Hyundai Kona Hybrid in Hyundai Ioniq Electric – Žebelj v krsto ?

Hyundaieva Kona, ki je v električni različici še vedno praktično razprodana, je na voljo tudi za tiste, ki še vedno prisegajo na motorje z notranjim izgorevanjem. Z bencinskim motorjem, ki ji karakterno ustreza, in v primerjavi z njim bolj glasnim in robatim dizlom. A zdaj je dobila odlično alternativo za tiste, ki iščejo nizko porabo: hibridno različico.

Kako se hibridov lotevajo pri Hyundaiu, vemo že iz Ioniqa: klasičnemu atmosferskemu bencinskemu motorju v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom dodajo še elektromotor in seveda dovolj veliko baterijo.

Tudi pri Koni je rezultat izredno tih pogonski sklop, ki (tudi zaradi dvosklopčnega menjalnika namesto brezstopenjskega) vrtljaje bencinskega motorja drži nizko. Seveda ima takšna rešitev tudi svoje minuse: načeloma je nekoliko manj varčna od tiste z brezstopenjsko avtomatiko, ki je motor bolj sposobna držati pri idealnem številu vrtljajev. Na oko bi za hibridno Kono v primerjavi na primer s Toyoto C-HR lahko rekli, da bi znala biti poraba za kako desetinko litra višja, a počakajmo, da jo dobimo v testno floto (v Slovenijo hibridna Kona prihaja oktobra) in preverimo njeno porabo na normnem krogu.

Malo več o tehniki: 1,6-litrski bencinec ima neposredni vbrizg. Zmore 77 kilovatov oziroma 104 ’konje’, pomaga pa mu sinhroni elektromotor z 32 kilovati največje moči, ki energijo črpa in jo ob regeneraciji shranjuje v litij-polimerno baterijo kapacitete 1,56 kilovatne ure.

Skupna sistemska moč je 104 kilovate oziroma 141 ’konjev’, zaradi bogatega navora (265 Nm), ki je zaradi elektromotorja večinoma (170 njutenmetrov) na voljo že z mesta, pa je tudi prijetno živahna in seveda predvsem pri mestnih hitrostih veliko tišja od dizelske.

Ker gre za hibrida, so poskrbeli za čim boljše izkoriščanje sinergije med bencinskim in električnim pogonom. Če je v navigacijo vnesen cilj potovanja (to se da storiti tudi prek aplikacije Bluelink), avto polni baterijo pred vzponi, jo izprazni pred spusti in zna voznika opozoriti, kdaj naj začne regenerirati energijo, da bo do križišč ali izvozov hitrost primerno zmanjša brez zaviranja, le z regeneracijo elektrike.

Oprema je seveda predvsem varnostno precej bogata, bogata pa je tudi izbira dodatne opreme. Novost je sistem Bluelink, ki v kombinaciji z novim info-zabavnim sistemom z velikim LCD-zaslonom (10,25 palca) omogoča nadzor in upravljanje avtomobila prek aplikacije za pametni mobilnik. Novi info-zabavni sistem je dobil kopico povezanih funkcij, predvsem pa novo grafiko, zelo tekoče delovanje in boljšo urejenost izbirnikov. Aplikacija bo na voljo ob vseh novih modelih z novim info-zabavnim sistemom, naročnina za prvih pet let uporabe pa bo brezplačna. In cena? Hibridna Kona bo za dobrega tisočaka dražja od tiste z močnejšim dizlom in samodejnim menjalnikom – torej za kakega tisočaka predraga, da bi bila čisto neboleča in naravna zamenjava za dizla. A še vedno ponuja dovolj (bolj ekološkega kot dizel) avta glede na ceno.

Ioniq z večjo baterijo

Nekaj sprememb je doživel tudi Ioniq – tako vizualnih kot tehničnih. Najbolj izstopata večja baterija in nov elektromotor. Kapaciteto baterije so ob praktično enaki velikosti in masi povečali z 28 na 38,3 kilovatne ure, kar je prineslo tudi krepko povečanje dosega. Ta je zdaj po novem standardu WLTP 311 kilometrov. Glede na kapaciteto baterije bi na prvo žogo znalo zveneti pretirano, a Ioniq je tudi na našem testu dokazal, da je izjemno učinkovit oziroma se lahko pohvali z nizko porabo energije. Z novim sinhronim elektromotorjem, ki je sicer bolj zmogljiv in zdaj zmore okroglih 100 kilovatov, je tudi precej bolj živahen, najvišja hitrost pa je ostala omejena na 165 kilometrov na uro.

