Jan Kovačič: “Motivi za izgubo kilogramov so različni”

Vrhunski osebni trener ni vpet le v ta šov, ampak je aktiven še pri projektu 1, 2, 3, GREMO, kjer skrbi za strokoven program vadbe, v prostem času pa je najraje v naravi.

► Jan, začniva pri najodmevnejšem projektu, televizijskem šovu The Biggest Loser. Kako motivirani so letošnji tekmovalci?

Moram povedati, da so letos tekmovalci izredno navdušeni. Motivi za izgubo kilogramov so različni, vendar zelo jasni, kar vpliva na njihovo izredno motiviranost.

► Kaj bi ob tej priložnosti svetovali tistim, ki si želijo izgubiti kilograme, pa tega ne želijo delati pred kamerami?

Naj ne odlašajo. Če so že v preteklosti neuspešno poskušali hujšati, jim svetujem, naj se obrnejo na strokovno pomoč. Postaviti si morajo jasne, merljive, realne in časovno omejene cilje, ki jih želijo doseči.

► Poleg tega ste vpeti v še en projekt, ki je prav tako odmeven. Govorim o akciji 1, 2, 3, GREMO! Kaj je namen tega projekta in komu vse je namenjen?

Namen tega projekta je navdušiti čim večje število posameznikov za zdrav življenjski slog in se skupaj uspešno pripraviti na tekaški izziv (letos je to Hofer rekreativni tek na Istrskem maratonu); na koncu tečemo ne le zase, ampak tudi za dober namen.

► Če se ne motim, je program v tej akciji zasnovan tako, da združuje prijetno s koristnim?

Res je, za vsak pretečen kilometer Hofer donira 10 centov za pomoč otrokom v stiski v okviru projekta Botrstvo v Sloveniji. Šteli bodo kilometri, ki smo jih pretekli v celotnem programu, ter pretečeni na Istrskem maratonu. Lepo je, ko naredimo nekaj dobrega tudi za druge.

► Kako sicer vi uresničujete zdrav in odgovoren življenjski slog?

Gibanje me spremlja vsak dan. Glede na letni čas se tudi moje aktivnost spreminjajo, vendar poskušam preživeti kar največ časa v naravi. Na gibanje gledam kot na osebno higieno, ki je vsakodneva. Pri prehrani upoštevam, da jem hrano, ki je sezonska, lokalna, sveža, nepredelana. Seveda ne pozabim na zadosten počitek, ki je zelo pomemben del vsakdana. Glede na to, da živim zdravo, sem se odločil, da uporabljam električna vozila, ki so prijazna do okolja – gre za električno souporabo vozil avant2go.

► Se kdaj razjezite, ko posamezniki in tudi ustanove ponujajo hitre rešitve za lepšo postavo in boljše počutje, da o čudežnih shujševalnih tabletkah niti ne govorim?

Res je poplava hitrih rešitev, ki pa žal niso dolgoročne. Moja naloga ja ravno to, da ljudi ozaveščam, kako doseči trajne in življenjske spremembe.

► Kako pa se sicer sami izpopolnjujete? Življenje je namreč takšno, da se znova in znova učimo. Sploh – če se navežem na prejšnje vprašanje – številni ponujajo hitre vaje za še hitrejšo izgubo kilogramov. Prisegate torej na klasične vaje ali se kdaj prepustite tudi novodobnim vajam?

Udeležujem se številnih seminarjev in izobraževanj, pregledujem novo literaturo, tako v obliki knjig kot tudi na spletu. Tukaj ne gre za nove vaje, bolj za nove študije glede gibanja in prehranjevanja. Nove učinkovite strategije, s katerimi dosežemo želene rezultate.

► Ko že govoriva o treningih in fitnesu, vas moram vprašati (malce za šalo, malce za res) naslednje: včasih se zdi, da fantje v fitnesih preživijo več časa na telefonih (s fotografiranjem) kot pri ’mučilnih’ napravah. Kaj je od tega res in kaj je mit?

Se strinjam, na fitnesih se telefoni veliko uporabljajo. Nekateri se fotografirajo, ker tako spremljajo svoj napredek, drugi se fotografirajo in slike objavljajo na svojih družbenih omrežjih in s tem motivirajo druge. Razlogi so različni. Sam običajno pred treningom oziroma po koncu treninga posnamem video vsebine ali fotografije ter jih delim prek družbenih omrežij. S tem želim deliti svoje znanje tudi s širšo množico posameznikov, ki jih to področje zanima.

► Živimo v času, ko vse prevečkrat nimamo časa niti zase, saj smo v delo vpeti od jutra do večera. Kaj priporočate tistim, ki jim primanjkuje časa, da kljub temu vsaj malo poskrbijo za svoje telo in zase?

Najprej naj poskrbijo za pravilno prehran­jevanje in zadosten vnos tekočine. Naj raje vključijo vsaj 15 minut gibanja na dan, kot pa da čez vikend pretiravajo. Že na delovnem mestu lahko naredimo sklop krepilnih in razteznih vaj, s katerimi bomo pozitivno vplivali na svoje telo. Nikakor pa naj ne pozabijo na zadosten počitek.

Besedilo: Alesh Maatko // Fotografije: Iztok Kurnik, osebni arhiv


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave:

  • Walter Isaacson: Leonardo

    Leonardo da Vinci, italijanski renesančni arhitekt, izumitelj, inženir, kipar in slikar, človek, ki zaradi svoje vsestranske nadarjenosti pooseblja definicijo genija, je znova zaživel v odlični skoraj 600-stranski barvni monografiji. V njej avtor na podlagi tisočih strani iz Leonardovih beležnic preplete mojstrovo […]

  • Harry in Meghan toneta vse globlje: princ naj bi si želel, da bi si poiskala pomoč svetovalca

    Zdi se, da princ Harry in Meghan Markle toneta vedno globlje, s tem ko skušata uskladiti svoje dolžnosti z željo po zasebnosti. Nič presenetljivega ni, da sta se znašla na udaru, ko sta sina Archieja krstila za zaprtimi vrati, obenem pa za obnovo svojega novega doma Frogmore Cottage porabila skoraj štiri milijone evrov […]

  • Ona je bila ob rojstvu moški, on ženska, sedaj pa sta se poročila

    Ramses, ki je bil ob rojstvu ženska, in Dunia, ki je bila ob rojstvu moški, sta se poročila v torek v prestolnici Havana v prostorih v lasti pravosodnega ministrstva. Pri tem jima je pravno pomagal državni center za spolno izobraževanje Cenesex, saj jima je pojasnil, da pravno nista zavezana temu, da bi morala biti na […] […]

  • Draga, na mostu skuhana kava v Benetkah – 1000 evrov in izgon

    Berlinčana sta se udobno namestila ob vznožju znamenitega mostu in začela pripravljati kavo na kuhalniku. Po opozorilih mimoidočih se je policija približala paru, so sporočile mestne oblasti. Policisti so 32-letni ženski izrekli globo v višini 300 evrov, 35-letnemu moškemu pa 650 evrov ter ju pozvali, naj […]

  • Chevrolet Corvette za 21. stoletje je tu

    Chevrolet Corvette je od nekdaj veljal za nekakšno ameriško inkarnacijo ali bolje rečeno konkurenco italijanskemu Ferraririju. Ali je dejansko dosegal standarde italijanske znamke je seveda stvar neskončnih pogovorov že več kot pol stoletja, a že samo to, da je avtomobil preživel sedem generacij potrjuje to, da […]