Odšel je še poslednji spomin na znamko Rover

Avtomobilska znamka Rover je svoj formalni konec morda res doživela že desetletje in pol nazaj, pred dnevi pa je sledil še njen dokončni pokop. Pod težo gradbenih strojev so namreč padli nekdanji zidovi legendarne tovarne Longbridge v britanskem kraju Birmingham. Gre za tovarno, ki je vse od leta 1905 skrbela za proizvodnjo britanskih avtomobilov – ne zgolj Roverjev in vozil sestrske znamke MG, pač pa tudi drugih, ki so svojo pot morda sklenile še precej pred prvo.

Začetki tovarne – v katerih je pred proizvodnjo avtomobilov zgolj šest let stala tiskarna – sicer segajo v leto 1895, avtomobile pa so nato v njej izdelovali vse do izbruha prve svetovne vojne, ko so v njej vzpostavili tudi proizvodnjo vojaške opreme, med njimi tudi letal. A če je sprva v prostorih potekala proizvodnja vozil znamke Austin, je po letu 1952, ko je najprej prišlo do združitve z znamko Austin in kasneje koncernov BMC ter British Layland tukaj svoj dom našlo še precej več drugih znamk.

Omenjeni kompleks je tako skozi celotno svojo zgodovino v vsakem trenutku delil usodo vsaj ene izmed legendarnih britanskih znamk in tako kot so slednje propadale, tako je sledil tudi počasen zaton tovarne. Prvi del je bil tako porušen že leta 1994 z namenom, da bi na njem zgradili nov oddelek za proizvodnjo povsem novega Minija. Ker pa je tedanji lastnik Roverja, nemški BMW do pričetka izdelave Minija že ‘zavrgel’ znamko Rover, do uresničitve teh načrtov ni prišlo.

Pravi začetek konca tovarne Longbridge pa je nato nastopil z bankrotom podjetja MG Rover 15. aprila 2005. Vse kar je ostalo vrednega – od imena do proizvodnih linij in tako dalje – so razgrabili Honda, BMW in kitajski podjetji Nanjing ter SAIC. Prav slednje je naposled z nakupom znamke Nanjing dobilo v last legendarno tovarno in še istega leta pričelo s postopkom rušitve. Proizvodnja avtomobilov pod njihovo blagovno znamko je sicer v nekaterih delih tovarne potekala vse do leta 2016.

Ostal je le še ‘kitajski’ prodajni salon

Zaradi bogate zgodovine samega kompleksa je po propadu podjetja MG Rover s strani lokalnih združenj moč slišati številna nasprotovanja rušenju, ki pa so naletela na gluha ušesa. Prvi je tako leta 2006 ‘padel’ tako imenovani oddelek East Work, novembra 2007 je bil porušen ‘South Works’, nato je leto zatem padel ‘North Works’, sledil pa je še ‘West Works’. Pred dnevi, četrtega novembra so se naposled pričela še rušitvena dela na karoserijskih delavnicah CAB 1 in CAB 2 ter lakirnici, ki naj bi bila zaključena v decembru. Ostal bo tako zgolj SAIC-ov avtomobilski salon, v katerem kitajsko podjetje pod obujenim imenom MG prodaja nove (tudi elektrificirane avtomobile).

S samo tovarno je tako nepreklicno konec, ne pa tudi z zadnjimi koščki njene dediščine. Oddelek East Works je namreč zadnja leta služil kot muzej vozil, ki so nastajala v Longbridge-ovih dvoranah, med njimi pa je bilo tudi kar nekaj nikoli realiziranih konceptov oziroma prototipov serijskih vozil. Omenjena vozila so bila sicer že julija (kot je razvidno iz zgornjega ‘čivka’) umaknjena iz tovarne in naj bi bila namenjena uničenju, od tedaj pa o njih ni bilo več sledu. Kljub temu naj bi med ljubitelji znamke obstajalo upanje, da so jih naposled v svojo last preko poznanstev pridobili privatni zbiratelji.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave: 
  • Urška se je ponovno vrnila na medijsko sceno, tokrat v vlogi …

    Urška Čepin, nekdanja voditeljica in pevka, je bila dolgo stalnica medijev in je redno polnila naslovnice s svojo bujno postavo, predvsem pa s škandali, v katere je bila vpletena. Nazadnje je leta 2011 nastopila v vladnem oglasu za sprejetje pokojninske reforme, potem pa se je popolnoma umaknila iz javnosti. Takrat se je iz […]

  • Izpoved Saše Lendero: Strta zaradi mamine smrti

    »Bilo je tako zelo težko …« pravi Saša Lendero, ki se je po dveh letih boja pretekli teden za vedno poslovila od ljubljene mame Zale, s katero sta bili neizmerno povezani. Ne le da je mama Sašo podpirala pri karieri. Bila je njena opora, prijateljica in zaupnica. Pomagala ji je pri skrbi za hčerko […]

  • Kraljica Elizabeta na konju odvihrala skozi park

    Pri častitljivih 93 letih je britanska kraljica Elizabeta še vedno neverjetno čila. Očitno zna poskrbeti za zdravje in odpornost. Samo en dan pred napori, ki so jo čakali ob praznovanju spominskega dne, si je v družbi, ki ji ustreza, privoščila sprostitev v naravi. Zajahala je konja in se v spremstvu […]

  • Takole Jan Plestenjak na skrivaj skrbi za svojo kondicijo

    Tako je še lani prisegal na kolesarjenje na sobnem kolesu, vse dokler se ni huje poškodoval s pedalom, ki se mu je zaril v meča. Huda poškodba je zahtevala operacijo in mirovanje, ki pa ga Jan ni bil posebej vesel. In kako je noga danes ? »Zelo dobro, hvala. Sem se že zdravniku zahvalil, da The post Takole Jan […]

  • Nič hudega sluteča je sedela na letalu, ko jo je pičil škorpijon

    Kaj takšnega !? Ženska, ki je z letalsko družbo United Airlines letela iz San Francisca v Atlanto, je med letom začutila pekočo bolečino v stegnu. Sprehodila se je do stranišča in slekla hlače, ko je iz hlačnice prilezel škorpijon. Kabinsko osebje je, ko jim je ženska povedala kaj […]

  • Če boste nosili te barve, boste videti mlajši

    Vse ženske si želimo mladostnega videza, pri tem pa si lahko pomagamo tudi z barvo naših oblačil. 1. Pastelno roza Ženske s svetlim tenom kože bi morale pogosteje posegati po pastelno roznih oblačilih, primerne barve pa so vse od fuksije, maline in celo vijolične. 2. Nova črna Prava črna barva ne […]

  • S kefirjem bodo vaši lasje znova zasijali

    Maske na osnovi kefirja so odlične za lase, saj lase hidrirajo, jih naredijo bolj polne in pospešujejo njihovo rast. V kefirju se nahajajo vitamini skupine B in E ter seveda proteini, ki so še kako potrebni za lep in zdrav videz las. Maska za goste lase Kefir malo segrejte in ga nato nanesite na suhe The post S kefirjem bodo […]


Hvala, ker ste z nami – sedaj že …

  • 80.116 ogledov naše spletne strani !


Iskanje po vsebini: