Fantom

Ni dvoma, da je Ducati Hypermotard motocikel ekstremov. Čeprav sem želel vtise s sedeža v računalnik strniti takoj po končani vožnji čez polhograjsko hribovje, sem po kratkem premisleku počakal kakšno debelo uro. Če bi pisal takoj, bi namreč zdaj brali le zaporedje ahov, ufov in jojev.

Počasi sem že začel dobivati občutek, da so novi Ducatiji postali preveč ‘polikani’, da bi mi bili še vedno zares všeč, a je ravno ta Hypermotard znova potrdil, da se pri tej znamki k sreči še vedno pravzaprav vse dogaja okrog motorja. Okej, Hypermotardovih 114 ‘konjev’ seveda ne predstavlja bande neukrotljivih huliganov, ampak prav olikani dunajski dečki pa ti ‘konji’ tudi niso.

Čeprav motor po novem nosi novo oznako, ohranja enako delovno prostornino in podobne tehnične podatke kot predhodnik, vendar je novi Testastretta 11°, vsaj kar se tiče drobovja, precej drugačen. Po zaslugi novih batov, novih odmičnih gredi, izpušnega sistema in sklopke je za poldrugi kilogram lažji. Spremenjena oblika grl vbrizga in povečana kompresija v primerjavi s predhodnikom prinašata dodatne štiri ‘konje’ in nekoliko ugodnejšo krivuljo navora. Sicer se ne bi branil dodatnih 20 ali 25 ‘konjev‘, ampak če pri Ducatiju slučajno razmišljajo o tem, da bi izdelali Hypermotarda 1260, povem vnaprej – naj ga (vsaj po cestah) vozi nekdo drug.

Lahko bi sicer še pisal o spremembah, ki so opazne na skoraj vsakem sklopu novega Hypermotarda, a kot rečeno, bistvo je njegov motor. In seveda manire te cestne beštije. Ta motocikel je eden od redkih, na katerem niti za trenutek nisem pomislil na njegovo ekonomijo. V vožnji pač prevzame. Samo od tega, kako boste na ozkem in trdem sedežu razporedili težo in položaj, je odvisno, ali bo pri pospeševanju silil na zadnje kolo oziroma oddrsaval. In tudi če niste preveč vešči, bo za izdaten odmerek adrenalina, vendar še vedno na varni strani, poskrbela četica kratic, kot so ABS, DTC in DWC. Intenzivnost njihovega vmešavanja je seveda odvisna od izbrane mape motorja (Sport, Touring in Urban), poleg tovarniško prednastavljenih možnosti pa je mogoča tudi individualizacija nastavitev po lastni presoji in želji.

Kar se tiče voznih lastnosti, ni nobenih pripomb. Vrhunsko in veliko povratnih informacij, le pri grobem priganjanju se je treba navaditi, da ta motocikel zahteva akcijo, da nos tu in tam malce zaostane za pogledom voznika ter da zadnje kolo rado zareže nekoliko širšo krivuljo kot sprednje. Zabavno, stabilno, zanesljivo in, četudi se glede na napisano sliši čudno, varno.

Dva Hypermotarda sta, kot sem zapisal v uvodu, na voljo. Poleg standardnega je tu še prestižnejši SP, ki ima poleg Ohlinsovega vzmetenja drugače oblikovana trikraka Marchessinijeva kolesa, quickshifter, nekaj karbonskih dodatkov, dva kilograma manj in rezervirano barvno grafiko. In, seveda, skoraj dirkalne pnevmatike Pirelli Diablo Supercorsa.

