Korak nazaj?

Zato, ker je novi Outlander v primerjavi s starim sicer res korak naprej, a so po drugi strani priključni hibridi in avtomobilska tehnologija na splošno napredovali bolj, kot je napredoval Outlander PHEV. Ta je tako sicer naredil korak naprej, a gledano skozi oči celotnega trga morda majčkeno postopicljal nazaj.

Za to ni kriv nov bencinski motor: namesto starega dvolitrskega, ki je bil kriv za precej veliko porabo, ko je bila baterija prazna, je tu zdaj novi 2,4-litrski štirivaljni agregat z Atkinsonovim ciklom. Zato je poraba, sploh v hibridnem načinu delovanja, manjša, čeprav je motor zmogljivejši od predhodnika (sedaj zmore 99, prej pa 89 kilovatov). Zmogljivejši je tudi elektromotor zadaj, zato je Outlander PHEV sedaj z mesta mnogo živahnejši. Novi elektromotor zadaj zmore 10 kilovatov več in razlika je kljub ne najmanjši masi (seveda, priključni hibrid ima mnogo sestavnih delov) zaradi obeh povečanj moči lepo opazna.

Pogonski sistem ima nastavitve Normal (za avtomatsko upravljanje sklopa), Save (za ohranjanje napolnjenosti baterije), Charge (za aktivno polnjenje baterije s pomočjo bencinskega motorja) ter EV (le na elektriko).

Poleg vožnje na elektriko Outlander v drugih primerih deluje kot hibrid – kot serijski ali kot vzporedni hibrid. V prvem načinu deluje bencinski motor zgolj kot generator in z energijo polni baterije. Ta hibridni način je v uporabi predvsem pri manjših hitrostih, in ko so zahteve po moči manjše (baterija pa prazna). Pri vzporednem načinu delovanja (pri večjih hitrostih in večjih zahtevah voznika) pa se motor dodatno neposredno priključi v pogon prednjih koles, hkrati z delovanjem obeh elektromotorjev.

No, Outlanderja smo imeli na testu pozimi, in to pri pravih zimskih, ne letošnjih februarskih temperaturah. Ko k temu dodamo še vpliv zimskih gum, je razumljivo, da lahko za takšne razmere zapišemo, da je 30 ali več kilometrov na elektriko bolj izjema kot pravilo (a glede na velikost avta in razmere sploh ne slab rezultat). Poleti bi znala biti tja proti 40 in s temi številkami je novi Outlander boljši od starega. In ko k temu dodamo še učinkovitejše delovanje v hibridnem načinu, je jasno, zakaj je imel novi Outlander PHEV na našem normnem krogu za 2 desetinki litra (kar je okoli 5 odstotkov) boljšo porabo od starega – čeprav smo pri starem normno porabo merili v precej lepših pogojih in na letnih gumah.

Popolnoma električni štirikolesni pogon je zdaj dobil še nastavitvi Sport (ta tudi otrdi volan in poveča odzivnost stopalke za plin) in Snow (’ukradli’ so ga kar in modela Eclipse Cross, Outlander pa zna biti zaradi njega ne snegu prav zabaven), novi so odlični LED-žarometi, precej spremenjena pa je tudi notranjost. In tu pridemo do enega slabših delov Outlanderja. Njegovi merilniki so analogno zastarele sorte in premalo pregledni, infozabavni sistem pa bi bil lahko veliko bolje zasnovan.

Škoda je tudi, da si avto ne zna zapomniti, kako je bila nastavljena moč regeneracije (ta se upravlja z obvolanskimi ročicami), zato ga je treba ob vsakem zagonu ali preklopu voznega načina spet prestavljati na najmočnejšo regeneracijo (ostali načini so manj uporabni). Sedi se sicer (z izjemo želje po daljšem vzdolžnem pomiku prednjih sedežev višjim uporabnikom na ljubo) dobro, oprema pa je (z varnostno vred) izjemno bogata. To je seveda posledica dejstva, da je imel testni Outlander najvišjo stopnjo opreme Diamond. Ta ceno dvigne na slabih 48 tisočakov, a ob odšteti subvenciji Eko sklada se ustavi na dobrih 43 tisočakih – to pa je za tako prostoren in opremljen avto vseeno dovolj ugodna številka. Če so vaše pogajalske sposobnosti še malo nadpovprečne, pa zna biti računica še ugodnejša.

