Kratki test: Hyundai i20 – Korejski ‘autsajder’

Ko je Hyundai minulo poletje predstavil prenovljenega predstavnika B segmenta, model i20 smo se najprej lotil iskanja karoserijskih sprememb. Roko na srce, potrebno ga je bilo postaviti ob bok predhodniku, a ko smo enkrat to tudi storili, smo zgolj prijeli za glavo. Ko takole oba stojita drug ob drugem so le-te namreč očitne na prvi pogled, pa tudi ni jih tako malo. A vendarle namen Hyundaijeve prenove ni bil zgolj modernizirati zunanjosti avtomobila, veliko več pozornosti so namreč namenili tehnični plati avtomobila, motornemu sklopu, kateremu smo posvetili tudi največ pozornosti.

Pod pokrovom testnega avtomobila se je skrival šibkejši izmed obeh novincev v motorni ponudbi, litrski turbo trivaljnik z močjo 100 ‘konjev’ ali 73,6 kilovatov, zapisano s sodobnimi enotami. Ta je bil s kolesi povezan preko sedemstopenjskega avtomatskega menjalnika z dvojno sklopko; kombinacija, ki bi se še pred leti zdela popolnoma nesmiselna, nepotrebna; nihče nebi niti pomislil nanjo. A časi se spreminjajo, tudi na ta način.

Zgoraj navedena kombinacija hitro preseneti. Kljub majhni motorni prostornini in avtomatskemu menjalniku je avtomobil še posebno v mestnih središčih zelo poskočen in odziven, ne glede na to, ali med prestavami pretikate sami ali pa to nalogo prepustite avtomatiki. Jasno, obstajajo še hitrejši menjalniki, pa tudi precej počasnejši in v kolikor se izogibamo res agresivnim pospeševanjem (dinamična vožnja mu ne povzroča težav), pretikanja med prestavami ne boste opazili. Zadovoljstvo, še posebno z motorjem se nadaljuje na avtocesti, kjer je tako potrebno pozabiti na to, da bi hitro prehiteli vozilo pred seboj. Majhni trivaljniki pač imajo svoje omejitve. A že dejstvo, da boste tudi v bolj strme klance lahko ne le sledili prometu, pač pa to brez najmanjših težav počeli v najvišji prestavi potrjuje dejstvo, da je i20 povsem spodoben sopotnik na vseh vrstah cest.

Na voznem področju si i20 tako zasluži pohvale (dovolj čvrsto je njegovo podvozje, poraba 5,7 litrov na normnem krogu je povsem sprejemljiva, ob agresivni vožnji pa se lahko povzpne do osem litrov), grenak priokus pa pusti kabina. Medtem ko je občutek na usnjenem (in ne preveč odebeljenem) volanskem obroču dober, pa se ta hitro izgubi na enobarvni plastiki testnega vozila. Ta v celoti prekriva vsa vrata, poleg tega pa je tudi izredno trda. Monotonijo tako razbije soliden informativno-razvedrilni sistem, ki je prijazen do uporabnika, nekaj malega privajanja zahteva le sistem za upravljanje radijskega sprejemnika.

Hyundai i20 je s prenovo dobil paket asistenčnih sistemov, zajet pod imenom SmartSense, med katerimi smo največ pozornosti namenili sistemu za preprečevanje nenamerne menjave voznih pasov. Ta ves čas nadzoruje in popravlja smer vožnje vozila, zaradi česar je njegovo delovanje neopazno, a učinkovito, mu pa na drugi strani težave povzroča stoječa voda na cesti, zaradi katere ima lahko težave pri prepoznavanju oznak na vozišču.

Gledano kot celota je i20 vsekakor eden bolj zanimivih akterjev v razredu manjših avtomobilov, kjer kraljujejo Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta (in še bi lahko naštevali). Posamezniki, ki dajo veliko na urejeno notranjost bodo nad njegovo kabino vihali nosove, vsem preostalim, ki se s tem in z značko na motornem pokrovu ne obremenjujejo preveč pa bo ponudil povsem konkurenčen paket, ki zna na marsikaterem področju tudi presenetiti v pozitivno smer.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Kaj je bilo potrebno, da sem prenehala vpiti na svoje otroke

    Priznam, v preteklosti sem vpila na otroke. Veliko. Včasih sem vpila iz jeze, ker sem morala vedno znova in znova ponavljati ista navodila. Govorila sem tako glasno, da sem sama pri sebi ugotovila, da dobesedno kričim na otroke. Nisem bila ponosna na to, ampak zdelo se mi je, da je bilo upravičeno – kaj pa […] The post […]

  • Kako celimo rane, da ne ostane brazgotina

    Celjenje poškodovanega kožnega tkiva je občutljiv proces, ki ga delimo na več faz. Med vnetno fazo, ki traja od dva do šest dni, je rana otekla, pordela in boleča, saj se celice borijo proti vdoru bakterij. Za njo nastopi proliferativna faza celjenja, traja od tri do štiri tedne, ko začnejo celice […]

  • Kaj vpliva na okus otrok ?

    Včasih se staršem zdi, da otroci najraje posegajo po živilih, ki najbolj škodujejo njihovemu zdravju. Vendar ni nujno vedno tako – v raziskavi, objavljeni v reviji Food Quality and Preference, so med seboj primerjali okus otrok iz različnih držav in prišli do zanimivih zaključkov. Ugotovili so, […]

  • Babice in dedki so v družini neprecenljivi

    A tudi ljubezen starih staršev ne sme postati samoumevna. Treba si jo je zaslužiti, pri čemer so pomembni odnosi med vsemi generacijami v družini. Otroci z izjemnim čustvenim nabojem doživljajo nekoga, ki ga imajo radi in ga spoštujejo tudi njihovi starši: »Kadar je mamica bolna, pride babica in […]

  • Umrl je hollywoodski velikan, nikoli več ne bo sedel na motor

    Fonda je v petek zjutraj umrl na svojem domu v Los Angelesu, obkrožen z družino. Uradni vzrok smrti je bila odpoved dihanja zaradi pljučnega raka. “Z globoko žalostjo sporočamo novico, da je Peter Fonda umrl,” je potrdil tiskovni predstavnik družine. “V enem najbolj žalostnih trenutkov […]

  • Telovadimo v prijetni svežini bližnjega gozda

    Če vaša rekreacija postaja vse bolj monotona in vas vedno iste vaje v zatohli telovadnici že spravljajo ob pamet, je čas za osvežitev. Pobegnite v gozd, kjer so temperature znosnejše, narava pa polna energije, ki si jo lahko načrpate tudi zase. Že deset minut je dovolj, pravijo strokovnjaki, pa boste po […]

  • Podnevi varuška, ponoči rock zvezda, vse to in še več je Petra Rakić

    Sebe pogosto opišete z besedami: rojena na Hrvaškem, odraščala v Ljubljani, s srbskim poreklom … Tako je, moja mama je Hrvatica iz Zagreba, oče pa Srb iz Banjaluke, ki se je v najstniških letih preselil v Kranj. Spoznala sta se na počitnicah v Poreču in se prav tam odločila zasnovati […]