Včasih se bistvo ne skriva v malenkostih, kot so udobje, prostornost, varčnost in prijaznost. Pravzaprav težko zatrdim, kaj je resnično bistvo Hypermotarda, saj ni ne dirkalnik ne čistokrvni supermoto. Vendar me preveva občutek, da bi se legendarni in nesmrtni ‘Vasa Ključ’ (oglejte si film Beograjski fantom) danes na asfalt podpisal prav z Ducatijevim Hypermotardom.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: As Domžale Moto center
    Cena osnovnega modela: 13.290 EUR €
    Cena testnega modela: 13.290 EUR €

  • Tehnični podatki

    Motor: 937 cm³, dvovaljni, vodno hlajen
    Moč: 84 kW(114 KM) pri 9.000 obr/min
    Navor: 96 Nm pri 7.250 obr/min
    Prenos moči: nožni, šeststopenjski
    Okvir: jekleni cevni okvir,
    Zavore: spredaj kolut 320 mm, zadaj kolut 245 mm
    Vzmetenje: spredaj USD-vilice 45 mm, nastavljiva; zadaj enojna nihajka, nastavljiva
    Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17
    Višina: 870 mm
    Posoda za gorivo: 14,5 l
    Teža: 200 kg (pripravljen za vožnjo)

  • Napake med testom: Brez napak

Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Skrite plaže in slani lasje, to je poletje

    Manekenka in notranja oblikovalka Jana Koteska ne skriva, da obožuje morje, zato se je to poletje že drugič odpravila na morsko dogodivščino. »Poleti ne morem brez slanih las. Všeč so mi ne preveč turistične plaže in otok Krk je odličen za raziskovanje skritih plaž, kjer sva […]

  • Ko se vse v življenju zaplete

    Bolj so stvari napete, bolj si naš um prizadeva, da bi zadevo rešil. Težava je v tem, da to presega njegove sposobnosti. Zmore samo variante, ki jih že pozna, ali kombinacijo teh variant, tako kot dober računalnik. Ne zmore pa utihniti, odnehati, računa samo nase in si ne prizna, da obstajajo tudi drugi […]

  • 6 stvari, ki jih lahko naredite, da svojega partnerja spomnite na to, koliko ga ljubite

    Mnogo je stvari, ki jih lahko naredimo, da sočloveku pokažemo, da ga imamo radi. Lahko si vsak dan prizadevamo, da se bolj zaljubimo v svojega partnerja, a bodimo iskreni, navdušenje ne traja vse življenje. Ne traja niti tako dolgo, kot bi si včasih želeli. Če resnično ljubimo svojega partnerja, pa bodo […]

  • 13 zlatih nasvetov v kuhinji

    1. Kako najlažje ločite beljak od rumenjaka ? Zelo preprosto. Jajce razbijte nad lijem. Beljak bo zdrsnil skozi ozko grlo, rumenjak pa bo ostal na površju. Pa dodajmo še en novodobni trik – rumenjak preprosto posesajte skozi grlo plastenke. 2. Cvrtje brez jajc Želeli ste ocvreti meso, pa vam je zmanjkalo jajc? […]

  • Poglejte si, kaj je po plesu s svojim srčnim izbrancem povedala Špela Grošelj

    Pevka Špela Grošelj in njen srčni izbranec Gregor Kirsch sta v zadnji sezoni šova Zvezde plešejo kalila svoje plesno znanje. Gregor je iz šova izpadel že zelo zgodaj, Špela pa je preplesala kar nekaj tednov in si nabrala veliko plesnega znanja. No, vse kaže, da sta oba, po nekaj mesecih od […]

  • Želite rešiti planet ? Jejte rastlinsko hrano !

    Ljudje, ki pojedo veliko rastlinske hrane, še bolj pripomorejo k varovanju okolja, če sta sadje in zelenjava, ki ju kupujejo, pridelana ekološko. Vse več ljudi se zaveda, kako pomemben je ogljični odtis, ki ga vsak med nami pusti na planetu s svojim načinom življenja. To ne velja le za transport, […]

  • Princesa Diana in Charles naj se ne bi želela ločiti, a jima je kraljica svetovala prav to

    Pred nekaj leti se je namreč izvedelo, da si princ Charles ni želel zakona in ta ni bil prepričan, da je Diana prava zanj. Pred kratkim se je Daily Mirror razpisal o ločitvi kraljevega para in razkril, da se Diana pravzaprav ni hotela ločiti od princa. Zavedala se je, da to pomeni razpad družine, bala […] The […]