Predsodki

Pravzaprav jo, kot zadnjega izmed Škodinih modelov, še vedno. Vse druge (morda ji je tu še najbližja Octavia) so postale ne le tehnološko, ampak tudi oblikovno (zunaj in znotraj) nekaj čisto drugega, kar smo si pod pojmom Škod predstavljali pred leti. Za Fabio smo pred štirimi leti zapisali, da prinaša sveže, bolj športne poteze – a če se ozremo na to, kaj je Škoda na trg poslala v zadnjih dveh letih in kako je Fabia videti tudi po prenovi, je jasno, zakaj ima mnogo potencialnih kupcev občutek, da je Fabia ostala ‘nekje zadaj’.

Škoda (ne znamka, res je škoda), da je tako, kajti Fabia se je po zadnji prenovi spremenila v tudi po digitalni in asistenčni plati avto, ki se zlahka bori s (skoraj katerokoli) konkurenco.

Okej, v njej si ni mogoče omisliti popolnoma digitalnih merilnikov, in tudi ko gre za avtonomnost vožnje, je Fabia ostala pri osnovnem aktivnem tempomatu in sistemu za preprečitev zapuščanja voznega pasu, a za takšen avto je to dovolj. Bolj je pomembno, da je prtljažnik Combija ogromen in zelo uporaben (s kakšno mrežo za pritrditev in kljuko za obešanje vred), da je prostora spredaj na pretek, zadaj pa prav tako dovolj (seveda odvisno od tega, ali spredaj sedijo izraziti dolgini ali ne) in da je ergonomija v celem dobra. Različica Style poleg najbogatejše opreme pomeni oblikovalske podrobnosti, ki dajo notranjosti bolj prestižen pridih, ni pa tako založena z opremo, da ne bi bilo treba ničesar doplačati. Na seznamu doplačil se tako znajdejo sistem za nadzor mrtvih kotov, DAB-sprejemnik, odklepanje vozila brez uporabe ključa (zanimivo, zagon motorja na gumb je tu serijski), sprednji parkirni senzorji, človek pa grdo pogleda tudi, ko konfigurator ob izbiri možnosti povezave s pametnimi mobilniki Android Auto ali Apple CarPlay zahteva nakup navigacijske naprave (ki je ob teh sistemih popolnoma nepotrebna).

Litrski TSI je dovolj varčen in hkrati dovolj živahen, da se odlično poda k siceršnjemu značaju te Fabie, enako pa velja (čeprav bi bil še boljša izbira kar samodejni dvosklopčni DSG) za šeststopenjski ročni menjalnik. Zaloge moči je še dovolj tudi, če je Fabia naložena, seveda pa (predvsem pri avtocestnih hitrostih) ne gre pričakovati čudežev. Po drugi strani: s petimi litri na normnem krogu je tudi poraba ugodna, še posebej, ker je motor po odsotnosti hrupa daleč pred dizli, pa tudi veliko bolj prijeten za vožnjo … Podvozje? Nastavljeno bolj na udobje (in na tem področju nalogo opravlja dobro), a je nadzor nihanja karoserije pri ostrejši vožnji, vodljivosti in količini povratnih informacij še vedno na zadostni ravni.

Takšna Fabia ceni navkljub (ja, 17 tisočakov ni malo, a glede na to, da je najbolje motorizirana in opremljena, tudi ne tako veliko) dokazuje, da so predsodki le predsodki. 

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Style

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 17.710 €
Cena osnovnega modela s popusti: 15.963 €
Cena testnega modela s popusti: 17.710 €

Stroški (do 100.000km)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.000–5.500/min – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R15T R 18 V (Nexen N Fera)
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 107 g/km
Mase: prazno vozilo 1.152 kg – dovoljena skupna masa 1.607 kg
Zunanje mere: dolžina 4.262 mm – širina 1.732 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.454 mm – posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: 530–1.395 l

Naše meritve

T = 12 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.563 km
Pospešek 0-100km:10,1s
402m z mesta: 15,9s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8/14,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,6/18,2s (V./VI.)
Poraba na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi60dB

Ocena

  • Fabia Combi ostaja avto, ki bo zanesljivo služil namenu družinskega prevoza. Po posodobitvi je dobila kopico elektronskih pomagal in sistemov, ki so jo spet postavili vštric z večino konkurence

Hvalimo in grajamo

sedeži

prtljažnik

predolg hod stopalke sklopke

Apple CarPlay in Android Auto le ob nakupu navigacije


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Obeta se novo partnerstvo – Bajaj snubi Triumpha

    Bajaj, ki je mimogrede tudi velik solastnik znamke KTM, si želi pod Triumphovo blagovno znamko proizvajati motocikle srednje prostorninske kapacitete. Pogovori o prevzemu oziroma prodaji naj bi bili zelo blizu zaključku, v roke Indijcev pa bi, če bo do stiska rok prišlo, Triumph moral priti do konca leta 2020. In […]

  • Čarobna Nica, avtomobili in ženske

    Zgolj z nahrbtnikom na ramenih me je pot vodila iz Trsta v Rim in nato iz Rima v sredozemsko mesto na jugu Francije, znano kot mondeno letovišče slavnih, razvajenih in bogatih turistov – Nico. V skladu s slovesom mesta, imenovanega tudi Nice la Belle (Nissa la Bella in Niçard), kar pomeni čudovita Nica, sem si […]

  • Olja za lepo kožo

    Olja so pomemben del naše prehrane, saj vsebujejo obilo snovi, ki niso le koristne, ampak celo nujne za zdravje, nekatera olja pa lahko uporabljamo tudi za nego telesa v kozmetične namene. Predstavljamo vam izbrano paleto takšnih olj in njihove največje odlike. Gorčično olje Je dober vir enkrat nenasičenih […]

  • V Splitu so se zbrali žurerji z vsega sveta; plesalo 120.000 obiskovalcev

    Sedmi festival Ultra Europe je v Split privabil žurerje z vsega sveta. Kako tudi ne, saj so tam nastopila največja imena elektronske glasbe, kot so Axwell, Steve Angello in Sebastian Ingrosso. Enega redkih povratniških nastopov so priredili tudi Swedish House Mafia. Na novem prizorišču Park Mladeži se je zvrstilo […]

  • FOTO: Miha po dolgih letih ni več pavšalist s prikolico

    Najuspešnejši plesalec iz šova Zvezde plešejo Miha Perat je tisti, kateremu zaradi strastnega plesa vsako sezono plesnega šova prisodijo kakšno romanco. No, Miha je zasebno srečno poročen z Danijelo, s katero ima dva otroka, sina Etiena in hčerko Sofio. Ujeli smo ga po dopustu, ki pa je bil […]

  • Urška in Tomaž Draž menita, da smo Slovenci dobro oblečeni

    Pravkar ste predstavili novo kolekcijo obutve v sodelovanju z Alpino. Kako se je začela ta zgodba ? Tomaž: Superga izhaja iz udobja, ampak včasih je bilo težko dobiti res lepe. Danes je to trend, pred petimi, šestimi leti pa jih ni bilo. Iz te potrebe oziroma želje, da bi na predstavitvi kolekcije na tednu mode […]

  • FOTO: Lado vzhičen prišel podpret svojega znanega prijatelja

    Košarkarski zvezdnik Goran Dragić je v sredo popoldne v akciji #podamdaigram odprl prvo pametno košarkarsko igrišče v Ljubljani. »Brez igrišča v Kosezah verjetno ne bi bil tu, kjer sem danes,« je na dogodku povedal Goran Dragić, ki si želi skupaj s partnerji otroke in mladostnike […]