Hyundai Kona Hybrid in Hyundai Ioniq Electric – Žebelj v krsto ?

Hyundaieva Kona, ki je v električni različici še vedno praktično razprodana, je na voljo tudi za tiste, ki še vedno prisegajo na motorje z notranjim izgorevanjem. Z bencinskim motorjem, ki ji karakterno ustreza, in v primerjavi z njim bolj glasnim in robatim dizlom. A zdaj je dobila odlično alternativo za tiste, ki iščejo nizko porabo: hibridno različico.

Kako se hibridov lotevajo pri Hyundaiu, vemo že iz Ioniqa: klasičnemu atmosferskemu bencinskemu motorju v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom dodajo še elektromotor in seveda dovolj veliko baterijo.

Tudi pri Koni je rezultat izredno tih pogonski sklop, ki (tudi zaradi dvosklopčnega menjalnika namesto brezstopenjskega) vrtljaje bencinskega motorja drži nizko. Seveda ima takšna rešitev tudi svoje minuse: načeloma je nekoliko manj varčna od tiste z brezstopenjsko avtomatiko, ki je motor bolj sposobna držati pri idealnem številu vrtljajev. Na oko bi za hibridno Kono v primerjavi na primer s Toyoto C-HR lahko rekli, da bi znala biti poraba za kako desetinko litra višja, a počakajmo, da jo dobimo v testno floto (v Slovenijo hibridna Kona prihaja oktobra) in preverimo njeno porabo na normnem krogu.

Malo več o tehniki: 1,6-litrski bencinec ima neposredni vbrizg. Zmore 77 kilovatov oziroma 104 ’konje’, pomaga pa mu sinhroni elektromotor z 32 kilovati največje moči, ki energijo črpa in jo ob regeneraciji shranjuje v litij-polimerno baterijo kapacitete 1,56 kilovatne ure.

Skupna sistemska moč je 104 kilovate oziroma 141 ’konjev’, zaradi bogatega navora (265 Nm), ki je zaradi elektromotorja večinoma (170 njutenmetrov) na voljo že z mesta, pa je tudi prijetno živahna in seveda predvsem pri mestnih hitrostih veliko tišja od dizelske.

Ker gre za hibrida, so poskrbeli za čim boljše izkoriščanje sinergije med bencinskim in električnim pogonom. Če je v navigacijo vnesen cilj potovanja (to se da storiti tudi prek aplikacije Bluelink), avto polni baterijo pred vzponi, jo izprazni pred spusti in zna voznika opozoriti, kdaj naj začne regenerirati energijo, da bo do križišč ali izvozov hitrost primerno zmanjša brez zaviranja, le z regeneracijo elektrike.

Oprema je seveda predvsem varnostno precej bogata, bogata pa je tudi izbira dodatne opreme. Novost je sistem Bluelink, ki v kombinaciji z novim info-zabavnim sistemom z velikim LCD-zaslonom (10,25 palca) omogoča nadzor in upravljanje avtomobila prek aplikacije za pametni mobilnik. Novi info-zabavni sistem je dobil kopico povezanih funkcij, predvsem pa novo grafiko, zelo tekoče delovanje in boljšo urejenost izbirnikov. Aplikacija bo na voljo ob vseh novih modelih z novim info-zabavnim sistemom, naročnina za prvih pet let uporabe pa bo brezplačna. In cena? Hibridna Kona bo za dobrega tisočaka dražja od tiste z močnejšim dizlom in samodejnim menjalnikom – torej za kakega tisočaka predraga, da bi bila čisto neboleča in naravna zamenjava za dizla. A še vedno ponuja dovolj (bolj ekološkega kot dizel) avta glede na ceno.

Ioniq z večjo baterijo

Nekaj sprememb je doživel tudi Ioniq – tako vizualnih kot tehničnih. Najbolj izstopata večja baterija in nov elektromotor. Kapaciteto baterije so ob praktično enaki velikosti in masi povečali z 28 na 38,3 kilovatne ure, kar je prineslo tudi krepko povečanje dosega. Ta je zdaj po novem standardu WLTP 311 kilometrov. Glede na kapaciteto baterije bi na prvo žogo znalo zveneti pretirano, a Ioniq je tudi na našem testu dokazal, da je izjemno učinkovit oziroma se lahko pohvali z nizko porabo energije. Z novim sinhronim elektromotorjem, ki je sicer bolj zmogljiv in zdaj zmore okroglih 100 kilovatov, je tudi precej bolj živahen, najvišja hitrost pa je ostala omejena na 165 kilometrov na uro.

Polnjenje? Z izmeničnim tokom je zdaj hitrejše, saj je novi Ioniq dobil močnejši polnilnik (7,2 kilovata namesto 6,6), največja moč polnjenja na hitrih polnilnicah pa je ostala 70 kilovatov, kar pomeni, da se od praznega do 80 odstotkov kapacitete baterije napolni v slabi uri. Regeneracijo je mogoče zdaj (kot v električni Koni, od koder so si ’sposodili’ sistem) nastavljati v štirih stopnjah, s pritiskom leve obvolanske ročice pa je mogoče Ioniq tudi popolnoma ustaviti, ne da bi za to uporabili zavore.

Prenova je prinesla tudi nekaj oblikovnih sprememb, tako navzven kot tudi v notranjosti. Slednja ima bolj vodoravne poteze armaturne plošče, nov (enak kot v hibridni Koni) info-zabavni sistem s sistemom Bluelink (ta bo v Sloveniji začel delovati nekje na začetku prihodnjega leta), navzven pa novo masko ter prednje in zadnje luči z novim svetlobnim podpisom.

Tudi novi električni Ioniq je k nam prišel že oktobra, in je zamenjal dosedanji model z manjšo baterijo, zaradi prirastka pri kapaciteti in zmogljivostih pa bo tudi nekoliko dražji.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


► Vedno z vami - Slovenia Shop
 

Luka Dončić: Čudežni deček košarke (Vir: YouTube, 4. sep. 2017, 283.463 ogledov)


Nedavne objave: 
  • Zlato, ki že tisočletja bogati kulinariko

    Bogata izbira rastlinskih olj na trgovinskih policah povprečnega kupca hitro zmede. Napisi obljubljajo marsikaj, od dodanih vitaminov, oleinske kisline do hladnega stiskanja in še bi lahko naštevali. Nedvomno so pomemben del pestre in uravnotežene prehrane, saj jih uporabljamo pri pripravi živil. Bogatijo okus in […]

  • V ZDA potrdili prvi primer okužbe s kitajskim virusom

    Ameriški državljan, ki živi blizu Seattla, ob vrnitvi v ZDA minulo sredo ni kazal znakov bolezni. Se pa je v domovino vrnil dva dni preden so zdravstvene oblasti uvedle nadzor nad potniki iz osrednje Kitajske na treh ameriških letališčih, so poudarili. Zdravstvenim oblastem se je prijavil sam, potem ko je videl […]

  • Zaradi smrti dečka v vodnjaku lastniku zemljišča pogojna kazen

    Edini obtoženi v primeru mora plačati mami in očetu dečka po 89.500 evrov odškodnine, pokriti pa mora tudi stroške obsežne reševalne akcije v višini 663.000 evrov. Dveletni Julen je lani sredi januarja padel v nezakonito zgrajen vodnjak, njegovo truplo so iz vrtine potegnili šele po dveh […]

  • Zakaj se oče Dakote Johnson izogiba Hollywoodu ?

    »Na Hollywood sem že od nekdaj gledal rahlo skeptično,« je pojasnil 70-letni zvezdnik in dodal, da ima občutek, da ljudje, ki živijo tam, ves čas gledajo, kaj počnejo drugi, namesto da bi preprosto razčistili sami s sabo oziroma pometli pred lastnim pragom. In prav zaradi tega je večino […]

  • Frank, režiser z vizijo, Nuška, devica s karizmo

    Nasprotno. Med vsemi, ki smo jih po predstavi ogovorili – nekaterih še ogovoriti ni bilo treba, saj se je to videlo po izrazih na obrazih –, nismo našli (no, saj ga nismo niti »iskali«) nikogar, ki se v brezčasno opero Devica Orleanska izjemnega, genialnega ruskega skladatelja Petra Iljiča […]

  • Mama Luke Dončića zanikala ta trač

    Ko se je Luka Dončić opravil v Združene države Amerike, so po Sloveniji krožile govorice, da se je njegova mati, Mirjam Poterbin, preselila v stanovanje na drugi strani hodnika. Sicer se je Luka pred letošnjo sezono preselil v hišo, a je novinarski kolega s športnega časopisa Ekipa pri njegovi […]

  • Jutranja ptica: Evforija zaradi iskric med glavnima igralcema

    Can Yaman je turški igralec, ki ste ga že lahko spoznali v seriji Ko zadiši ljubezen. S svojo prepoznavno podobo se znova vrača na male ekrane, tokrat ga boste lahko spremljali v priljubljeni seriji Jutranja ptica, ki je bila na domačih tleh tako zelo uspešna, da so ustvarjalci prilagodili prvotne načrte in […]


Hvala, ker ste z nami – sedaj že …

  • 102.802 ogledov naše spletne strani.


Iskanje po vsebini: