Nika Urbas razkrila, zakaj več ne obiskuje modnih tednov

Nika Urbas razkrila, zakaj več ne obiskuje modnih tednov

Pred leti, mnogimi leti, smo na modni teden čakali v nizkem štartu. Dvakrat letno se je scena poenotila in zbrano posvetila predstavam oblikovalcev ter znamk, ki so prek modnega tedna ustvarjali takratni ‘zeitgeist’. To so bili časi, ko se je na style.com kliknilo takoj, ko si zjutraj odprl oči – še vedno rahlo zabuhle zaradi takega ali drugačnega žuranja v raznih studijih in ateljejih (dovolite, da dodam: včasih smo pač znal’ žurat!).

Kakorkoli, zbudil si se zato, da si lahko začel s prebiranjem recenzij Sarah Mower ter drugih analitičnih, pikrih in enciklopedičnega znanja bogatih novinarskih eminenc. Trepetali smo za oblikovalce in njihove kolekcije. Navijali smo za njih. Veliko bolj kot danes smo se zavedali moči resnega modnega novinarstva. To je med drugim krojilo izplen kolekcije oziroma sam interes, ki so ga po videnem oblikovalcu namenjali t. i. ‘buyerji’.

Mimogrede, ste opazili, kako v Sloveniji še vedno nimamo primernega izraza za ‘buyerje’? Kaj ni že to precej zgovoren detajl, ki priča o tem, kako nedodelana je pri nas modna industrija. Hm, kar malce čudaško, kajne?

Modni tedni so imeli velikanski pomen tudi zato, ker so veljali za edini pravi način navezovanja stika med ustvarjalci im publiko. Takrat še ni bilo Instagrama, spletno nakupovanje je bilo še v povojih (in se ga je oklepalo precej nezaupanja), moda sama pa je nagovarjala izbrano, specifično skupino in v svoje kroge ni pretirano rada spuščala predstave lačnih množic. Bila je elitistična. Priznam, da tega aspekta nisem nikdar marala.

Zdaj se je vse skupaj obrnilo v drugi smer. Modna industrija prehaja na splet, nekatere znamke svoje fizične trgovine ohranjajo zgolj zato, da jim služijo kot del prezentacije. Večina pa se ukvarja z resno težavo praznih trgovin, ki so opustošene tudi zaradi počasnega prilagajanja okusu kupcev.

Po nedavnih navedbah BBC je v Angliji (epicentru vsega potrošništva) število praznih trgovin naraslo na 10,3 odstotka, kar je največ v zadnjih štirih letih in pol. Iz tega lahko sklepamo, da se tudi sam koncept naročanja kolekcij spreminja, saj se prodaja preusmerja v povsem nove kanale.

Drugi ključni faktor je Instagram. Ko so imeli tiskani mediji še veljavo – s tem mislim na čase pred internetom – je bila modna revija edino logično, organsko nadaljevanje procesa. Fotografije z dogodka so imele svojo vrednost. Biti del prezentacije je pomenilo imeti moč, moč znanja. TI si vedel, kaj se je na pisti zgodilo, bil si tam, začutil si navdih, doživel si razodetje. Drugi so morali na vse to počakati.

Zdaj se na fotografijah z modnih revij namesto osredotočenih izrazov povabljencev vidi le njihove iztegnjenene roke, s katerimi držijo telefone in snemajo zgodbe. Pista služi kot kulisa za Instagramarska gradiva.

Zato je morda odločitev, da se londonski teden mode s pomočjo prodaje kart odpre javnosti, smiselna. Čeprav me potiho skrbi, da ni to le poskus, da bi se format sploh še ohranil, saj organizatorji čedalje težje privabljajo oblikovalce, ki svoj proračun raje vlagajo v digitalni marketing.

Podpiram to, da se na modne revije vabi vse več vplivnežev, ki so edini pravi trendseterji moderne dobe. Navdušuje me, da se moda širi med množice, da ima vse več ljudi občutek, da je lep videz njihova pravica, ne privilegij. Ravno zato menim, da so standardne revije, kot jih videvamo na modnih tednih, nekako preživete.

Zakaj ne bi torej že končno malce spremenili načina prikazovanja kolekcij. V mislih imam zaprte tipe dogodkov, namenjene tistim vplivnežem, ki so za tvojo znamko ključni, tistim medijskim predstavnikom, s katerimi želiš vzpostaviti sodelovanje, ter tistim kupcem, ki podpirajo tvojo znamko in imajo resen namen s teboj skleniti posel.

To morda res pomeni malo manj zabave za vse dežurne obiskovalce dogodkov, vsekakor pa bi oblikovalci s tovrstnimi, bolj premišljenimi prezentacijami hitreje sklenili kupčijo.

Pod črto.

Modni tedni se zdijo kot mašinerija, ki jo poganja odslužena vizija o spektaklu. Čeprav je jasno, da živimo v časih, ko mode ne dojemamo več na teatralen način.

Moda nas zanima bolj z intimnega stališča, sprašujemo se o njeni pravi vrednosti. Tudi zato se mi zdi, da so dogodki, ko se revije odvijajo ena za drugo (naslednji prosim!) preživeti.

Pri predstavljanju lastnih kolekcij od modernih oblikovalcev zdaj pričakujem več spretnosti, več analitičnega duha in mnogo več osebnega razmerja. Vraga, hočem več romantike.

Zato čakam. Čakam, da bodo dogodki postali bolj specifični, bolj jasno začrtani. Namenjeni tistim, ki imajo z znamko razvit odnos. Dokler pa na primer ljubljanski modni teden deluje kot stanovski shod brez obvezne, spremljajoče informacije o poslovnem pretoku, pa se mi zdi, da lahko tistih nekaj zanimivih podob mirno najdem med večernim prelistavanjem Instagrama. Takrat, ko v spalni srajčki všečkam objave mlajših modnih entuzijastk. Njim je to še okej.

Kolumna izraža stališča avtorja in ne odraža nujno stališča uredništva Metropolitan.si.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave:  
  • Dopoldne tvita za Janšo, popoldne na bone gosti turiste

    Odkar je zasedel položaj direktorja Ukoma, Uroš Urbanija razburja pomemben del slovenske javnosti. Tako je prevzel odgovornost, da je njegov urad v začetku aprila v Bruselj poslal depešo, po kateri večina slovenskih medijev izvira iz nekdanjega komunističnega režima. Na osebnem twitter računu redno […]

  • Horoskop: kaj blokira vaše korake naprej ?

    Oven Odličen dan, ko boste nadvse optimistični in zdelo se vam bo, da je življenje vaše. Aktivni boste v vseh stvareh, ki vam krepijo samozavest in dobro počutje. Odlično bo. Bik Ne spreglejte nasvetov starejše osebe, ki vam bo želela predani precej modrosti in vam bo tudi držala podporo za […]

  • Ljubezen na vasi: Dario zaročen, postal bo očka

    Po koncu šova Ljubezen na vasi je postal poprej sramežljivi Dario Gašparić sila priljubljen med dekleti. A med tistimi, ki jim je bil všeč, ni prav dolgo iskal prave, saj je kmalu spoznal dekle, ki je osvojilo njegovo srce. Dario se je zaljubil v mlado mamico Ano, s katero sta se nedavno zaročila, sedaj pa

  • Avto Saše Lendero pokopalo drevo

    Včeraj je po mnogih krajih razbesnelo nebo postreglo s hudim neurjem, ki je povzročilo veliko materialne škode. Zlasti hudo je bilo v Umagu, kjer dopustuje tudi družina pevke Saše Lendero. Pod sunki vetra, ki so dosegali tudi 150 kilometrov na uro, so klonila mnoga drevesa, moč vetra in dežja pa se je merila […]

  • Razgaljena Hana in Goran pokazala rezultate trdega dela

    Prvi sanjski moški in osebni trener Goran Jurenec se na poslovnem področju ukvarja s posebno vadbo za popolno preobrazbo telesa, po kateri je v začetku razmerja posegla tudi njegova srčna izbranka Hana Rodić. Foto: Instagram: Hana in Goran – Hana in Goran se poslužujeta prav posebne vadbe G-fit. Slednja je […]

  • Kate Middleton navdušila s svežo pričesko

    Kate Middleton je včeraj spet navdušila, ko se je na uradnem obisku pojavila z nekoliko svetlejšim odtenkom las. Na dogodku je bodoča angleška kraljica predstavila svoj nov projekt, pri katerem je združila 19 angleških prodajalcev in dobaviteljev, ki so za pomoči potrebne otroke darovali več kot […]

  • Ima Rok Piletič dovolj ? Išče službo …

    Rok Piletič je na uradnem Instagram profilu dvojca BQL objavil fotografijo, na kateri sedi za bobni in ob tem zapisal: “Zaradi korone iščem službo. Rabi kdo bobnarja? Igram na kulturnih dogodkih, zasebnih zabavah, rojstnodnevnih zabavah, lutkovnih zabavah …” Seveda gre za satirični zapis, s katerim […]

 

Veseli smo vašega obiska …

  • 224.923 ogledov naše spletne strani.


.Imejmo se radi.



V spodnjem iskalniku poiščite: