Ko ti bela črta prekriža pot do zmage

Valtteri Bottas skuša letos (končno) stopiti iz sence moštvenega kolega Lewisa Hamiltona. Foto: Reuters

Finec je imel lani sezono za pozabo. Resda je osemkrat stopil na oder za zmagovalce, a nikoli ni zmagal, na preostalih dirkah pa je prevečkrat izgubil stik z najboljšimi in je – glede na to, da je imel Mercedes najboljši dirkalnik – nizal rezultate pod pričakovanji.

Če bi lahko zavrtel čas nazaj, bi z zadnjimi gumami na začetku ogrevalnega kroga poskrbel za drsno linijo in belo črto malce zapacal. Mislil sem, da bo vse v redu, nikoli se še nisem znašel v takšnem položaju.

Valtteri Bottas

Med zimskim premorom je zdaj že 29-letni dirkač iz Nastole trdo treniral in z izjemno predstavo na uvodni dirki sezone v Melbournu deklasiral tekmece, še posebej moštvenega kolega Lewisa Hamiltona, ki pa je imel v Albert Parku resda težave s stabilnostjo dirkalnika, potem ko se mu je v 4. krogu odlomil delček podvozja.

V Bahrajnu na drugi dirki sezone ni imel realnih možnosti za zmago, a je kljub vsemu storil dovolj, da je uspel izkoristiti smolo Charlesa Leclerca in si zagotoviti drugo najvišjo stopničko na odru za zmagovalce. Petkratni prvak Hamilton se mu je z zmago približal na vsega točko zaostanka v dirkaškem seštevku za svetovno prvenstvo.

Sledil je dirkaški konec tedna na Kitajskem, kjer je Bottas znova pokazal zobe in si v sobotnih kvalifikacijah za pičlih 23 tisočink sekunde privozil najboljši štartni položaj, sedmega v karieri, ki pa ga na dirki ni uspel pretvoriti v zmago. Vse skupaj se je sfižilo že na štartu …

Bottas je vodstvo Hamiltona za silo ogrozil le po prvih opravljenih postankih. Foto: Reuters
Leclerca ‘vrgli pod avtobus’ za Vettlove stopničke

Krog za ogrevanje razkril težavo
Na krogu za ogrevanje je mlajši iz Mercedesove dirkaške zasedbe zaznal, da mu utegne bela črta pred najboljšim štartnim položajem povzročiti preglavice pri štartu, in to se je tudi zgodilo. Rdeče luči so ugasnile, dirka se je začela, kolesa njegovega mercedesa pa so se za hip na omenjeni črti zavrtela v prazno – ravno dovolj, da je Hamilton švignil mimo in v uvodni zavoj kitajske preizkušnje zapeljal kot prvi. “Imel sem smolo. Vse skupaj si bomo ogledali še enkrat in poskušali ugotoviti, ali se da v prihodnje glede tega kaj storiti. Če bi lahko zavrtel čas nazaj, bi z zadnjimi gumami na začetku ogrevalnega kroga poskrbel za drsno linijo in belo črto malce zapacal. Mislil sem, da bo vse v redu, nikoli se še nisem znašel v takšnem položaju. Ogrevalni krog sem uporabil za trening štarta, in takrat sem opazil, da utegnem imeti težave. Pomislil sem, da bodo te odpravljene z ogretimi gumami, vendar se to ni zgodilo. Tako pač je,” je po dirki, ki jo je sklenil na drugem mestu, dejal Bottas.

29-letni dirkač, ki je v formulo ena prodrl leta 2013 z Williamsom, je v sobotonih kvalifikacijah odpeljal najhitrejši krog, s čimer si je prislužil sedmi pole v karieri. Takole mu je nagrado za osvojeni pole position predal predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) Jean Todt. Foto: Reuters

Kot bi mignil je izgubil nekaj metrov
Finec je poudaril, da je bil edini, ki ga je to doletelo, tekmeci so pred belo črto že našli oprijem in razvili hitrost. “Na beli črti so se kolesa zavrtela v prazno. Predtem je bilo vse v redu. Tako sem izgubil nekaj ključnih metrov pred prvim zavojem. Mislim, da je samo na nekaterih progah ta črta namazana tako na debelo, kot je na Kitajskem. Morda se barva od dirkališča do dirkališča tudi razlikuje. Če je bela črta narisana tako na debelo, to občuti le tisti, ki ima najboljši štartni položaj, kajti z njo se srečaš takrat, ko potrebuješ največ oprijema. Dirkači za teboj teh težav nimajo,” je pojasnil.

Brez boja tudi zaradi pregrevanja gum
Najboljši položaj je s slab(š)im štartom izgubil, a do konca je bilo še dovolj krogov, da bi se lahko spustil v boj za zmago, vendar mu to tudi zaradi pregrevanja gum ni uspelo. Po prvem postanku se je Hamiltonu sicer približal na vsega sekundo in pol zaostanka, a premalo, da bi ga lahko napadel v DRS-območjih. Ko je Britanec enkrat gume ogrel in s tem izboljšal njihov oprijem, je bilo kakršnega koli morebitnega boja za zmago konec.

Kar se mene tiče, je bila dirka izgubljena na štartu,” je še enkrat poudaril petkratni zmagovalec dirk v kraljici motošporta, ki bo moral na novo zmago v elitnem razredu motošporta počakati vsaj do naslednje dirke v Azerbajdžanu.

Lani je v Bakuju dirkal odlično, nasmihala se mu je zmaga, nato pa mu je tri kroge pred koncem razneslo zadnjo desno gumo, dirko je končal na 14. mestu.

Valtteri Bottas dobil kvalifikacije Šanghaja
Hamilton zmagovalec 1.000 dirke F1




Nedavne objave:

  • Iskreno z Emo o jogi in predsodkih

    Takrat, ko še ni bilo interneta, si znanje o jogi lahko dobil skoraj izključno na tečajih ali iz bogato ilustriranih knjig z natančnimi navodili za izvajanje asan (jogijskih položajev). Jaz sem si izbrala knjigo. Še danes jo […]

  • Oglejte si dirko MotoGP s KTM-om

    Na njihovi spletni strani si namreč lahko rezervirate ekskluzivno vstopnico za ogled 11-ih dirk letošnje sezone. KTM, ki je sicer znan po svojih številnih adrenalinskih in zanimivih promocijskih dogodkih, je pripravil posebno ponudbo za […]

  • Nega kože se začne na krožniku

    Koža ni le naš največji organ, temveč tudi najboljši pokazatelj načina življenja in zdravstvenega stanja. Prve znake zdravstvenih težav lahko najprej opazimo na polti, ki zrcali tudi nekakovostno izbiro hrane. Na […]

  • AM interno #82: Na Kitajsko po elektriko

    AM interno #82 (in nova nagradna igra): Popoldansko-večerni AM interno je bil objavljen v nekoliko krajši različici in pravzaprav brez najbolj zanimivega: povzetka dogajanja z avtomobilskega salona v Šanghaju, kjer sta predvsem […]

  • Zakaj bi starejši morali več seksati ?

    Več seksa v starejših letih, boljša možganska funkcija, sporoča nova študija. Raziskovalci z univerz Coventry in Oxford so anketirali 73 ljudi, starih med 50 in 83 let, o njihovem seksualnem življenju v zadnjih nekaj […]




MasterCard - za ljudi, ki ljubijo svobodo.
 
viabuy mastercard
 
Neodvisno od vašega kredita in prihodka.