Polnjenje? Z izmeničnim tokom je zdaj hitrejše, saj je novi Ioniq dobil močnejši polnilnik (7,2 kilovata namesto 6,6), največja moč polnjenja na hitrih polnilnicah pa je ostala 70 kilovatov, kar pomeni, da se od praznega do 80 odstotkov kapacitete baterije napolni v slabi uri. Regeneracijo je mogoče zdaj (kot v električni Koni, od koder so si ’sposodili’ sistem) nastavljati v štirih stopnjah, s pritiskom leve obvolanske ročice pa je mogoče Ioniq tudi popolnoma ustaviti, ne da bi za to uporabili zavore.

Prenova je prinesla tudi nekaj oblikovnih sprememb, tako navzven kot tudi v notranjosti. Slednja ima bolj vodoravne poteze armaturne plošče, nov (enak kot v hibridni Koni) info-zabavni sistem s sistemom Bluelink (ta bo v Sloveniji začel delovati nekje na začetku prihodnjega leta), navzven pa novo masko ter prednje in zadnje luči z novim svetlobnim podpisom.

Tudi novi električni Ioniq je k nam prišel že oktobra, in je zamenjal dosedanji model z manjšo baterijo, zaradi prirastka pri kapaciteti in zmogljivostih pa bo tudi nekoliko dražji.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave: 
  • Tom Brady razkril skrivnost svojega uspešnega zakona

    Tom Brady, 42-letni zvezdnik ameriškega nogometa, in 39-letna brazilska manekenka Gisele Bündchen sta si usodni da dahnila februarja 2009. Po več kot desetih letih zakona sta še vedno nadvse srečna, kakšnih večjih škandalov pa v njunem razmerju ni bilo. V intervjuju, ki ga je dal za televizijsko […]

  • Čokolada – zaveznica srca !

    Je čokolada res tako zdrava in zakaj? Kaj je tisto, na kar moramo biti kljub njenim blagodejnim učinkom vendarle pozorni ? Čokolada že kar nekaj časa velja za živilo, ki ni samo odličnega okusa, temveč ima povrhu vsega še mnogo pozitivnih zdravstvenih učinkov. Vsaj tako trdijo mnoge zdravstvene […]

  • Kako se soočiti z radovednimi sorodniki ?

    A kako reagirati, brez da bi pri tem v slabo voljo spravili kogarkoli, vključno sebe? Jasno je, da je včasih enostavno potrebno postaviti meje, a eno je, če to naredimo na osoren način in drugo, če se za vprašanje zahvalimo in odgovorimo z: »Resnično se o tem trenutno ne bi rada pogovarjala« ali […]

  • Radikalizrani Triupmh Tiger 900 (2020)

    Večja prostornina motorja, višja in ravnejša krivulja navora in manjša masa, so ključne novosti, ki jih v leto 2020 prinaša nova generacija Tigra iz srednje kategorije. Triumph ne skriva apetitov in želja po tem, da bi z novim modelom prevladal na trgu srednjekategornikov, v katerega v letu 2020 prihaja […]

  • Novi primeri ošpic, ob znakih ostanite doma !

    “Če opazite za ošpice značilne bolezenske znake, o tem PO TELEFONU takoj obvestite izbranega osebnega zdravnika in ostanite doma. Pomembno je, da NE hodite v čakalnico in ne širite bolezni,” opozarjajo na NIJZ. Znaki bolezni pri ošpicah Od okužbe do prvih znakov bolezni traja okrog 10 dni, lahko […]

  • FOTO: Potrta Severina zasijala: Milanu na koncertu sporočila to !?

    Kot smo pisali je Severina Kojić (47) izgubila skrbništvo nad sinom Aleksandrom (7), ki je bil začasno dodeljen očetu, srbskemu poslovnežu Milanu Popoviću (55). Številni so se spraševali, ali bo Severina nadaljevala s svojo turnejo The Magic Tour, pevka pa je včeraj ovrgla vse dvome in nastopila v […]

  • kratki test: Ford Mondeo Titanium Hibrid Karavan

    Pravzaprav je tudi jasno, zakaj hibridni pogon deluje v Mondeu. Zanj so se pri Fordu odločili na drugi strani Atlantika, kjer so hibridno tehnologijo že pred časom pripravili za nekaj modelov, tudi v Mondeovem ‘bratu’ Fusionu. Za velike evropske trge je bržda pomembna dopolnitev, saj hibridni Mondeo z zelo nizko […]


Hvala, ker ste z nami – sedaj že …

  • 79.121 ogledov naše spletne strani !


Iskanje po vsebini: