Porsche Panamera GTS: Idealna kombinacija

Športna limuzina? Športni karavan? Ponavadi gre za prazne obljube proizvajalcev avtomobilov ali pa za avtomobil, ki je zaradi športnosti le pogojno (ali pa sploh ne) vsakdanje uporaben.

A tu in tam se najde avtomobil, ki zna oboje Oziroma, ki zna vse. Je hiter, dovolj športen, da je na dirkališču kot doma. Po drugi strani pa je v vsakdanjem prometu krotek kot mucka in dovolj udoben, da lastniku na slabem asfaltu ni žal, da si ga je omislil.

Res je, malo jih je, a se je njihova družina ravnokar povečala za še enega člana: porsche panamero GTS. Tudi kot sport turismo, torej v karavanski različici. Dobrih pet metrov dolžine, skoraj tri metre medosja. 520-litrski prtljažnik, ki se ga da povečati na skoraj kubik in pol prostora. In potem si nekdo v ime upa besedico sport zapisati kar dvakrat ‒ enkrat v GTS in enkrat v sport turismo!? Upravičeno?

Da, povsem. Mešanica dirkaške natančnosti in drifterskega huliganstva, ki ga zmore na stezi, je na meji verjetnega. Osnova za to je zračno podvozje. To je na novo nastavljeno, v športnih nastavitvah trše kot pri klasični panameri in za deset milimetrov bliže tlom. Ko k temu dodamo še doplačilni aktivni prednji stabilizator (tega tršega ali mehkejšega prek zobniške povezave naredi elektromotor, ki ga seveda nadzoruje računalnik) ter zadnji diferencial z usmerjanjem navora ter večja in širša kolesa, se panamera GTS spremeni v vozilo, ki vozniku neprestano daje vtis, da bi zlahka lovil manjše in zmogljivejše namensko narejene športne avtomobile. Ne le lovil, tudi ujel in prehitel.

Krmiljenje je na stezi izjemno natančno, oprijem prednje preme, ko gre za vstop v ovinke, pa daje vozniku samozavest, ki si je v tako velikih avtomobilih na dirkališču sicer ni mogoče predstavljati. Če voznik zaviranje malce potegne v ovinek, nežno zdrsne zadek, in panamera GTS zna ob izklopljenem stabilnostnem sistemu PSM ovinke nežno predrseti – in pri tem nikoli ne daje občutka, da bi zadek rad pobegnil izpod nadzora. Gre tudi drugače: z malo bolj odločnim vstopom v ovinek zna panamera GTS na široko pomesti zadek, dovolj, da vozniku, ki si želi malo čistokrvnega driftanja, ni žal, da ima štirikolesni pogon, in ne le zadnjega. A najbolj navduši to, da vedno znova preseneti s tem, koliko oprijema ima, kako lahkotno je vodljiva in kako umirjeno vozniku napoveduje, kje je meja oprijema in kako bo zdrsnila.

Toda kot smo zapisali na začetku: takšnih ni malo. Malo pa je takšnih, ki znajo biti ob tem vsakdanje udobne limuzine in karavani. A zaradi že omenjenega zračnega podvozja je panamera GTS tudi idealen avtomobil za dolge poti. Hrupa domala ni, blaženje neravnin je vzorno (saj so inženirji udobno nastavitev podvozja pustili res udobno nastavljeno, šele v bolj športnih nastavitvah panamera GTS postane pravi športnik), počutje v kabini je vrhunsko. Biturbo V osemvaljnik ima dovolj navora že v najnižjih vrtljajih, zato osemstopenjska dvosklopčna avtomatika nima težkega dela. In ker je manj ’navit’ kot njegov sicer tehnično skoraj identičen brat v panameri turbo, je tudi poraba (če je to pri avtu za 180 tisočakov sploh pomembno) ugodnejša.

Ampak resno: tole je avtomobil, ki je idealna kombinacija športnosti in udobja – si res mislite, da vanj sodi kak dizel? Ne, in tudi priključno-hibridni, ki je pri Porscheju sicer dokončno nadomestil dizle, ne. Ekologija je lepa stvar, če želite zelo zmogljiv avtomobil je to turbo-hibridna panamera, ampak za namen panamere GTS je takšna motorizacija idealna in (še) edina primerna.

TEKST Dušan Lukič FOTO Porsche


ShopyCart free shipping


Nedavne objave:

  • Peugeot pripravljen na združitev s skupino FCA

    Skupino PSA predstavljajo znamke Citroen, DS, Peugeot in Vauxhall-Opel, predsednik uprave, Carlos Tavares, pa je že izjavil, da ga zanima pripojitev dodatnih znamk. Skupino FCA z znamkami Alfa Romeo, Fiat, Maserati in Jeep marsikdo omenja kot naslednjo možnost. Družina Peugeot obvladuje precejšen delež skupine PSA prek holdinga FFP. Robert Peugeot je […]

  • Tanja Žagar – Bila je jesen

    Več podobnih glasbenih video posnetkov najdete v naši kategoriji “Glasba – Video”. The post Tanja Žagar – Bila je jesen appeared first on Slovenia Shop. […]

  • 5 modnih trendov, brez katerih letošnjo pomlad ne bo šlo

    Uporabljajte jih že sedaj in sledite modnim ikonam. Pomlad je tu in končno bodo prišli na vrsto pomladni modni dodatki. Letos zapovedujejo modo naslednji: Naravni materiali Naravni materiali kot so juta in slama letošnjo pomlad ne smejo manjkati. Ti bodo prevladovali v modnih dodatkih, pasovih, torbicah, ogrlicah. Kombinirali jih bomo z oblačili […]

  • Lendavčani z zmago na prekmurskem derbiju pod vrh

    Nafta je Beltincem pokazala, kdo je gospodar in kako močno si želi v prvo ligo. Tudi po uvrstitvi soboške Mure v prvoligaško druščino Prekmurje ni ostalo brez enega od tradicionalnih nogometnih obračunov. V nedeljo sta se pod lendavskimi vinogradi pomerila Nafta in Beltinci. Šlo je za obračun 19. kroga druge lige, brez […]

  • Kia Ceed sedaj še kot križanec

    Kia Ceed je s prihodom na trg pred več kot desetletjem napovedala kar nekakšno revolucijo v razvoju Kie, ki je do tistega časa veljala za nekoliko manj vredno znamko. Danes omenjena znamka na trgu uživa precej boljši ugled, beleži pa tudi dobre prodajne številke, tako po zaslugi Ceeda, kakor križancev: Stonica, Sorenta, Nira, Soula […]

  • O pomenu tega trenutka: Zbogom preteklost, pozdravljena prihodnost

    Tako kot pravkar opisana situacija je vsa naša resničnost zgrajena iz posameznih informacij, ki jih prejemamo iz okolja. Pozorni bralci boste opazili, da so se tudi vam pojavljale slike. Čeprav niste bili z mano, ste si ob branju zapisa tudi sami sestavili del te resničnosti. Ta je tako kot v zgornjem zapisu sestavljena samo iz […] The post O […]

  • (FOTO) Mozambik: Žrtev nevihte in poplav bo verjetno več kot tisoč, deli odrezani od sveta

    Po divjanju tropske nevihte Idai je del Mozambika popolnoma odrezan od sveta. Število žrtev strmo narašča, zelo verjetno pa jih bo precej več, kot kažejo dosedanji uradni podatki. Smrtnih žrtev hude tropske nevihte Idai in poplav v Mozambiku bi lahko bilo več kot tisoč, svari predsednik države Filipe Nyusi. […]