Nika Urbas razkrila, zakaj več ne obiskuje modnih tednov

Pred leti, mnogimi leti, smo na modni teden čakali v nizkem štartu. Dvakrat letno se je scena poenotila in zbrano posvetila predstavam oblikovalcev ter znamk, ki so prek modnega tedna ustvarjali takratni ‘zeitgeist’. To so bili časi, ko se je na style.com kliknilo takoj, ko si zjutraj odprl oči – še vedno rahlo zabuhle zaradi takega ali drugačnega žuranja v raznih studijih in ateljejih (dovolite, da dodam: včasih smo pač znal’ žurat!).

Kakorkoli, zbudil si se zato, da si lahko začel s prebiranjem recenzij Sarah Mower ter drugih analitičnih, pikrih in enciklopedičnega znanja bogatih novinarskih eminenc. Trepetali smo za oblikovalce in njihove kolekcije. Navijali smo za njih. Veliko bolj kot danes smo se zavedali moči resnega modnega novinarstva. To je med drugim krojilo izplen kolekcije oziroma sam interes, ki so ga po videnem oblikovalcu namenjali t. i. ‘buyerji’.

Mimogrede, ste opazili, kako v Sloveniji še vedno nimamo primernega izraza za ‘buyerje’? Kaj ni že to precej zgovoren detajl, ki priča o tem, kako nedodelana je pri nas modna industrija. Hm, kar malce čudaško, kajne?

Modni tedni so imeli velikanski pomen tudi zato, ker so veljali za edini pravi način navezovanja stika med ustvarjalci im publiko. Takrat še ni bilo Instagrama, spletno nakupovanje je bilo še v povojih (in se ga je oklepalo precej nezaupanja), moda sama pa je nagovarjala izbrano, specifično skupino in v svoje kroge ni pretirano rada spuščala predstave lačnih množic. Bila je elitistična. Priznam, da tega aspekta nisem nikdar marala.

Zdaj se je vse skupaj obrnilo v drugi smer. Modna industrija prehaja na splet, nekatere znamke svoje fizične trgovine ohranjajo zgolj zato, da jim služijo kot del prezentacije. Večina pa se ukvarja z resno težavo praznih trgovin, ki so opustošene tudi zaradi počasnega prilagajanja okusu kupcev.

Po nedavnih navedbah BBC je v Angliji (epicentru vsega potrošništva) število praznih trgovin naraslo na 10,3 odstotka, kar je največ v zadnjih štirih letih in pol. Iz tega lahko sklepamo, da se tudi sam koncept naročanja kolekcij spreminja, saj se prodaja preusmerja v povsem nove kanale.

Drugi ključni faktor je Instagram. Ko so imeli tiskani mediji še veljavo – s tem mislim na čase pred internetom – je bila modna revija edino logično, organsko nadaljevanje procesa. Fotografije z dogodka so imele svojo vrednost. Biti del prezentacije je pomenilo imeti moč, moč znanja. TI si vedel, kaj se je na pisti zgodilo, bil si tam, začutil si navdih, doživel si razodetje. Drugi so morali na vse to počakati.

Zdaj se na fotografijah z modnih revij namesto osredotočenih izrazov povabljencev vidi le njihove iztegnjenene roke, s katerimi držijo telefone in snemajo zgodbe. Pista služi kot kulisa za Instagramarska gradiva.

Zato je morda odločitev, da se londonski teden mode s pomočjo prodaje kart odpre javnosti, smiselna. Čeprav me potiho skrbi, da ni to le poskus, da bi se format sploh še ohranil, saj organizatorji čedalje težje privabljajo oblikovalce, ki svoj proračun raje vlagajo v digitalni marketing.

Podpiram to, da se na modne revije vabi vse več vplivnežev, ki so edini pravi trendseterji moderne dobe. Navdušuje me, da se moda širi med množice, da ima vse več ljudi občutek, da je lep videz njihova pravica, ne privilegij. Ravno zato menim, da so standardne revije, kot jih videvamo na modnih tednih, nekako preživete.

Zakaj ne bi torej že končno malce spremenili načina prikazovanja kolekcij. V mislih imam zaprte tipe dogodkov, namenjene tistim vplivnežem, ki so za tvojo znamko ključni, tistim medijskim predstavnikom, s katerimi želiš vzpostaviti sodelovanje, ter tistim kupcem, ki podpirajo tvojo znamko in imajo resen namen s teboj skleniti posel.

To morda res pomeni malo manj zabave za vse dežurne obiskovalce dogodkov, vsekakor pa bi oblikovalci s tovrstnimi, bolj premišljenimi prezentacijami hitreje sklenili kupčijo.

Pod črto.

Modni tedni se zdijo kot mašinerija, ki jo poganja odslužena vizija o spektaklu. Čeprav je jasno, da živimo v časih, ko mode ne dojemamo več na teatralen način.

Moda nas zanima bolj z intimnega stališča, sprašujemo se o njeni pravi vrednosti. Tudi zato se mi zdi, da so dogodki, ko se revije odvijajo ena za drugo (naslednji prosim!) preživeti.

Pri predstavljanju lastnih kolekcij od modernih oblikovalcev zdaj pričakujem več spretnosti, več analitičnega duha in mnogo več osebnega razmerja. Vraga, hočem več romantike.

Zato čakam. Čakam, da bodo dogodki postali bolj specifični, bolj jasno začrtani. Namenjeni tistim, ki imajo z znamko razvit odnos. Dokler pa na primer ljubljanski modni teden deluje kot stanovski shod brez obvezne, spremljajoče informacije o poslovnem pretoku, pa se mi zdi, da lahko tistih nekaj zanimivih podob mirno najdem med večernim prelistavanjem Instagrama. Takrat, ko v spalni srajčki všečkam objave mlajših modnih entuzijastk. Njim je to še okej.

Kolumna izraža stališča avtorja in ne odraža nujno stališča uredništva Metropolitan.si.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


MasterCard - za ljudi, ki ljubijo svobodo

viabuy mastercard

Neodvisno od vašega kredita in prihodka


Nedavne objave: 
  • Oskarjevka Jennifer Lawrence bo nastopila v Netflixovi komediji

    McKay, ki bo prispeval tudi scenarij in je obenem v producentski ekipi, je znan po drami Mož iz ozadja iz leta 2018, v kateri je portretiral nekdanjega ameriškega podpredsednika Dicka Cheneyja in zanjo prejel osem nominacij za oskarja. Igralka Jennifer Lawrence je leta 2013 dobila oskarja za glavno žensko vlogo v filmu Za […]

  • Slovenski politiki na zatožni klopi

    Na zatožni klopi se je znašla tudi vrsta županov, med njimi najpogosteje ljubljanski Zoran Jankovič, nekdanji koprski Boris Popovič in nekdanji mariborski Franc Kangler. Zoper Kanglerja je bilo podanih več kot 20 kazenskih ovadb, nobena izmed njih pa se ni končala z obsodilno sodbo. Afera Patria Slabe tri tedne […]

  • Meghan razlaga, da je kraljica Elizabeta ne more ustaviti

    Na britanskem dvoru so drugačnega mnenja. Pred dnevi so se sporazumeli, da je nedopustno, da se princ Harry in njegova soproga Meghan Markle, potem ko sta šla na svoje, oglašujeta kot ‘Sussex Royal’. Za kraljico Elizabeto II. in njeno kliko preveč svobodomiselna Meghan pa naokoli razlaga, da ni nobene pravne […]

  • “Ribiška” smola nekdanjega čebelarja, ki je z marihuano prišel do bogastva v bitcoinih

    V bitcoine je namreč pretvoril kar lep znesek – dobrih 50 milijonov evrov. Odločil se je, da bo gesla natisnil na list papirja formata A4, tega pa zatlačil v notranjost ročaja ribiške palice. Opremo za ribolov je hranil v najeti hiši v Cornamoni na zahodni obali Irske. V naslednjih mesecih so Collinsa med […]

  • Komu je Ines Erbus napovedala vojno ?

    “Ta singel je zame še toliko bolj poseben, saj sem v proces vključila tudi svoje oboževalce. Sodelovali so pri nastanku pesmi in na enem od nastopov v živo posneli spremljevalne vokale, ki jih zdaj lahko slišite v končnem izdelku,” je o svoji novi pesmi povedala priljubljena pevka Ines Erbus, ki je […]

  • LCHF: Sladkor je največji greh

    Kaj se dogaja v telesu ? Raziskave so pokazale, da se z izogibanjem sladkorju in škrobu stabilizira raven krvnega sladkorja, raven inzulina, ki sicer omogoča shranjevanje maščob, pa pade, to pa poveča izgorevanje maščob v telesu in okrepi občutek sitosti. Dieta je pokazala neverjetne rezultate, ki so […]

  • FOTO: Posestvo Clooneyjevih pod vodo

    Profimedia Zakonca Clooney živita v okrožju Berkshire že od leta 2016. Združeno kraljestvo je pretekli konec tedna zajela nevihta Dennis s silovitim vetrom in nalivi. V Veliki Britaniji še vedno odpravljajo posledice poplav. Tudi premožnim ni prizaneslo. Britanski mediji so objavili zračne posnetke iz […]


Hvala, ker ste z nami – sedaj že …

  • 124.531 ogledov naše spletne strani


V spodnjem iskalniku poskušajte najti, karkoli vas še dodatno zanima:
 


Nekaj naših izdelkov: 
  • Magnetni vložek za vzglavnik in boljše spanje

    Ob uporabi magnetne podloge se v času spanja celotno telo nahaja v severnem magnetnem polju, ki človeški organizem vrača v energetsko ravnovesje.V podlogi so vstavljeni izjemno močni keramični magneti s 3950 gaussi. Magnetno podlogo namestimo na vzmetnico pod rjuho oz. na vzglavnik pod prevleko; tako je […]

  • Krema kamilica z vitam. A – za suho kožo

    Kakovostna krema ima bogato mešanico sestavin, ki vplivajo na vašo kožo:- blagodejno deluje na suho kožo - kožo hrani in jo varuje pred izsuševanjemIzdelek je prijazen do živali - ne vsebuje sestavin živalskega izvora.Uporaba: večkrat dnevno nanesemo in vtremo na želena mesta - […]

  • Magnetni vložki za čevlje – zdravilna terapija

    Magnetni vložki za čevlje Bio Tech so večslojni z magnetiziranim medslojem. Zgornji sloj je iz naravnega usnja, spodnji pa iz tekstila.Velikost: univerzalna – obreže se na želeno velikost.Uporaba: magnetne vložke primerjajte z velikostjo vašega stopala in jih s škarjami izrežite na […]

  • Tekoče milo – oliva

    - z olivnim oljem, ekstraktom granatnega jabolka in kamiliceTekoča mila so zagotovo veliko boljša od trdih. Prepričajte se sami ...Vsebina: 250 ml

  • Šampon za barvane lase – mandarina

    S svojo nežno formulo nežno čisti lase in ne draži lasišča. Formulacija s trojnim delovanjem zmanjšuje statično naelektrenost las, lasje postanejo sijoči in gladki, razčesavanje je olajšano, lasje pa delujejo bogatejši in bujnejši.Vsebuje tudi matični mleček, […]