Elektrifikacija

Dejstvo je, da še vedno daje kruh na sto tisoče Evropejcem. Vsem tem pa tudi vsakemu odgovornemu politiku bi vse to moralo dati kar veliko snovi za premišljevanje, kako naprej. Tudi pri nas. Nihče se več ne spominja izginotja tekstilnih podjetij iz Slovenije, ki so bila še pred tremi desetletji pomemben steber slovenskega gospodarstva. Množični mediji pa ves čas padajo na zdaj že tretji stečaj podjetij, ki smo jih nekoč poznali kot Mura iz Murske Sobote. Tudi davkoplačevalskega denarja je bilo za sindrom Mura kar veliko ‘pokurjenega’.
Je avtomobilska industrija pred spremembo, ki bo iz izdelovalcev avtomobilov z motorji na bencin ali plinsko olje naredila takšne s pogonom na elektromotorje? Če bodo družbene okoliščine zahtevale, se bo treba spremeniti. Zato marsikateri izdelovalec ob previdnem nadaljnjem razvoju klasičnih motorjev pripravlja tudi načrt B, električne avtomobile.
Ali jih bo večina kupcev lahko sprejela, pa bo treba šele doživeti. Država in družba (in tudi uporabniki avtomobilov) sta na električni pogon slabo pripravljeni. A preskok naj bi bil tako rekoč pred vrati.
Ta bo dolgotrajen in predvsem težak. Poglejte samo primer iz ‘internetnega’ gospodarstva. Elon Musk se z električnimi avtomobili ukvarja že več kot 15 let. Doslej je s svojo znamko Tesla kraljeval med ‘investitorji’, tistimi, ki so denar vlagali v vedno nove izdaje Teslovih delnic. Musk je z novim kapitalom iz delnic večinoma pokrival dividende za vlagatelje in s svojimi visokoletečimi obljubami postal zvezda vseh versko blaznih napovedovalcev prihodnosti. A se mu že kar nekaj let v podjetju dogajajo precej neprijetne stvari, ki pa se le občasno znajdejo v javnosti.
Pot do velikoserijskega in dobičkonosnega izdelovalca avtomobilov je namreč precej drugačna kot pa tvitersko-fejsbukovska navidezna realnost. Težave z doseganjem načrtovanega dnevnega števila izdelkov, kakovost izdelave in še marsikaj so na poti do Muskovih obljub, tako da so se najbrž skrajšale tudi vrste tistih, ki čakajo Teslove avtomobile. Pa ne zaradi dobave …
Za elektrifikacijo ali proti njej? Seveda to ni vprašanje z jasnim odgovorom. Ta pa tudi ni več odvisen od zmožnosti spreminjanja avtomobilske industrije.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • FOTO: Lado vzhičen prišel podpret svojega znanega prijatelja

    Košarkarski zvezdnik Goran Dragić je v sredo popoldne v akciji #podamdaigram odprl prvo pametno košarkarsko igrišče v Ljubljani. »Brez igrišča v Kosezah verjetno ne bi bil tu, kjer sem danes,« je na dogodku povedal Goran Dragić, ki si želi skupaj s partnerji otroke in mladostnike […]

  • Paviljon Davida Bowieja so promovirali z oznako posebnega pomena

      Kmalu po hitu Space Oddity iz leta 1969 je Bowie (1947-2016) s prijatelji organiziral festival Growth Summer Festival v Beckenhamu, kjer je živel z Mary Finnigan, stanodajalko, ki je postala njegova ljubimka. Omenjeni paviljon je bil središče enodnevne prireditve, namenjena pa je bila zbiranju sredstev za stalni prostor […]

  • Novi Bugatti EB110 prihaja le v 10 primerkih

    Včerajšnje dopoldne se je v Montereyju zgodil eden izmed vrhuncev letošnjega avtomobilskega tedna. Po bolj ali manj glasnih govoricah je namreč Bugatti razkril povsem novega športnika, narejenega na osnovi modela Chiron, a hkratti še bolj ekskluzivnega kot model Divo. Govora je modelu Centodieci, s […]

  • VIDEO in FOTO: Učiteljice ponovno skupaj v romantičnem duetu

    Simpatične Učiteljice so posnele že drugi duet s nasmejanimi fanti iz Tarapana Banda. Novo pesem z naslovom Promil šanse za spas so predstavili tudi na Radiu Aktual, kjer smo se z njimi srečali. »Imamo namreč skupne avtorje, ki nam pišejo pesmi, in tako je nastal že drugi duet po vrsti. S fanti iz […]

  • Kaj je bilo potrebno, da sem prenehala vpiti na svoje otroke

    Priznam, v preteklosti sem vpila na otroke. Veliko. Včasih sem vpila iz jeze, ker sem morala vedno znova in znova ponavljati ista navodila. Govorila sem tako glasno, da sem sama pri sebi ugotovila, da dobesedno kričim na otroke. Nisem bila ponosna na to, ampak zdelo se mi je, da je bilo upravičeno – kaj pa […] The post […]

  • Kako celimo rane, da ne ostane brazgotina

    Celjenje poškodovanega kožnega tkiva je občutljiv proces, ki ga delimo na več faz. Med vnetno fazo, ki traja od dva do šest dni, je rana otekla, pordela in boleča, saj se celice borijo proti vdoru bakterij. Za njo nastopi proliferativna faza celjenja, traja od tri do štiri tedne, ko začnejo celice […]

  • Kaj vpliva na okus otrok ?

    Včasih se staršem zdi, da otroci najraje posegajo po živilih, ki najbolj škodujejo njihovemu zdravju. Vendar ni nujno vedno tako – v raziskavi, objavljeni v reviji Food Quality and Preference, so med seboj primerjali okus otrok iz različnih držav in prišli do zanimivih zaključkov. Ugotovili so, […]