“Električna mobilnost za vse,” pravijo.

No, pri poimenovanju vozila gre v tem primeru skorajda za skrajnost, saj so se Citroënovi snovalci in inženirji lotili električne mobilnosti precej po svoje. In na citroënov­sko samosvoj način. Namesto da bi v vozilo tlačili veliko in zmogljivo baterijo, obljubljali stotine kilometrov dosega, kar gre seveda na račun cene in velikosti, so na cesto spravili preprost, enostaven in praktičen dvosed. Ki ga žene majhen električni motor z ustrezno manjšo in lažjo baterijo. Cenovno sprejemljiva rešitev, ki jo bodo cenili in sprejeli dnevni migranti velikih mest.

Seveda, boste rekli, nič novega, saj gre za koncept, ki ga številni proizvajalci (predvsem spet francoski) ponujajo že leta. Takšni ‘moped avtomobili’ ali, strokovno povedano, lahka štirikolesna vozila obstajajo na trgu s spremenljivim uspehom že vrsto let. Toda doslej se te rešitve ni resno lotila prav nobena večja znamka. Citroën je pograbil priložnost in v dobrem letu dni po predstavitvi koncepta razvil model, ki so ga zgodovinsko poimenovali Ami (po modelih AMI 6 in 8 iz šestdesetih let).

"Električna mobilnost za vse," pravijo.

Pri tem je snovalce vodila usmeritev razviti enostavno, lahko, inovativno in modno oblikovano električno gnano vozilo, kot mu pravijo (avto seveda res ni). Kot tak naj bi s konceptom ekološke note, ugodne cene in enostavnosti, predvsem pa z dejstvom, da ga je mogoče voziti z izpitom za moped (torej pri nas s 15 leti), k urbani mobilnosti pritegnil predvsem mlade, ki jih sicer avtomobili zaradi cene, vzdrževanja, gneče v mestih in zahtevnih izpitih vse manj zanimajo. Pa seveda tudi vse druge, ki so prisiljeni gibati se po velemestu, kjer jim gneča nažira živce in kjer marsikje že razmišljajo o zapiranju centrov za motorje z notranjim zgorevanjem.

Ami je tako prisrčno preprost modelček, s simpatično svežo zunanjostjo, dvosed torej, s skupno dolžino 2,41 metra, ki se zmore obrniti na dobrih sedmih metrih. Žene ga v zadku nameščen elektromotor s 6 kW, baterija pod sedežem pa zmore 5,5 kWh. Menda dovolj, da malček s 485 kilogrami (z baterijo) tudi v resničnem prometu zmore 70 kilometrov. Ampak tudi ko je baterija prazna, je preprosto – na hiš­ni vtičnici ga je mogoče napolniti v le treh urah. Hitrega polnjenja seveda ni, 2,4 kW je torej največ, kar torej zmore vgrajen polnilnik.

"Električna mobilnost za vse," pravijo.

Njegova konstrukcija in izdelava sta tisto, na čemer bi Citroën lahko gradil primerjalno prednost – saj vendarle gre za dobrih 100 let tradicije in znanja. Inženirji so do skrajnosti poenostavili zasnovo, uporabili precej znanih in razvitih komponent (iz platforme CMP, kot na primer večino komponent podvozja), na cevni jekleno prostorski okvir pa pritrdili karoserijske dele iz plastične mase.

Ali je Ami sploh lahek štirikolesnik ?

Seveda si pri Citroënu manejo roke in želijo dobiti medse mladino, ki lahko v Franciji vozi tak štirikolesnik že pri 14 letih in le s teoretičnim izpitom za moped. Zagotovo sta varnost in udobje vsaj korak ali dva pred mopedom. Pri nas je seveda drugače. Težje. Že izpit za moped je mogoče opraviti s 15 leti, pa še ta je precej zahteven, vsebuje pa tudi vsaj 16 ur vožnje, kar takoj pomeni, da je izpit za moped hitro 600, 700 evrov ali več. In potem je tu še drugo vprašanje – namreč: ali je Ami sploh lahko štirikolo? Po definiciji namreč presega tehnične specifikacije tako po teži (425 brez baterije, dovoljeno 350) kot po moči motorja (6 kW, dovoljeno 4).

Potniki tako sicer ne dobijo varnosti avtomobila (čeprav pri Citroënu zagotavljajo, da je Ami varno vozilce, z vgrajenimi varnostnimi pasovi), vsekakor pa več udobja in varnosti kot pri skuterjih in mopedih. Ne nazadnje je kabina zaprta in ogrevana (ne pa klimatizirana), potnika sedita v pravih (čeprav poenostavljenih) sedežih, okna je mogoče odpirati s pregibom navzgor, podobno kot pri legendarnem Spačku (2CV). Prtljažnik? Ga ni … Je pa na voljo posebna torba, ki jo je mogoče namestiti pred sovoznika (ta tako ali tako sedi nekaj centimetrov za voznikom).

"Električna mobilnost za vse," pravijo.

No, nedvomno bo obljubljena cena 6.900 evrov (minus subvencija) za marsikoga ugodna vstopnica v svet elektromobilnosti. Še bolj mamljiv je lizing, ki naj bi v Franciji veljal manj kot 20 evrov na mesec. Ob tem pa bo dvoseda mogoče najeti tudi kratkoročno, in sicer po cenah, podobnih e-skuterjem. Pri Citroënu najavljajo tudi prodajo prek spleta (in dostavo na dom), hkrati pa so zatrdili, da bo Ami na voljo tudi v nekaterih specializiranih trgovinah z električnimi hišnimi aparati – vsaj v Franciji. No, počakajmo … Junija bo Ami na trgu v Franciji, potem v večjih državah, pri podjetju P avtomobili pa pravijo, da pred koncem leta Slovenija niti ne bo prišla na vrsto, sami pa še ocenjujejo, kako bi tak štirikolesnik zanimal naš trg.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave:  
  • Barack Obama bi zlahka premagal Donalda Trumpa, če bi bile volitve danes

    Raziskava je namreč pokazala, da bi na hipotetičnih volitvah, v kolikor bi te potekale danes, kar 54 odstotkov vprašanih volilo Baracka Obamo, medtem ko bi jih le 43 odstotkov v isti volilni tekmi podprlo Donalda Trumpa. Trije odstotki so ostali neodločeni. V Trumpovem bazenu potencialnih volilcev je bilo 44 odstotkov […]

  • Edini slovenski nominiranec za oskarja bo dobil svoj trg

    Ljubljanski svetniki so sprejeli pobudo Slovenskega filmskega centra, ki je ob lanski 100. obletnici rojstva Franceta Štiglica Mestno občino Ljubljana pozval, naj poimenuje trg po tem velikem režiserju. Po Štiglicu bo poimenovan nov trg, nastal na strehi parkirne hiše Kozolec II., med Kersnikovo in Dvoržakovo […]

  • Oboževalci trdijo, da je Kourtney noseča, ona pa: “Ne! Zredila sem se.”

    V zadnjem času se je v javnosti na veliko govorilo, da zvezdnica resničnostnih šovov pričakuje svojega četrtega otroka, saj oboževalci pravijo, da je njen trebušček nekolikanj večji, poroča Mirror. A navihana Kourtney se ne pusti motiti. Poudarila je, da je nadvse ponosna na svoje telo in […]

  • Bolj kot smo zvesti sami sebi, bolj smo privlačni

    Na čem temelji intimnost med partnerjema ? Intimnost v zvezi temelji na: privlačnosti, spoštovanju, zaupanju in predajanju. Privlačnost označuje telesno zanimanje za partnerja ali partnerico, impulz, ki nam potrjuje dejstvo, da to osebo, ki nam je blizu, doživljamo kot zanimivo. Spoštovanje je potrdilo, da […]

  • Voditeljica se je javno poslovila od vitke postave

    Priljubljena voditeljica šova Ljubezen na vasi, Marijana Batinić, se trenutno z družino mudi na otoku Šolti. Po težkem obdobju, ko so med pandemijo ostali brez strehe nad glavo, po selitvi, vseh skrbeh in končni vrnitvi v domače okolje, so jo namreč mahnili na bližnji otok, kjer uživajo v miru […]

  • “Električna mobilnost za vse,” pravijo.

    No, pri poimenovanju vozila gre v tem primeru skorajda za skrajnost, saj so se Citroënovi snovalci in inženirji lotili električne mobilnosti precej po svoje. In na citroënov­sko samosvoj način. Namesto da bi v vozilo tlačili veliko in zmogljivo baterijo, obljubljali stotine kilometrov dosega, kar gre seveda na […]

  • 132.000 tujcev vstopilo na Hrvaško v zadnjem tednu dni

    “Število državljanov Evropske unije, ki so vstopili na Hrvaško se je povečalo. V času med 13. in 21. majem je vstopilo 227.805 potnikov, od tega 145.800 hrvaških državljanov in 132.000 tujcev. V istem obdobju je Hrvaško zapustilo 225.438 potnikov, “ je po poročanju portala […]

 

Veseli smo vašega obiska – sedaj že

  • 185.110 ogledov naše spletne strani.


V spodnjem iskalniku poiščite, kar vas še dodatno zanima: