Na zgornjem robu razreda

Mazda CX-5 že od svojega prihoda na trg velja za pomembnega znanilca pomladi te znamke. Nabor tehnologij, ki so jih pri Mazdah novejših generacij poimenovali Skyactive, tako predstavlja pomemben razvojni mejnik znamke. Ne gre samo za tehnologijo pogonske tehnike, gre tudi za spremenjen pristop pri konstruiranju karoserij, notranjosti in elek­tronike.

Testna Mazda CX-5 z najmočnejšim dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom z vidika mehanike predstavlja vrh Mazdine ponudbe, namenjene slovenskemu trgu, enako pa velja tudi za najbogatejši paket opreme, v tem primeru Takumi Plus. Pri CX-5 ta paket poleg popolnega nabora varnostne elektronike in delno digitaliziranega informacijskega sistema zajema tudi električni pomik, gretje in hlajenje v mehko usnje oblečenih sedežev, gretje zadnje sedežne klopi, gretje volana, strešno okno, ozvočenje BOSE in črno oblazinjenje stropa in oblog strešnih stebričkov. Mirno vam zagotavljam, da boste vsi, ki se boste v CX-5 presedli iz deset let stare Mazde, navdušeni nad opazno višjim nivojem ambienta aktualne generacije. In hkrati zadovoljni, tudi če ste vajeni novejših avtomobilov.

V notranjosti je CX-5 zelo prepričljiv na račun dobre izdelave, dobrih materialov, ergonomije prednjih sedežev in vrhunskega ozvočenja. Manj popoln pa se bo CX-5 zdel tistim, ki prisegajo na najsodobnejše avtomobilske multimedijske rešitve. Podatki potovalnega računalnika so razpršeni po digitalno-analognih merilnikih, tisti za vožnjo ključni pa se izpisujejo tudi na vetrobranskem steklu. Sčasoma se te raztresenosti voznik navadi, vseeno pa ostaja nekaj grenkega priokusa, ker digitalni potencial preglednih merilnikov in osrednjega informacijskega zaslona ni v celoti izkoriščen.

Na zgornjem robu razreda

Oprema Takumi Plus je rezervirana izključno za najmočnejšo bencinsko in dizelsko različico. Če Mazdin dizelski štirivaljnik primerjamo z nekaterimi drugimi dizli iz tega prostorninskega razreda, ugotovimo, da je pravzaprav zelo netipičen. Predvsem na račun zvoka, ki skorajda v ničemer ne spominja na svoje sorodnike. Zato je zaslužna tehnologija Skyactive, po zaslugi katere je kompresijsko razmerje za dizla izredno nizko (14 : 1). Tegobe, ki jih tako nizko dizelsko kompresijsko razmerje prinaša v primerih hladnega vžiga in v določenih režimih delovanja, pa so pri Mazdi rešili z uporabo variabilnega izpušnega sistema ter sodobnih piezo injektorjev, ki so praviloma rezervirani za zmogljivejše šest- in večvaljne dizelske motorje.

Pri Mazdi še vedno vztrajajo, da klasičen avtomatski menjalnik v primerjavi z dvosklopčnim menjalnikom prinaša določene prednosti. Vseeno pa so ga izboljšali s posebnim sistemom večlamelne sklopke ter tako močno razbremenili pretvornik navora. Posledično je prestavljanje hipno in brezhibno, svojo tehnično zasnovo pa menjalnik izdaja zgolj takrat, ko je povsem hladen. Čeprav šeststopenjski avtomatiki ni česa očitati, pa menim, da bi z dodatno prestavo ali dvema sicer zelo dobra stvar postala še boljša.

Med prednosti, o katerih govorim v podnaslovu, pa brez dvoma spada tudi Mazdina vozna dinamika. CX-5 je kljub za današnje razmere relativno visokemu preseku pnevmatik izredno dobro vodljiv avtomobil. Le malokateri podobno velik in težak ‘crossover’ se lahko pohvali s tako natančnim krmilnim mehanizmom ter tako elegantnimi prenosi teže v zavojih. Podvozje je nekoliko trše, vendar daleč od neudobnega. Kar se tiče podvozja in vzmetenja, je edina stvar, ki malenkostno zmoti, zgolj neznatno poskakovanje zadnjega dela na kratkih neravninah, ko je zadek vozila neobtežen.

Na zgornjem robu razreda

Predvidevam, da bi za kakšnih 5 centimetrov daljša medosna razdalja rešila zgoraj omenjeno težavico, hkrati pa bi lahko prav teh 5 centimetrov pripomoglo k večji prostornosti na zadnji klopi. Da ne bo pomote, CX-5 je s centimetri v primerjavi s tekmeci zelo radodaren avtomobil, a se le ti, kadar je prednji sedež pomaknjen skrajno nazaj, izgubijo, kar lahko zmoti potnike višje rasti. Pa vendar, Mazda CX-5 v okviru razreda, v katerega spada, ponuja več kot dovolj prostora in udobja, dimenzijsko pa se sprehaja po zgornjem robu razreda. Torej, če bi želeli več, bi morala biti Mazda CX-5 za razred večji in posledično mnogo dražji avtomobil.

Mazda CX-5 CD184 Takumi Plus (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 42.890,00 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 25.490,00 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 42.890,00 EUR €
Moč:135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s s
Največja hitrost: 208 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5 l/100 kml/100km

Stroški (do 100.000km)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 445 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,5 l/100 km, izpust CO2 145 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.746 kg – dovoljena skupna masa 2.235 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.680 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: 506–1.620 l
Ocena

  • Ne glede na različico in opremljenost je CX-5 lahko zanimiva izbira za družine ali pa zgolj zanjo oziroma zanj. Si poleg dizajna, stila in pregovorno dobre in zanesljive mehanike sploh lahko želite več? Oprema Takumi Plus doda piko na i.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave:  
  • Kakšna senčila izbrati v mansardi ?

    Najprej moramo ločiti med zunanjimi in notranjimi senčili, katerih namen je sicer podoben. Notranja senčila nosijo v prvi vrsti vlogo nadzora nad vhodom svetlobe v prostor, prav tako imajo precejšnjo dekorativno vlogo in zagotavljajo intimo, medtem ko so zunanja senčila zlasti namenjena zmanjševanju vdora […]

  • Otroška zvezda Hajdi pokazala neverjetne noge

    Hajdi Korošec, poročena Jazbinšek, je 1990 navdušila s svojo prvo pesmijo Naš kuža in kot enajstletno dekle navdušila slovenske poslušalce. Kasneje se je iz javnosti nekoliko umaknila in posvetila predvsem šolanju in karieri, ustvarila pa si je tudi družino, saj je mamica dvema […]

  • Sporočilo za današnji dan: Skromnost

    Skromnost je vrednota, ki je v današnjem svetu zelo iskana. Kdor je ponižen, se zaveda svojega mesta v vesolju in obenem spoštuje ter sprejema vsa druga bitja. Ceni raznolikost, ne obsoja, ne izsiljuje, ne ponižuje. Ne misli, da je nekaj več. Pravzaprav se sploh ne primerja z drugimi. Nima potrebe po tem, saj ve, kdo

  • Ameiški nogometaš bo z Disneyjem posnel dokumentarec

    Kaepernick je ena tragičnih oseb v boju za pravice temnopoltih v ZDA. Bil je tisti športnik, ki je s klečanjem ob ameriški himni opozoril na neenakost v družbi in policijsko nasilje nad temnopoltimi. Kasneje je s tem razdelil ameriško družbo, bil celo deležen kritik s strani predsednika Donalda Trumpa […]

  • Vse o električnem novincu, ki bo na trg zavil šele prihodnje leto (svetovna premiera)

    Električni križanci v Audijevi ponudbi niso nobena novost. Pravzaprav je bil Audi z modelom e-tron eden izmed prvih avtomobilskih proizvajalcev, ki je na trg lansiral prestižnega električnega križanca s pogonom izključno na elektriko. Sedaj pa so v Inglostadtu naredili korak naprej in hkrati stopničko nižje. […]

  • Kam v Sloveniji na izlet (glede na vaše astrološko znamenje) ?

    OVEN Oven sicer hrepeni po doživetjih in adrenalinskih podvigih, da pa bo letošnje poletje malce drugačno, lahko poskrbi izlet, ki nudi naravo in njene številne dragocenosti. Le tako bo oven kočno zopet našel svoj notranji mir, po katerem hrepeni. Hladen svež zrak bo odlična ohladitev za vročega […]

  • Kako danes živi Ringo Starr ?

    Britanski bobnar, pevec in kitarist Ringo Starr, znan tudi kot nekdanji član legendarne skupine The Beatles, bo danes dopolnil 80 let. Po razpadu Beatlov v 70-ih letih minulega stoletja je nadaljeval samostojno glasbeno pot, najbolj odmeven pa je bil njegov album Ringo. Glasbenikov življenjski moto ostaja mir in ljubezen (Peace and […]

 

Veseli smo vašega obiska …

  • 211.630 ogledov naše spletne strani.


.Imejmo se radi.



V spodnjem iskalniku poiščite: