikanja, ne hodi kot maček okrog vrele kaše in z bistrim razumom umirjeno opozarja na bremena novodobnega kapitalizma, ki uničuje socialne vezi ter ljudi vse bolj oddaljuje in tišči v stisko. Včasih se zdi, […]