In če k ugodni računici pripomore še vaš način uporabe avtomobila, torej da vaša dnevna kilometrina (oziroma kilometrina med polnjenji baterije) ne presega električnega dosega Outlanderja, potem zna biti celoten strošek uporabe Outlanderja v resnici zelo majhen.

In zato lahko mirno zapišemo, da Outlander, gledano od daleč, morda ni ne (velik) korak naprej, ne avto za vsakogar – a za tiste, ki jim po načinu uporabe ustreza (in ki so pripravljeni sprejeti nekaj pomanjkljivosti), zna biti odlična izbira. 

Mitsubishi Outlander PHEV Diamond

Osnovni podatki

Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena testnega modela: 47.700 €
Cena osnovnega modela s popusti: 36.600 €
Cena testnega modela s popusti: 43.200 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 170 km/h
Garancija: 5 let ali 100.000 km splošne garancije, 8 leta ali 160.000 km jamstva na baterijski sklop, 12 let jamstva na prerjavenje
Sistematični pregled na 20.000 km / 12

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1.403 €
Gorivo: 5.731 €
Gume (1) 2.260 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 16.356 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+7.255 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 38.500 € (strošek na km: 0,38 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 88 × 97 mm – gibna prostornina 2.360 cm3 – kompresija 12 : 1 – največja moč 99 kW (135 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 19,4 m/s – specifična moč 41,9 kW/l (57,1 KM/l) – največji navor 211 Nm pri 4.200/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva – vmesni hladilnik vstopnega zraka. Elektromotor 1: največja moč 60 kW, največji navor 137 Nm. Elektromotor 2: ¬ največja moč 70 kW, največji navor 195 Nm. Sistem: največja moč n.p., največji navor n.p.. Baterija: Li-ion, 13,8 kWh
Prenos moči: motorji poganjajo vsa štiri kolesa –menjalnik CVT– prestavno razmerje n.p. – platišča 7,0×18 J– gume 225/55 R 18 V, kotalni obseg 2,13 m. Voz in obese: SUV – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – največja hitrost električno 135 km/h – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 1,8 l/100 km, izpust CO2 40 g/km – električni doseg (ECE) 54 km, čas polnjenja baterije 25 min (hitro do 80%), 5,5 h (10 A), 7,0 h (8 A)
Mase: prazno vozilo 1.880 kg – dovoljena skupna masa 2.390 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.695 mm – širina 1.800 mm, z ogledali 2.008 mm – višina 1.710 mm – medosna razdalja 2.670 mm – kolotek spredaj 1.540 mm – zadaj 1.540 mm – rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.070 mm, zadaj 700–900 mm – širina spredaj 1.450 mm, zadaj 1.470 mm – višina nad glavo spredaj 960–1.020 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: 463 –1.602 l

Naše meritve

T = 10°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Yokohama W-Drive 225/55 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 12.201 km
Pospešek 0-100km:10,7s
402m z mesta: 17,9s ( 129km/h)
Največja hitrost: 170km/h
Zavorna pot pri 130km/h: 71,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 40m
Napake med testom: Brez napak

Ocena skupaj (407/600)

  • Zakaj je bil Outlander PHEV dolga leta najbolje prodajani priključni hibrid, je jasno. Nova generacija morda ni naredila takega koraka naprej kot tekmeci, a je še vedno odličen primerek priključnega hibrida

  • Kabina in prtljažnik (79/110)

    Prosotra za potnike je dovolj, razočarajo analogni merilniki

  • Udobje (73 /115)

    Ko gre na elektriko, je Outlander PHEV prijetno tih. Škoda, da infozabavni sistem ni na nivoju tekmevev

  • Pogonski sklop (53 /80)

    Električni doseg pozimi je malce premajhen, namesto Chadema bi bilo boljše hitro polnjenje po sistemu CCS

  • Vozne lastnosti (67 /100)

    Outlander PHEV ni športni, a glede na maso baterij in zasnovo avtomobila je med ovinki zelo spodoben

  • Varnost (83/115)

    Želeli bi si boljše žaromete in malce več preglednost

  • Ekonomičnost in okolje (51 /80)

    Če boste Outlander PHEV redno polnili, zna biti cenovno zelo ugoden način prevoza

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo

1.500-vatna vtičnica v prtljažniku, prek katere lahko avto napaja zunanje porabnike (tudi v hiši, v primeru izpada elektrike)

možnost, polnjena z enosmernim tokom (Chademo)

oprema

prostornost

le 3,7 kW vgrajen polnilnik za izmenični tok

analogni merilniki

avto si ne zapomni nastavljene moči regeneracije


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave: 
  • Oktobrska vrtna opravila na zelenjavnem vrtu

    Tiste gredice, ki so na zelenjavnem vrtu že prazne, pripravimo za naslednje leto. Plevela, ki raste na njih, nikar ne odnašajte na kompost, temveč ga zgolj temeljito populite in uporabite pri prekopavanju. Tako boste zemljo dodatno pognojili, seveda lahko dodate tudi druga biološka gnojila ali kompost. Zemljo nato pustite […]

  • Navijači v Splitu pokazali, koliko jim je pomenil Oliver Dragojević: Družno je zadonela njegova Cesarica !

    A pripravili so tudi svojevrstno presenečenje. Na tekmi so namreč predvajali pesem njihovega legendarnega someščana in izjemno priljubljenega (žal pokojnega) glasbenika Oliverja Dragojevića, znani hit Cesarica. Na spletu se je pojavil posnetek, ki je ganil številne, saj je ves stadion družno odpel […]

  • Po filmu še serija za knjigo, ki je pretresla Nemčijo

    Po navedbah producentov bo serija prikazala sliko provokativne in kontroverzne berlinske klubske scene in podzemlja 80. let minulega stoletja, piše filmska revija Variety. Za televizijsko priredbo bo poskrbela pisateljica in scenaristka Annette Hess, ki je med drugim znana po serijah Ku’damm 56 in Ku’damm 59. V seriji bodo […]

  • Dragićev sin že po poteh očeta in strica

    Zoran Dragić je na družbenem omrežju Instagram objavil fotografije, na katerih je v ‘košarkaškem elementu’ ujet njegov starejši otrok, 4-letni Mark. “Prvi trening košarke,” je zapisal pod fotografijami, na katerih štiriletnih že pozira z žogo, ujet pa je tudi v […]

  • To so najdražji čaji na svetu: tudi 1300 evrov za gram

    DA HONG PAO, 1300 evrov za gram Da, prav ste prebrali – gram tega čaja stane okoli 1300 evrov in zagotovo spada med najdražje na svetu. Gre sicer za oolong čaj, ki je pravzaprav nekaj vmes med zelenim in črnim čajem. Izvira iz hribovja Wuyi na Kitajskem, predela, ki je tudi sicer poznan po vrhunskih The post To so […]

  • Maja Keuc kot maroška princesa

    Pevka Maja Keuc je pobegnila v toplejše kraje. Na Instagramu je namreč razkrila, da dopustuje v Maroku oziroma natančneje v Marakešu, priljubljenemu letovišču, ki je zaradi ugodnih povezav priljubljen tudi v Sloveniji. S svojo opravi se je Maja skoraj popolnoma zlila s prelepim ambientom, ki ga ta afriška […]

  • Roglič zdaj zmagal še na jadralski regati

    Slovenski olimpijec Gašper Vinčec je z jadrnico Way of Life presenetljivo zmagal na 51. Barcolani v Tržaškem zalivu, največji regati na svetu s skupinskim startom. Član posadke je bil tudi najboljši slovenski kolesar Primož Roglič. Odlični kolesar je bil del ekipe, ki jo je vodil Vinčec, […]


Iskanje po vsebini: