Ostal je zadnji predstavnik svoje vrste

Uporabnost. To je pojem, ki mu 95 odstotkov sodobnih voznikov sledi ob nakupu novega avtomobila. To je veljalo že nekdaj, gospodarska kriza pred dobrim desetletjem pa je povzročila, da le še redki kupujejo avtomobile, ki ne služijo drugemu kot užitku in zabavi z vetrom v laseh – kabriolete. Še redkejši so na drugi strani proizvajalci, ki takšne avtomobile še vedno držijo v svoji ponudbi. Eden od teh je že več kot 30 let Mazda.

Žalosten bo dan, ko se bodo (upam pa, da sploh nikoli) Japonci odločili iz svoje ponudbe umakniti najbolje prodajani model v razredu in zgodovini roadsterjev, MX-5. In kaj ga pravzaprav dela tako posebnega, da je v petih generacijah navdušil že precej več kot milijon kupcev (ter še nekaj tisoč tistih, ki so se odločili za bratskega Fiata 124 Spider, ki ima enako osnovo)? Ni namreč ne tehnološko najnaprednejši, ne najbolj zmogljiv, ne najhitrejši … Seznam kategorij, kjer bi lahko našli konkurente, ki ga prekašajo v eni od kategorij, je dolg.

Ostal je zadnji predstavnik svoje vrste

A prav tu se skriva bistvo. MX-5 namreč ostaja preprost uživaški avtomobil, ki je zagotovil nasmešek na ustih vsakič, ko sem zagnal njegov motor. Ta ima morda res le nekaj manj kot 100 kilovatov moči in 1,5 litra motorne prostornine, poleg vsega pa je brez turbo puhala, a to povsem zadostuje za nedeljsko uživanje na ovinkastih cestah v družbi prijetnega zvoka izpušne cevi. Ne nazadnje dobro opremljen avtomobil tehta zgolj 1.087 kilogramov.

Za kaj več bo izbira močnejšega agregata s 180 ‘konji’ moči na žalost nujna. A užitki bodo tedaj zagotovo še večji, saj bo odlično uglašeno podvozje brez težav preneslo dodatno moč. Sicer pa je avtomobil že v šibkejši različici zaradi enakomerno razporejene teže izredno vodljiv, tudi ob priganjanju v višje vrtljaje pa se ceste skozi ovinke drži kot sestradan klop, zadek pa je na suhem zdrsnil le takrat, ko sem si tega res želel (pa še to z malo provokacije).

Ostal je zadnji predstavnik svoje vrste

Preprosta, a skoraj popolna kabina. Le predal pod naslonom za roko je premajhen za hrambo povprečno velikega pametnega telefona.

Pojem preprostosti je tudi notranjost. Pet vrtljivih gumbov, trije za upravljanje klimatske naprave in dva gumba info-zabavnega sistema je na voljo vozniku in sopotniku, vsi pa so postavljeni točno tam, kjer bi jih pričakoval. Ročno pomična platnena streha? Ja, prosim! Zahvaljujoč preprostemu mehanizmu mi jo je uspelo odpreti ali zapreti v manj kot štirih sekundah, ne da bi pri tem stopil iz avta. In tudi po tem, ko sem jo zaprl, mi ob 190 centimetrih višine nad glavo še vedno ni zmanjkalo prostora.

Je čas pravih ‘užitkarskih’ avtomobilov po (relativno) dostopni ceni že minil? Ne, nikakor! Vsaj MX-5 je namreč še vedno tu in tistim, ki se spogledujejo s preprostim, a zabavnim dvosedom, bo zagotovo prinesla obilo užitkov in izpolnila vsa pričakovanja (ali pa vsaj večino teh).

Mazda MX-5 Skyactiv-G132 Revolution (2020)

Osnovni podatki:

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 32.590 €
Cena osnovnega modela s popusti: 31.890 €
Cena testnega modela s popusti: 32.590 €
Moč:97kW (132 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,3 s
Največja hitrost: 204 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km

Stroški (v enem letu)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.496 cm3 – največja moč 97 kW (132 KM) pri 7.000/min – največji navor 152 Nm pri 4.500/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 204 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,3 l/100 km, izpust CO2 143 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.087 kg – dovoljena skupna masa 1.230 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.915 mm – širina 1.735 mm – višina 1.225 mm – medosna razdalja 2.310 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 130 l
Ocena :

  • Mazda MX-5 ostaja prvovrsten stroj za nedeljsko uživanje. To pomeni, da je narejen za voznike, ki bolj kot kopico digitalnih zaslonov cenijo dobro lego avtomobila, ročni menjalnik in zadnji pogon. Je enostavno avtomobil, ki ne zahteva veliko, a hkrati ogromno ponuja (užitka).


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave:  
  • Za kršitev samoizolacije 11.000 evrov kazni

    Britanski premier Boris Johnson je napovedal, da kršitelje pravil, ki bodo veljala od 28. septembra, čaka visoka denarna kazen do 10.000 funtov (okoli 11.000 evrov). “Proti virusu se lahko najbolje borimo tako, da vsak upošteva pravila ter se samoizolira, če obstaja tveganje širjenja koronavirusa,” je poudaril Johnson. Dodal je, da mora […]

  • 24 ur Le Mansa 2020 – Toyota še enkrat več na najvišjo stopničko

    Toyota je letos na start poslal dva dirkanika TS050 Hybrid in je resno računala na dvojno zmago, saj so na papirju imeli v svojih rokah vse adute. A kot je to v navadi na taki vzdržljivostni dirki, steza La Sarthe je od nekdaj znana kot prava »požiralka« tehnike in dirkačev, se je vse obrnilo na

  • Marjetka Vovk o izgorelosti

    Glede na to, da je Marjetka stara 36 let, jo vsake toliko povprašajo, ali si po dveh fantih želi še kakšno deklico. »Glede na to, da sva v Ljubljani sama in ne moreva računati na pomoč babic in dedkov, ne razmišljava o povečanju družine. Če se bo zgodilo, se bo, a verjetno bi se tokrat

  • Stres vplival tudi na družinsko življenje

    Na uho nam je prišlo, da nove pesmi pripravlja priljubljena slovenska pevka Natalija Verboten (43), ki je bila v zadnjih mesecih sicer zelo glasna glede pravic glasbenikov, ki so v zadnjih mesecih skoraj popolnoma izgubili svoj dohodek, saj že pol leta ne smejo nastopati. »Posneti in pripravljeni imam dve skladbi, posneti moramo še videospota […]

  • Toliko bo na Touru zaslužil Pogačar

    Slovenski kolesarski zvezdnik Tadej Pogačar bo v Parizu slavil svojo prvo zmago na dirki po Franciji. Na največji kolesarski preizkušnji na svetu je osvojil tri majice, obenem pa bo tudi zaslužil daleč največ med vsemi kolesarji, zaradi česar bo zadovoljna tudi njegova ekipa UAE Team Emirates. Slovenski kolesarski zvezdnik je do 15. etape […]

  • Hči Jasne Kuljaj trenira nogomet

    Televizijska voditeljica Jasna Kuljaj se zaveda pomena zdravega življenja in gibanja, vendar v ravno pravšnji meri. »Ne pretirano, ravno toliko, da je prav, je športa v mojem življenju. Priznam pa, da ga je bilo več takrat, ko sem bila otrok. Takrat sem zavzeto trenirala gimnastiko, dokler ni prišla puberteta in so me začeli zanimati […]

  • Je res končna zmagovalka plesnega šova ?

    Priljubljena igralka Mojca Funkl ima za seboj res turbulentno leto, polno vzponov in padcev. A kljub vsemu je očitno, da je sreča na njeni strani, saj je te dni polno zaposlena s snemanjem nove slovenske nadaljevanke, zraven pa je dobila tudi neuradni naziv zmagovalke. V gledaliških krogih namreč Mojci veselo čestitajo za veliko zmago v

 

Veseli smo vašega obiska …

  • 248.563 ogledov naše spletne strani.


.Imejmo se radi.



V spodnjem iskalniku poiščite: