reportaža: Z BMW X7 in serijo 7 od Romunije do Bolgarije – Nezdružljiva nasprotja?

Seveda pa sama vožnja ne bi bila nič posebnega, če bi se odvijala v nam poznanih okoliščinah (beri: na preverjenih cestah). A podati se z več kot 100.000 ali celo več kot 200.000 dragim avtomobilom na ceste, ki povezujejo vzhodni blok – v vsej njegovi pristnosti – pa je, če drugega ne, pogumno dejanje. A Bavarci so se odločili za še bolj noro idejo – magično število sedem so uporabili v svojo korist in svoja modela, ki ju označujejo s to številko, združili s sedmimi državami centralne in jugovzhodne Evrope. Od Poljske do Grčije, prek Češke, Slovaške, Madžarske, Romunije in Bolgarije.

Rdeča nit nepozabne izkušnje je bila seveda združitev luksuza z vzhodnim blokom, pri čemer so bili v ospredju neznani kraji, drugačna kultura in neokrnjena narava. O cestah in standardu ne gre zgubljati veliko besed – ali kot bi Slovenci rekli – vsaj nekje so še za nami.

In če se že ponudi priložnost za tako vozno izkušnjo, potem jo velja zgrabiti. Sam niti za trenutek nisem razmišljal – ideja se mi je zdela dovolj nora, da jo velja preskusiti – in seveda v vsej njeni krutosti, zato sem se hipoma odločil za Romunijo in Bolgarijo. Priznam, deloma zaradi starta etape, ki je bil v mestu Sibiu, nedaleč stran od znamenite gorske ceste Transfagarasan. Žal pa je bilo letošnje vreme čudno tudi na vzhodnem delu Evrope in cesta je bila zaradi snega še vedno zaprta. Vseeno je bilo na relaciji Sibiu–Brašov–Bukarešta–Sofija kaj videti. In doživeti.

BMW serije 7

Začnimo na koncu – v limuzinsko sedmico sem sedel drugi dan. Serija 7 je sama po sebi namenjena premagovanju velike količine kilometrov, najraje po vozno nezahtevni avtocesti. Več kot pet metrov dolga limuzina si ne želi ovinkaste gorske ceste. Še manj to velja za podaljšano različico, ki s skoraj 15-centimetrskim prirastkom ponuja prostorsko razkošje potnikom na zadnji klopi. Oziroma potnikoma, ko sta zadaj zgolj dva sedeža, ki se po nastavitvi položaja in velikosti brez težav primerjata s prednjima dvema. A vedno obstaja ‘če’. In če je serija 7 opremljena s kar 6,6-litrskim bencinskim dvanajstvaljnikom, ki ponuja 610 ‘konj’ in kar 800 Nm navora, potem od prej napisanega ne velja prav nič. Sedmica z oznako M760Li xDrive nam je risala nasmeh na obrazu od trenutka naprej, ko smo pritisnili gumb za zagon motorja.

Četudi masa vozila presega dve toni, motor z lahkoto, ampak res lahkoto gmoto z mesta do 100 km/h potisne v vsega 3,7 sekunde. Elektronsko omejena številka 250 km/h pa se pokaže prej, kot bi kdorkoli pričakoval. A četudi je dosegljiva zgolj v Nemčiji, je vsak kilometer s takšnim avtom čista poezija – zvok motorja, surova moč in navor so dovolj, da voznik uživa vsak prevoženi kilometer. Počasi (če se to seveda da), ali malce hitreje – moči ne zmanjka nikoli. In nasmeha na obrazu voznika tudi ne. Ta je morda kisel le ob nakupu, ko bo za začetek potrebnih vsaj 230.000 evrov. A takšen avto je morda eden redkih, pri katerih lahko razumeš, zakaj toliko denarja. Če ste mislili, da je avto pač avto – za M760Li xDrive to ne velja.

BMW X7

Avanturo smo sicer pričeli z največjim Bavarcem, torej X7. Doslej je primat največjega pripadal modelu X5, zaradi potreb in predvsem modnih trendov pa so Nemci izdelali še večjega. 5,151-metrska in več kot dve toni in pol težka gmota seveda sprejme sedem potnikov, razen če se kupec ne odloči za prestižno opremo, potem zgolj šest; ki sedijo na individualnih in prefinjenih sedežih. Tudi sicer X7 kliče po nečem več in to tudi ponuja. Ne glede na opremo in motorizacijo gre za sofisticirano vozilo in malodane edino, ki se mu poda nova, za marsikoga prevelika maska, s še bolj prevelikimi ledvičkami.

Pod motornim pokrovom je brnel dizelski motor, a ozaljšan s črko M. To pomeni okroglih 400 ‘konj’ in kar 760 Nm navora. Lahko si predstavljate, da je za tak motor masa vozila mala malica – X7 z mesta do 100 km/h pospeši v zgolj 5,4 sekunde, največja hitrost pa je seveda elektronsko omejena na 250 km/h. V sodelovanju z brezhibnim samodejnim menjalnikom in zračnim vzmetenjem je vozniška izkušnja odlična na še tako slabi cesti. In lahko ste brez skrbi – če si ga boste omislili, veliko podobnih ne bo na cesti – za osnovnega bo potrebnih 99.500 evrov, za različico M50d pa vsaj 128.000 evrov.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave: 
  • Legendarna Brigitte Bardot je dopolnila 85 let

    Nekdanja igralka in pevka Brigitte Anne-Marie Bardot se je rodila 28. septembra 1934 v Parizu. Odraščala je v precej bogati in konservativni meščanski družini, ki so jo sestavljali še mama Anne-Marie Mucel (1912–1978), hčerka direktorja zavarovalnice, oče Louis Bardot (1896–1975), […]

  • Manca Špik o tem, kakšna mama je

    Slovenska pevka Manca Špik je za revijo Vklop Stop spored spregovorila o svoji vlogi matere. Že od marca 2016 je namreč mamica prisrčni Lani. “V vseh pogledih me je izboljšalo, nekateri pravijo, da tudi polepšalo,” je povedala o tem, kako jo je ta vloga spremenila. Kakšna mama pa dejansko je ? […]

  • Anita Gošte: Iz buckaste deklice v vitko lepotico

    »Nikoli nisem bila povsem vitka, vedno sem bila malce buckasta. Ko je v mojem življenju prišel čas za razmislek o tem, sem prebrala ogromno gradiva in preizkusila marsikaj. A po operaciji žolčnih kamnov, ko sem imela 45 kilogramov, sem se odločila za zmernost,« pravi Anita, ki se je v veliki meri […]

  • Dovolite, da vaša kuhinja zadiši po pisanem in okusnem orientu

    Čičeriko dobro precedimo in operemo pod vodo. Česen drobno sesekljamo in stresemo v lonec, kamor smo kanili štiri žlice olja. Česen prepražimo toliko, da prijetno zadiši. Dodamo čičeriko, začinimo s kumino in mletim koriandrom ter zalijemo z vodo. Počakamo, da zavre, in nato kuhamo 20 […]

  • Katero terapevtsko smer izbrati ?

    Skorajda ni človeka, ki se ne bi kdaj znašel v stiski, v primežu neprijetnih čutenj in destruktivnih misli. Včasih so takšna doživljanja posledica travmatičnih izkušenj iz otroštva, včasih so odgovor našega telesa na neprijetne, tragične dogodke v sedanjosti. Vzrokov in […]

  • 39 let je pokojno babico obiskoval pri napačnem grobu

    Marn Chuan Lee je pokojno babico obiskoval 39 let. Vsaj enkrat na tri mesece je obiskal njen grob, se poklonil njenemu spominu in uredil rastlinje. A ko so njen grob letos poleti prekopali, so v trugi našli plišaste živali, barvice in ogrlice, ki jih Lee ni prepoznal, saj stvari niso pripadale njegovi babici. 50-letnika je The […]

  • Podivjani hormoni v obdobju menopavze

    Pogosto se sprašujemo, zakaj je danes v menopavzi toliko težav, ki jih naše babice niso imele. Povzročata jih namreč adrenalna utrujenost in sindrom izgorelosti, stanje izčrpanih nadledvičnih (adrenalnih) žlez, ki niso zmožne proizvajati optimalne količine hormonov. Nadledvične žleze […]


Iskanje po vsebini: