Kdaj menjati avtomobilske pnevmatike ? 1,6 milimetra profila je premalo

Avtomobilskim pnevmatikam večina voznikov največ pozornosti namenja dvakrat letno – okrog 15. novembra, ko nastopi čas za menjavo letnih pnevmatik z zimskimi in pa 15. marca (ali kasneje), ko je čas za menjavo zimskih pnevmatik z letnimi. Nekateri se sicer skozi celo leto vozijo zgolj z zimskimi ali celo letnimi pnevmatikami (nekateri pa s celoletnimi), zaradi česar je skrb zanje pri takih voznikih  praviloma še nekoliko slabša, a že to, da stanje gum preverjamo zgolj ob menjavi gum ni dovolj.

Na to, ali je pnevmatika še uporabna ali ne vpliva več faktorjev. V zadnjih letih se največ govori o starosti pnevmatik. Te namreč sčasoma otrdijo in izgubijo svoje karakteristike, kar se seveda kaže v slabem oprijemu pnevmatik tako na suhi, kakor na mokri podlagi. Seveda pa je tu še drug faktor, za katerega se zdi, da je vsaj pri letnih pnevmatikah zadnje čase padel kar nekoliko v ozadje. Govora je o globini profila pnevmatik.

V prvi meri na stanje pnevmatik najbolj vpliva število prevoženih kilometrov, ki jih z njimi naredimo. Logika namreč govori, da več kot naredimo kilometrov, večja bo seveda obraba gum. Seveda pa je to od tipa samih pnevmatik. Znano je namreč, da mehkejše letne pnevmatike na eni strani sicer ponujajo boljši oprijem a na račun hitrejše obrabe in posledično krajše življenjske dobe. Ob tem bi pomislili, da na hitrejšo obrabo vpliva tudi vozna podlaga, a je ta faktor precej zanemarljiv.

»Sama podlaga ima torej zanemarljiv vpliv na obrabo pnevmatik v primerjavi z drugimi dejavniki. , v splošnem pa lahko povzamemo, da na primer vožnja po grobem asfaltu v večji meri obrabi pnevmatiko kot vožnja po gladkem asfaltu,« sporočajo iz kranjskega Goodyearja. Ob tem kot veliko pomembnejše izpostavljajo druge dejavnike:

–        Neustrezen tlak v pnevmatikah; previsok tlak vpliva na manjše udobje v kabini, večjo občutljivost na ovire na cesti, prenizek pa večjo porabo goriva in pregrevanje.

–        Slog vožnje; agresivno zaviranje in hitra vožnja skozi ovinke so seveda bolj obremenjujoči za gume. Pri tem so še posebej na udaru manjše in ožje pnevmatike, ki se še hitreje obrabljajo kot večje.

–        Geometrija vozila; v kolikor pnevmatike ne stojijo vzporedno glede na vzdolžno ali pokončno os prihaja bodisi do pretirane obrabe zaradi večjega trenja med asfaltom in vozno podlago bodisi do tega, da je v stiku s cestiščem le manjši del pnevmatike, ki potem nase prevzema vse sile in s tem tudi večjo obrabo.

Letne avtomobilske pnevmatike v Sloveniji in v Evropi morajo sicer imeti vsaj 1,6 milimetra globine profila, a strokovnjaki poudarjajo, da je za varno vožnjo na letnih gum potrebno imeti vsaj tri milimetre profila. S tem namreč zmanjšamo možnosti za splavanje gum, poleg tega pa je zavorna pot pri pnevmatikah z minimalno dovoljeno količino profila na mokri podlagi lahko do kar 44 odstotkov daljša kot pri pnevmatikah s tremi milimetri profila.

Pri Goodyearju tako svetujejo naslednje: redno preverjanje tlaka v pnevmatikah in pa stanja pnevmatik. Če so le-te preveč obrabljene – pa četudi zgolj na eni strani, kar je posledica napačne nastavitve geometrije podvozja – pa čim prej na menjavo – pa četudi je to sredi sezone.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Zgodba o dveh bratih vam morda reši odnos

    Nekoč sta bila dva brata, Marjan in Jakob, ki sta živela na sosednjih kmetijah in sta se ves čas prepirala. Kot otroka in kasneje mladeniča sta bila brata sicer najboljša prijatelja, skorajda nerazdružljiva. Po štiridesetih letih, ko sta kot soseda živela drug ob drugem, si pomagala in si delila celo […]

  • Luka Basi zbolel in pristal v bolnišnici

    Slovenski pevec Luka Basi ima v zadnjem času izjemno nor delovni ritem. Številni koncerti, snemanje albuma in nastopi na festivalih so očitno terjali svoj davek, saj je moral odpovedati svoj nedavni koncert v Puli. Zaradi slabega počutja in visoke vročine se je moral po pomoč zateči v […]

  • Dobrosrčna Nada vesela, da bo spet komandirala kmete

    Dobrosrčna in delavna kmetica Nada Zorec bo že drugo sezono v šovu Kmetija opravljala delo gospodarice kmetije. »Kar nekaj časa sem potiho upala, da me bodo znova povabili v šov, ko pa sem izvedela, da bom na kmetiji spet ‘komandirala’, sem se seveda zelo razveselila. Saj je to kar častna vloga, […]

  • Kostumi Marilyn Monroe na dražbi: avkcijska hiša želi iztržiti do 80.000 dolarjev

    Med njimi bo rdeča večerna obleka, ki jo je leta 1953 nosila v uspešnici Moški imajo raje plavolaske. Zanjo bi lahko iztržili do 80.000 dolarjev. Rumena svilena obleka, ki jo je igralka nosila leta 1954 v vesternu Reka brez povratka, je ocenjena na 60.000 do 80.000 dolarjev, nekaj podobnega pa v avkcijski hiši […]

  • V živo iz Imole: novosti v ekipi Yamahe za leto 2020

    Trenutno ima Yamaha tovarniško ekipo le v razredu MXGP, v kateri si sedeže trenutno lastita Jeremy Seewer in Romain Febvre. Slednji bo po letošnji sezoni le-to zapustil, kar pomeni, da se v ekipi sprosti mesto, katero bo, po slišanem na tiskovni konferenci sodeč, zasedel Arnaud Tonus. Zajeten kos pogače pa je […]

  • Kia razmišlja o še enem križancu na dnu modelne palete

    Korejska znamka Kia že lep čas, vse od prihoda modela Cee’d prve generacije velja za ugledno in pozornosti vredno avtomobilsko znamko tudi na evropskem trgu. Tudi konkurenca je posledično ne gleda več zviška, vse to pa se nenazadnje odraža v večji priljubljenosti med kupci. Hkrati se zdi, da tudi pri Kii […]

  • Preizkušnje in stiske, s katerimi se je Jim Caviezel soočal v vlogi Jezusa Kristusa

    Kar se tiče njegove vere, Jim Caviezel velja za enega najbolj neposrednih hollywoodskih zvezdnikov. Odkrito se zavzema za življenje ter priznava svojo ljubezen in vdanost Devici Mariji. Nekaj privlačno navdušujočega je na njem, ko v strogo krojeni obleki odigra nekdanjega poklicnega morilca, po spreobrnjenju […]