Ekskluzivno: Primerjamo Renault Clio in Peugeot 208

Zdaj v precej spremenjeni – beri povsem novi – podobi prihajata tudi v slovenske prodajne salone. Eden je pravzaprav že v njih – to je domači Clio, 208 pa bo konec letošnjega leta najprej poskusil osvojiti evropske, takoj v začetku prihodnjega leta pa tudi slovenske kupce.

Četudi oba avtomobila nadaljujeta oblikovno podobo predhodnikov, pa prinašata kopico novosti. Na eni strani je Clio morda premalo oblikovno spremenjen, kar pa seveda ne drži za Peugeota 208. A že tradicionalno v svetu avtomobilizma drži rek, da se zmagovalnega konja ne menja. Torej se všečne in prodajne oblike ne spreminja, razen, če za to res ni že skrajni čas. Pri Renaultu tega niso storili. Morda še dobro, saj se nas mnogo Slovencev še spomni, kako všečen in zanimiv je bil malček Twingo. Zares posrečena oblika je osvajala mlade in stare kupce, potem pa se je zgodila nova generacija z novo obliko. Ta je bila tako zelo ponesrečena, da so letele glave v Renaultu, a škoda je bila že storjena.

Zdaj Twingo je, kakršen koli že je, vsekakor pa ni tako uspešen kot predhodnik. Navsezadnje se jih še veliko vozi (tudi po slovenskih) cestah, kar dokazuje, da je bil avto res priljubljen. Zato ne gre obsojati Renaulta, da niso ponovili napake. Je pa res, da predolgo vztrajati z zastarelo obliko spet ne gre. Morda bi jo lahko malce bolj dizajnersko osvežili, a če te enkrat piči kača, pravijo, da se še vrvi bojiš. Tudi zato je Renaultov oblikovalce lahko razumeti. Če so storili napako (oblikovno), pa bo tako ali tako pokazal čas.

Drugačno zgodbo piše Peugeotov 208. V času njegovega rojstva je bila sicer njegova oznaka 206 (kasneje seveda 207), a politika znotraj podjetja je preimenovala malodane vse modele. Kakorkoli, če se spomnimo začetkov modela 206, so bili za podjetje res sanjski. Avtomobil je z obliko preprosto navdušil. Tako zelo, da so si jih ljudje, tam, kjer ga niso mogli kupiti, izdelovali celo iz kartona. Malo za šalo, malo za res – malo je avtomobilov, ki so bili oblikovno tak bum, kot je bil 206. Tudi zato je bilo naslednikom precej težko. 207 je preobrazbo še preživel, z 208 je bilo že težje.

Avto je bil v primerjavi z 206 večji, prestižnejših in seveda tudi dražji. Oblikovni dražljaj ni bil tako močan in pri Peugeotu so se odločili za popolno preobrazbo. Na roke jim gre seveda uspešno sprejet trenutni oblikovni dizajn, s katerim je v hipu evropske kupce osvojil model 3008 (tudi žirante za evropski avto leta in posledično našega Sebastjana), vsi ostali modeli pa so mu zgolj oblikovno sledili, kar še danes pije vodo. Zdaj se sicer novi 208 ponaša s popolnoma novo obliko, če ga primerjamo s svojim predhodnikom, precej manj dramatična pa je sprememba, če imamo v mislih modele, ki so iz Peugeotovo tovarne pripeljali za revolucionarnim 3008.

Po zgoraj napisanem bi še laik upal staviti, da bo v tem dvoboju zmagal Peugeot 208. Pa je temu res tako? Pri nakupu marsikdaj ne odloča samo srce, ampak tudi razum, beri cena avtomobila. Clio v Sloveniji z njo nima težav, drugače pa bo s Peugeotom 208. V tovarni ga želijo pozicionirati malce više, to pa seveda pomeni, da bo tudi dražji. Zato si bo morda marsikdo, ki se bo na prvi pogled zaljubil v Peugeota 208, kasneje premislil in pogledal tudi k cenejšim avtomobilom. S tokratnim primerjalnem testom vas zato še ne moremo v popolnosti usmeriti ne k enemu, ne k drugemu, predvsem zato, ker še ni znana slovenska cena Peugeota 208. Lahko pa dobite podroben predogled v detajle enega in drugega. Morda bo to dovolj, da se boste odločili že zdaj, vsekakor pa priporočamo za tiste, ki ste v dvomih, da vseeno počakate na ceno Peugeota. Morda je kdaj za nekaj, kar si res želite, pač vredno plačati malce več.

Napredek pa seveda za seboj prinese tudi višjo ceno avtomobilov. Oba sta namreč doživela podražitev in tako je recimo za Clia, ki je pri nas že na voljo odšteti vsaj 10.990 evrov, kolikor stane izvedba Life z najšibkejšim motorjem SCe 75. Ta na primer prinaša LED sprednje in zadnje luči, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, sistem za samodejno zaviranje v sili in prepoznavo pešcev, ne pa recimo tudi klimatske naprave ali radijskega sprejemnika. O ceni in opremi Peugeota 208 v Sloveniji, kot rečeno še ne moremo govoriti, saj ti podatki za vozilo, ki bo v Slovenijo prišlo šele prihodnje leto niso znani, a če gre soditi na podatkih iz tujine, bo vstopna cena podobna, oziroma malenkost višja kot pri Cliu.

  1. Morda je največji napredek pri obeh neposrednih tekmecih storjen ravno pri notranjosti. Če se je nemška konkurenca odločila varčevati na materialih, pa je pri Francozih izrazita me-hkejša plastika, debelejše oblazinjenje in bolj razgibana arhitektura notranjosti. Nasploh tu prednjači Peugeot 208, ki s svojo razgibano zasnovo vabi mlajše kupce, medtem ko Cliove klasične poteze nekoliko “razbije” dvobarvna notranjost.

  1. Peugeotovi digitalni merilniki se po novem ponašajo s 3D efektom, ki nekatere podatke na številčnici potisnejo v ospredje, druge, manj pomebne, pa potisnejo v ozadje. Zanimiva rešitev, ki pa jo je težko ujeti v fotografski objektiv. Velja pa dodati, da je 208 serijsko oprem-ljen z digitalnimi merilniki, medtem ko bodo večji, 10-palčni digitalni merilniki pri Cliu na voljo nekoliko kasneje, za njih pa bo potrebno doplačati.

  1. Pokončno proti ležečemu. Za razliko od prve generacije Renaultovega pokončnega za-bavno-informacijskega vmesnika, je novi EasyLink resnično izboljšan in nudi precej boljšo uporabniško izkošnjo od predhodnika. To pomeni, da je poleg izboljšane povezljivosti z mo-bilniki in spletom, tudi izraba vertikalnega zaslona bolj optimizirana, saj so vsi meniji in zem-ljevidi pokončni in zavzemajo celoten prostor na ekranu. 208 še bolj “prečiščen” stikal kot Clio. Z različnimi bližnjicami si na zaslon prikličemo menije, preko katerih nadzorujemo vse. Od varnostno-asistenčnih sistemov do klimatizacije v vozilu. Intuicija je zagotovo boljša v Cliu, a je tudi Peugeotov vmesnik pregleden in obvladljiv.

  1. Oba avta sta dobro založena z varnostno-asistenčnimi sistemi in v naborih ni neke velike razlike. Če je v Cliu vgrajen samodejni menjalnik, ima radarski tempomat tudi funkcijo vožnje v zastojih, kar pomeni, da avto sam ustavlja in speljuje.

  1. Pri Peugeotu še zmeraj vztrajajo pri vozniškem položaju, pri katerem voznik na merilnike pogleduje preko volana. Zato je tudi sedenje nekoliko višje, volan pa je držimo skoraj v naročju. Cliu so precej izboljšali oba prednja sedeža, ki sta zdaj bolj udobna ter z novo zasnovo vzglavnikov.

  1. Clio v zadku nosi 80 prtljažnih litrov več od Peugeota in to zna biti za marsikoga odločilen argument. A tudi 311 litrov, ki jih premore 208 ni tako malo, da bi bil avto zaradi tega neuporaben. Še zmeraj se da v skrajnih primerih podreti zadnjo klop, pri čemer se prostornina prtljažnika poveča na 679 litrov.

  1. Tudi pri prostornost na zadnji klopi je skoraj tako, kot pri prtljažniku. V Cliu je več prostora za kolena in glavo, vrata so nekoliko večja(kar pomeni olajšan dostop), je pa naslon klopi nekoliko bolj pokončen od tistega v Peugeotu. Oba avta imata tudi ISOFIX priključke, s tem, da so v Cliu precej lažje dosegljivi.

  1. Če bi ugibali glede na občutek prostornosti, bi zagotovo rekli, da je Clio precej večji avto. A bi se motili. Peugeot je sicer zgolj 5 milimetrov daljši, a so njegovi oblikovalski proporci terjali davek pri izkoristku notranjega prostora. Na račun nekoliko daljše medosne razdalje je vožnja v Cliu bolj udobna, a zato tudi manj igriva.

  1. Če so bili predhodniki Peugeota 208 sinonim za slabe ročne menjalnike, je sedaj popolnoma drugače. Šeststopenjski menjalnik je natančen, odločen in dobro preračunan. Na drugi strani pa so se odličili, da Cliu namenijo zgolj petstopenjskega. Sicer so prestavna razmerja izračunana tako, da bo tudi vožnja pri višjih hitrostih nemoteča, a se zagotovo kaj pozna pri sami prožnosti. Oba modela sta na voljo tudi s samodejnim menjalnikom, le da je pri Cliu ta dvosklopčni, medtem ko Peugeot prisega na 8-stopenjsko klasično zasnovo.

  1. Izdatna podpora mobilnikom je nekaj, brez česar v novih avtih ne gre. Oba modela ponujata tako predal z brezžičnim polnjenjem, kot dve USB vtičnici. Pri Peugeotu je ena od njiju po standardu USB-C.

  1. Čeprav so se pri Renaultu izdatno posvetili in Cliu izboljšali lego, je 208 bolj igriv in zabaven za vožnjo. Uravnoteženo podvozje in komunikateven volan vozniku vcepita zaupanje v avto, kar pomeni, da vam tak avto lahko nudi precej zabave med ovinki. Po drugi strani je Clio zagotovo bolj udoben, na račun daljše medosne razdalje pa tudi bolj prijazen do kratkih neravnin na poškodovanem cestišču.

Iz oči v oči: Saša Kapetanovič

Emocije in razum. Dva dejavnika, ki bosta odločilna, ko se bodo kupci odločali med tema dvema konkurentoma. Peugeot je igrivi bombonček, pri katerem je vse marsikaj podrejeno obliki in dobremu počutju. A priznam, pri meni bi zmagal Cliov razum. V svoji peti izdaji je to zdaj resen in izpopolnjen avto, ki uspešno igra vlogo “univerzalnega” avta. V ničemer ne izstopa, a v vsem je dovolj dober. Če so ga navzven zgolj malce dodelali, je v notranjosti doživel revolucijo. Po sami kakovosti materialov ne zaostaja za Peugeotom, zabavno-inforamcijski sistem pa je končno nekaj, na kar so pri Renaultu lahko ponosni. Zamerim jim le to, da menjalniku niso namenili šeste prestave.

Iz oči v oči: Sebastjan Plevnjak

Glede na to, da me je pred leti osvojil 3008, je bilo za pričakovati, da me bo tudi novi 208. To se je tudi res zgodilo, a priznam, da sem bil, ko sem ga prvič videl, še bolj navdušen. Prav tako me veliko bolj navduši z notranjostjo. Resda bo za številne bombončke v novem 208 potrebno doplačati, a po drugi strani me je prepričala tudi vožnja. V primerjavi s Cliom se mi zdi 208 bolj kompakten, z boljšo lego na cesti in tudi z boljšim občutkom za volanskim obročem. Edino, kjer je Clio brezpogojni zmagovalec, je prostornost. Tako za voznika in ostale sopotnike, kot v prtljažniku. Če je to odločilnega pomena, potem je odločitev veliko lažja.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave: 
  • Znani Slovenci navdušeni nad pravljičnim filmom

    Dogajanje v Koloseju je bilo pestro že pred začetkom filma, saj so se otroci družili in se fotografirali s svojimi junaki – odlično predstavo je pripravila vlogerka Kaya Solo s prijatelji, ki je na premiero prišla v izvirnem Aninem kostumu in sabo pripeljala še Elzo in Krištofa. Kot Elza in Ana sta […]

  • Arnej je Tanjo Žagar vihtel po zraku

    V sobotni oddaji Pri Črnem Petru sta vzdušje pošteno popestrila pevka Tanja Žagar in profesionalni plesalec Arnej Ivkovič. Parček je posebej za oddajo pripravil koreografijo za naslovno pesem Vse je fajn in dokazal, da je mogoče tudi na Planetovo zabavno vižo izvajati turbulentne akrobacije. Arnej je med […]

  • 18-letno košarkarico Ivo so morali “rezati” iz vozila, utrpela je poškodbe glave

    18-letna Iva Šicar, sicer srbska košarkarica je izgubila nadzor nad vozilom znamke Fiat Punto in zletela s cestišča. Avtomobil je pristal na gradbišču in trčil v parkirano tovorno vozilo. 65-letni M. I., ki se je nahajal na območju gradbišča je lažje poškodovan – […]

  • Damjan Murko sprožil alarm za požar, ljudje so bili ujeti na vrhu stavbe

    Pevec pravi, da je sedaj pravi čas, da svoji zvesti publiki ponudi prav to – veliko smeha in po vseh teh letih še več edinstvene glasbe. V zadnjem času niza uspešnice za uspešnico in ni čudno, da je naredil ta velik korak naprej in ljudem ponudil svojo glasbo tudi na nosilcih zvoka, kar je v The post […]

  • FOTO: 13-letnica si je privoščila kopel, na telefon ni pozabila, potem se je zgodilo: trenutek, ki ga nikoli ne bo pozabila

    13-letna Nizozemka si je privoščila kopel, ni pa se mogla ločiti od mobilnega telefona, ki ga je obenem še polnila. V nekem trenutku je moral telefon pasti v vodo, takrat pa jo je stresla elektrika. Glasen krik je slišala dekličina mama in hitro pritekla v kopalnico. Takoj je poklicala na pomoč. […]

  • Slavljenec DeVito dobil simpatično čestitko

    Igralec in filmski ustvarjalec Danny DeVito je 17. novembra praznoval 75. rojstni dan. Ob tej priložnosti je na družbenih omrežjih prejel številne čestitke svojih slavnih kolegov, med drugim se je nanj spomnil tudi 47-letni igralec in nekdanji rokoborec Dwayne ‘The Rock’ Johnson. Mišičnjak, s […]

  • Dvokolesne igre prestolov

    Letošnje sezone je torej konec. Z zadnjo dirko ter z večernim tradicionalnim sprejemom in podelitvijo priznanj se je sklenila že ena sezona. Kaj je prinesla? Veliko in malo. Prvaka imamo, junakov pa je več. Prvi junak je prvak: Marc Marquez (Honda). Letos si je z dvanajstimi zmagami v devetnajstih dirkah privozil že […]


Hvala, ker ste z nami – sedaj že …

  • 72.719 ogledov naše spletne strani !


Iskanje po vsebini: