Leclerca ‘vrgli pod avtobus’ za Vettlove stopničke

Charles Leclerc je v celoti občutil moč Ferrarijevih moštvenih ukazov. Foto: Reuters

Monačan, ki je zaradi okvare pogonskega sklopa nesrečno izgubil svojo krstno zmago v formuli ena pred dobrima dvema tednoma v Manami, je jubilejno tisočo dirko v kraljici motošporta na Kitajskem začel odlično.

Zdelo se mi je, da sem lahko hitrejši od Charlesa. Težko sem našel ritem, zato sem storil tudi nekaj napak in vsakič znova izgubil nekaj prednosti, ki sem si jo nabral. Če pogledamo potek celotne dirke, se mi zdi ukaz iz boksov povsem pravičen.

Sebastian Vettel

Izkoristil je neposrečen poskus moštvenega kolega Sebastiana Vettla, ki je želel po zunanji strani prehiteti mercedes Valtterija Bottasa. Finec je Nemca zaprl, Leclerc pa je vse skupaj izkoristil in se po notranji strani uvodnega zavoja zapeljal na tretje mesto.

Tam je nekaj časa tudi vztrajal, a kar hitro so mu po radijski zvezi ukazali, naj dirka hitreje, češ da je Vettel za njim hitrejši. Leclerc se s tem ni strinjal, a že krog pozneje je moral izpolniti ukaz in štirikratnega svetovnega prvaka spustiti predse.

Taktika bi se najbrž obnesla, če bi italijansko moštvo ukaz podalo že veliko prej. Tako pa so pri poskočnem konjičku, tako kot že ničkolikokrat prej, zamudili idealen trenutek.

Vettel je v naslednjih krogih s precej načetimi gumami storil kar nekaj napak, dvakrat zapored mu je pri zaviranju pred 14. zavojem zablokiralo kolesa, enkrat je precej široko zapeljal iz zavoja, zaradi česar se je Leclerc po radijski zvezi spraševal, ali je Nemec res hitrejši.

Prepočasni in neodločni

V sezoni, v kateri bi moral Ferrari po pokazateljih iz zimskih testiranj konkretno izzvati Mercedes, je ta na tretji dirki dosegel že tretjo dvojno zmago. Moštvo iz Maranella je bilo blizu uspeha le v Manami, kjer pa je krstno zmago v formuli ena Charlesu Leclercu odvzela okvara pogonskega sklopa. Na Kitajskem v nedeljo rdeči niso imeli nikakršnih možnosti za zmago. Kljub temu, da imajo najmočnejši pogonski sklop, so bili prepočasni, da bi lahko ujeli in sledili Lewisu Hamiltonu ter Valtteriju Bottasu, ki sta zavoljo boljšega aerodinamičnega oprijema dirkalnika prednost nabirala skozi hitre in dolge zavoje. Še več, pokazali so veliko mero neodločnosti pri moštvenih ukazih, za nameček so Leclercu popolnoma uničili dirko in mu onemogočili kakršno koli možnost za boj z Maxom Verstappnom za četrto mesto. Kalvarija ‘poskočnega konjička’ se kljub številnim menjavam v zadnjih letih (Stefano Domenicali, Marco Mattiacci, Maurizio Arrivabene, Mattia Binotto) nadaljuje.

Vodja moštva Ferrari Mattia Binotto je ob imenovanju veliko obetal, a 49-letni inženir iz Lozane utegne kaj kmalu stopiti na pot Stefana Domenicalija, Marca Mattiaccija in Maurizia Arrivabeneja, ki najuspešnejšemu moštvu v zgodovini elitnega razreda motošporta niso prinesli želenih rezultatov in so posledično morali oditi. Moštvu iz Maranella se je Binotto sicer pridružil že leta 1995, leta 2013 je postal del ekipe v razvojnem oddelku, julija 2016 tehnični vodja ekipe. Foto: Reuters

Postanek bi morali opraviti prej
Vettel je ostal pred moštvenim tekmecem. Ferrari je nato Monačana žrtvoval za morebitni Vettlov boj z Bottasom, potem ko ga je obdržal na stezi, medtem ko so najboljši dirkači opravili drugi postanek. Finec je za 21-letnikom iz Monte Carla resda dirkal dva kroga, a v DRS-območju je šolsko švignil mimo. Zaradi Ferrarijeve odločitve je Leclerc izgubil vse možnosti za četrto mesto, ki ga je naposled osvojil Max Verstappen. “Postanek bi lahko opravili prej. Vsaj, kar se moje dirke tiče. Z vidika moštva smo sicer izbrali pravo taktiko, saj so z menoj želeli upočasniti mercedesa in s tem Sebastianu pripraviti priložnost za napad. Na koncu se ni izšlo, a to je bil naš cilj,” je po kitajski preizkušnji v Šanghaju dejal Leclerc, ki je v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena zdrsnil na peto mesto.

Binotto razume Leclercovo slabo voljo
Leclerc z razpletom dirke vsekakor ne more biti zadovoljen. Tega se zaveda tudi vodja moštva Ferrari Mattia Binotto. “Če je Charles slabe volje, ga povsem razumem. Res ga je škoda,” je priznal 49-letnik in dodal: “Ko smo sprejeli odločitev, je bil Mercedes na progi bistveno hitrejši. Sebastianu smo poskusili pripraviti priložnost za napad, v tistem trenutku je bilo ključno, da ne zaostane preveč. S to odločitvijo nismo želeli dati kateremu koli dirkaču prednosti, šlo je za dobro ekipe.”

Lewis Hamilton je zmagal drugič v sezoni, obakrat je Ferrari ugnal v kozji rog – resda v Bahrajnu tudi s kančkom sreče, potem ko je vodilnemu Leclercu zagodel pogonski sklop. Foto: Reuters

Vettlu se je zdelo, da je lahko hitrejši
Z moštvenim ukazom se Sebastian Vettel – nepresenetljivo – strinja, čeprav jih Nemec v preteklosti ni pretirano rad upošteval (denimo ignoriranje moštvenega ukaza Red Bulla na dirki za VN Malezije leta 2013). “Zdelo se mi je, da sem lahko hitrejši od Charlesa. Težko sem našel ritem, zato sem storil tudi nekaj napak in vsakič znova izgubil nekaj prednosti, ki sem si jo nabral. Če pogledamo potek celotne dirke, se mi zdi ukaz iz boksov povsem pravičen. Žal nam Mercedesov ni uspelo ujeti,” je dejal 31-letni Heppenheimčan, ki je član Ferrarija od leta 2015.

Hamilton (končno) zadovoljen s štartom
S Ferrarijevimi kolobocijami pa se prav nič ne ubada zmagovalec dirke Lewis Hamilton. Britanec je še enkrat dokazal, da mu v formuli ena trenutno ni para. Z odličnim štartom je švignil v vodstvo in ga z brezibno predstavo zanesljivo zadržal do konca. 75. zmaga v karieri, slavje na tisoči dirki formule ena in skok na vrh skupnega seštevka. Popoln konec tedna za aktualnega svetovnega prvaka. “Strategi na uvodnih treh dirkah sezone še niso naredili napake in upam, da se ta trend nadaljuje tudi v prihodnje,” je poudaril Hamilton, ki je za razliko od dirk v Melbournu in Manami tokrat štartal odlično. “Lepo je bilo dirko začeti, tako kot je treba. Na naslednjih 18 dirkah bo še veliko vzponov in padcev, treba se bo maksimalno truditi še naprej,” na realnih tleh ostaja Britanec.

Valtteri Bottas bo moral na peto zmago v formuli ena še malce počakati – vsaj še 13 dni. Foto: Reuters

Bottas zmago izgubil že na štartu
Kljub temu, da je na dirki osvojil drugo mesto, pa z razpletom kitajskega konca tedna Valtteri Bottas ne more biti povsem zadovoljen. V soboto je dobil kvalifikacije, od nedeljske dirke si je veliko obetal, nato že po nekaj metrih izgubil vodstvo, s tem pa tudi vrh skupnega seštevka za svetovno prvenstvo. “Dirko sem izgubil na štartu. Gume so se zavrtele v prazno in tako sem izgubil vodstvo. Dirkalnik je bil sicer v redu, s hitrostjo sem bil zadovoljen, a v prvem delu dirke nikakor nisem mogel slediti Lewisu,” je priznal Bottas, ki po Šanghajski preizkušnji v skupnem seštevku za Hamiltonom na drugem mestu zaostaja za šest točk.

Max Verstappen. Foto: Reuters

Verstappnu ena priložnost za napad
Pri Red Bullu so s četrtim in šestim mestom svojih dirkačev zadovoljni. Po zaslugi pametno izbrane taktike je Max Verstappen ugnal Leclerca, s kančkom sreče bi bil lahko hitrejši tudi od Vettla. “Dirka ni bila lahka, a kot moštvo smo lahko zelo zadovoljni. Izbrali smo pravo taktiko, s katero smo uspeli ugnati Leclerca. Zabavno se je bilo spustiti v boj s Sebastianom, potem ko je ta iz boksov prišel z neogretimi gumami. Tedaj sem imel edino priložnost, da ga napadem, vendar se mi ni izšlo. Za morebitni drugi napad na dirki smo bili prepočasni. Potrudil sem se po najboljših močeh, mislim da moramo biti z razpletom dirke zadovoljni,” je povedal Verstappen, ki že osem dirk zapored ni končal nižje od četrtega mesta.

Naslednja postaja: Baku
Karavano formulo ena čez 13 dni čaka ulična dirka za VN Azerbajdžana v Bakuju. V preteklosti je prestolnica države poskrbela za sila razburljive dirke, ljubitelji formule ena upajo, da bo tudi tokrat tako. Dirka je na sporedu v nedeljo, 28. aprila, ob 14.10. Lani je slavil Hamilton pred Kimijem Räikkönenom (Ferrari) in Sergiom Perezom (Force India).

Hamilton zmagovalec tisoče dirke v zgodovini formule ena

Vsi zmagovalci dirk za VN Kitajske:

Leto Dirkač Moštvo Prizorišče
2019 Lewis Hamilton Mercedes Šanghaj
2018 Daniel Ricciardo Red Bull
2017 Lewis Hamilton Mercedes
2016 Nico Rosberg Mercedes
2015 Lewis Hamilton Mercedes
2014 Lewis Hamilton Mercedes
2013 Fernando Alonso Ferrari
2012 Nico Rosberg Mercedes
2011 Lewis Hamilton McLaren
2010 Jenson Button McLaren
2009 Sebastian Vettel Red Bull
2008 Lewis Hamilton McLaren
2007 Kimi Räikkönen Ferrari
2006 Michael Schumacher Ferrari
2005 Fernando Alonso Renault
2004 Rubens Barrichello Ferrari




Nedavne objave:

  • Iskreno z Emo o jogi in predsodkih

    Takrat, ko še ni bilo interneta, si znanje o jogi lahko dobil skoraj izključno na tečajih ali iz bogato ilustriranih knjig z natančnimi navodili za izvajanje asan (jogijskih položajev). Jaz sem si izbrala knjigo. Še danes jo […]

  • Oglejte si dirko MotoGP s KTM-om

    Na njihovi spletni strani si namreč lahko rezervirate ekskluzivno vstopnico za ogled 11-ih dirk letošnje sezone. KTM, ki je sicer znan po svojih številnih adrenalinskih in zanimivih promocijskih dogodkih, je pripravil posebno ponudbo za […]

  • Nega kože se začne na krožniku

    Koža ni le naš največji organ, temveč tudi najboljši pokazatelj načina življenja in zdravstvenega stanja. Prve znake zdravstvenih težav lahko najprej opazimo na polti, ki zrcali tudi nekakovostno izbiro hrane. Na […]

  • AM interno #82: Na Kitajsko po elektriko

    AM interno #82 (in nova nagradna igra): Popoldansko-večerni AM interno je bil objavljen v nekoliko krajši različici in pravzaprav brez najbolj zanimivega: povzetka dogajanja z avtomobilskega salona v Šanghaju, kjer sta predvsem […]

  • Zakaj bi starejši morali več seksati ?

    Več seksa v starejših letih, boljša možganska funkcija, sporoča nova študija. Raziskovalci z univerz Coventry in Oxford so anketirali 73 ljudi, starih med 50 in 83 let, o njihovem seksualnem življenju v zadnjih nekaj […]




MasterCard - za ljudi, ki ljubijo svobodo.
 
viabuy mastercard
 
Neodvisno od vašega kredita in prihodka.