Le še tri četrt motorja ?

Pisalo se je leto 1999 in Toyota je bila le ena izmed obrobnih avtomobilskih znamk v Sloveniji, ena izmed tistih, ki so jo opazili le maloštevilni kupci. Prav to pa je bilo leto, ko je na trg zapeljala prva generacija Yarisa in zadeve temeljito spremenila v prid znamke. Ne le, da je v prvem letu prodaje postala najbolje prodajana Toyota v Sloveniji – s 326 prodanimi primerki je Yaris predstavljal več kot polovico (54 odstotkov) prodaje – postala je tudi prvi Slovenski avto leta omenjene avtomobilske znamke.

Četrta generacija znamke takšnega prodajnega deleža v dobi križancev seveda ne more doseči, kljub temu pa bo ostala pomemben član Toyotine ponudbe. Prav v teh dneh namreč tudi uradno prihaja na evropske ceste, najprej pa so predstavili v Bruslju, kar navsezadnje niti ni presenetljivo, saj se prav v prestolnici Evropske Unije nahaja tudi evropski sedež znamke.

Le še tri četrt motorja ?

S četrto generacijo se Yaris vrača h koreninam. Po besedah inženirja Yasunorija Suezawe povzema namreč koncept malega in velikega ob enem, kar so pri Toyoti (uspešno) želeli doseči že v prvi generaciji. S tem so želeli malemu mestnemu avtomobilu vdahniti podobo živahnega, celo nekoliko športnega vozila. Novi Yaris je tako ob 50 milimetrov daljši medosni razdalji celo nekoliko krajši od predhodnika, v dolžino pa tako znova meri manj kot štiri metre.

Kompaktne mere vozila, se poznajo pri njegovi vodljivosti na ovinkih, kjer svoje doda pet centimetrov prirastka v širino. Avtomobil se namreč med vožnjo le malo nagiba, zaradi česar se mi zdi, da bi na odmaknjenih gorskih cestah, kakršnih ob prvem snidenju z njim na žalost nisem imeli na razpolago, utegnil ponuditi dobro mero vozniškega užitka. Ob tem si seveda še kako želim, da bi čim prej lahko sedel za volan športne različice GR, na prihod katere pa bo potrebno še nekoliko počakati.

Le še tri četrt motorja ?

Samosvoje oblikovana kabina s številnimi krivinami deluje sveže in samosvoje – na trenutke celo nekoliko preveč

Prvega Yarisa, s katerim sem se srečal najprej, je na drugi strani poganjal hibridni pogonski sklop z 1,5-litrskim bencinski trivaljnikom. V osnovi gre za enak motor (dvolitrski bencinski štirivaljnik), kot ga najdemo v Corolli in CH-R-ju, kateremu pa so ‘odrezali’ en valj in s tem za pol litra zmanjšali prostornino.

Družbo mu nato delata dva elektromotorja oziroma generatorja. Večji služi pogonu sprednjega kolesnega para (samostojno lahko avtomobil požene do hitrosti 130 kilometrov na uro), manjši pa polnjenju električne baterije ter zagonu vozila.

Varčnost je njena vrlina

Nov hibridni pogonski sklop bo ob enako veliki prostornini bencinskega motorja proizvedel 116 ‘konjev’ ali 86 kilovatov moči – 12 kilovatov več kot prej, kljub temu pa prvi rezultati kažejo na to, da bo precej varčen. Po prvih nekaj kilometrih, ki so zajemali številna intenzivna pospeševanja, zaustavljanja in le malo ekonomične vožnje je namreč poraba po potovalnem računalniku znašala le 4,7 litra na 100 kilometrov, z nekaj več pazljivosti, pa bi lahko porabo znižali za dodaten liter.

Hibridni Yaris bo sicer tudi prvi, ki bo zapeljal med slovenske kupce. Na voljo bo namreč oktobra, mesec dni kasneje pa bo na ceste zapeljala tudi bencinska izvedba – prihod obeh je za mesec dni zamaknil korona virus.

Le še tri četrt motorja ?

Za novega Yarisa bo potrebno odšteti vsaj 12.000 evrov (oprema Luna), medtem, ko bosta predvidoma najbolj prodajani različici z opremo Sol ter 1,5-litrskim bencinskim oziroma hibridnim sklopom stali 14.300 in 17.300 evrov. Prirastek na ceni bo torej opazen in bo znašal med 1.000 in 1.500 evrov, kar pa generalni uvoznik opravičuje z bogatejšim paketom osnovne opreme.

Ponudbo Yarisa pa bo s prihodom četrte generacije obogatila povsem nova karoserijska izvedenka priljubljenega avtomobila, Yaris Cross. O tem, koliko bo stala, kakšni so prodajni načrti domačega zastopnika zanjo in pa še nekaj drugih podrobnosti o klasičnem Yarisu si boste še pred njenim prihodom na domač trg lahko prebrali v prihodnji številki revije Avto magazin, ki bo na prodajne police zapeljala 10. septembra.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave:  
  • Julijina obramba bi rezala truplo

    Dokazni postopek se je končal z zaslišanjem izvedenca medicinske stroke, travmatologa Matjaža Veselka, zaključne besede pa je predsednica senata Marjeta Dvornik napovedala za 1. september. Tožilec Sedin Kičin je prepričan, da si je Julija Adlešič namerno odrezala roko nad zapestjem. Razlog? Visoka […]

  • Vedno se bom trudila znati biti sama s sabo

    Včasih si bom morda res obarvala lase, dobila kilogramček ali dva pa tudi izgubila kakšnega, menjala oblačila, morda celo z ličili spreminjala obraz … A vedno bo tu isto srce, za katerega se bom vedno trudila, da bo ostalo toplo in ljubeče. Včasih bom imela boljši avtomobil, drugič […]

  • Arnold Schwarzenegger prvič postal dedek

    Igralec in nekdanji guverner Kalifornije, Arnold Schwarzenegger, je nekaj dni po svojem 73. rojstnemu dnevu prvič postal dedek. Svojega prvega otroka je namreč rodila njegova 30-letna hči Katherine Schwarzenegger, ki se je lani poročila z ameriškim igralcem Chrisom Prattom. Za Chrisa je to drugi otrok, saj ima z nekdanjo […]

  • Marc Marquez bo izpustil tudi veliko nagrado Avstrije

    Svetovni prvak je pretekli teden sicer prestal še drugo operacijo, kjer so mu kirurgi popravili poškodovano titanovo ploščico. V Avstriji bo tako namesto njega znova dirkal Nemec Stefan Bradl, ki je bil na zadnji dirki v Brnu 18. V Spielbergu bosta dve dirki, a Honda še ni sporočila, ali bo Marquez mogoče […]

  • Kaj pod majico skriva Sylvester Stallone ?

    Ko se je v nedeljo v kalifornijskem Malibuju prikazal Sylvester Stallone, ni bil videti, kot je običajno. V družbi 51-letne žene Jennifer Flavin in 22-letne hčerke Sistine je bil 74-letni zvezdnik akcijskih filmov malce bolj zaobljen, kot pa smo ga vajeni. Čas si je krajšal s cigaro in knjigo Hunter, pod katero se […]

  • Bodimo dobri, tudi če drugi niso

    Svet se nam včasih zdi krut, a pomembno je, da nas ta občutek ne povleče vase. Bolje je, da se osredotočimo na dobre stvari, ki se zagotovo zgodijo čisto v vsakem dnevu. To ne pomeni, da se slepimo in ne vidimo realne slike sveta. Ko preusmerimo pozornost na spremembo in pozitivne rezultate, ne ostanemo ujeti

  • Ime Rebeke Dremelj izrabili spletni prevaranti

    Tudi ime slovenske pevke Rebeke Dremelj so v namene promocije spletne prevare izrabili spletni prevaranti. Kot pojasnjuje Rebeka, so objavili lažen intervju z njo, šlo pa naj bi za keto kapsule, s katerimi naj bi v treh dneh občutno shujšali. “Dragi moji! Te dni po netu kroži oglas, za neke keto kapsule, ki naj bi

 

Veseli smo vašega obiska …

  • 227.581 ogledov naše spletne strani.


.Imejmo se radi.



V spodnjem iskalniku poiščite: