Tehno Duster

O tem, ali je Duster lep ali ne, veliko ne bi razpravljali, trg je pokazal, da je avto všečen in se je med kupci doma kot tudi po svetu lepo prijel. S svojo mladostno in dinamično obliko s poudarjenimi bočnimi linijami že od prihoda opozarja nase. Je drugačen, kar je dobro. Že kmalu po tem, ko smo sedli v testnega Dusterja, nam je postalo jasno, da ta avto bolj kot s svojimi terenskimi zmogljivostmi želi prepričati z videzom. Nikjer ni znaka ali stikala, ki bi kazal, da motor poganja vsa štiri kolesa, in hitro je postalo jasno, da pri Dacii stavijo predvsem na videz.

Velika zaščita pod motorjem deluje impresivno, saj lepo oponaša aluminijasto zaščito v slogu dakarskih reli dirkalnikov, a se tu vse skupaj tudi konča, saj gre v resnici le za šminko. Piko na i doda še par meglenk. Čeprav ima avto lepo dvignjeno karoserijo in na velikih 17-palčnih kolesih deluje še kako prepričljivo, daleč po blatu z njim vseeno ne boste prišli. Vsaj ko se začne kolovozna cesta vzpenjati. Po suhi podlagi pa brez težav opravi z manj zahtevno kolovozno potjo ali makadamsko cesto, ki so jo pozabili vzdrževati.

Boste pa med vožnjo lahko uživali v živahni rdeči barvi, ki se iz zunanjega dela karoserije seli v notranjost, kjer presenetijo z detajli, všitimi v prevleke sedežev ali na armaturni plošči in na zvočnikih. Oprema Techroad navzven opozarja nase z modernimi litimi platišči. Za udobje med vožnjo in pri parkiranju so poskrbeli s kamero za vzvratno vožnjo, ki presenetljivo dobro deluje in na velik sedempalčni barvni zaslon prenaša ostro sliko. Zaslon je občutljiv za dotik in združljiv s pametnim telefonom, če imate aplikacijo Android Auto.

Svoje delo dobro opravlja samodejna klimatska naprava, za dobro počutje za volanom pa tudi sistem soft feel, ki avtomobil upravlja lahkotno in natančno. Tudi sicer lahko rečemo, da je avto dobro uravnotežen za udobno vožnjo brez pretiravanja na ovinkih. Da pa so vseeno morali nekaj prihraniti, ko so ga sestavljali, smo ugotovili vsakič, ko smo zapeljali prek grbine na cesti ali recimo prek ‘ležečega policaja’.

V vožnji na koncu še najbolj prepriča 1,3-litrski štirivaljni bencinski motor. Ta je zmogljiv, prožen z lepo krivuljo navora, kar poskrbi za mehko pospeševanje, pri višjih vrtljajih pa niti ni preglasen. Malo manj se jim je posrečilo pri menjalniku, ta je sicer šeststopenjski in dobro preračunan, a z ne najboljšim občutkom na prestavni ročici. Že ob najmanjši nepazljivosti se hitro znajde v napačnem položaju. Recimo namesto v tretji v peti prestavi, kar je malce nadležno.

A kot omenjeno, z nekaj vaje se pretikanja ročice da naučiti in dobiti bolj ‘natančno roko’. Tudi poraba griva ni pretirana, ob zmerni vožnji z nekaj pazljivosti nam je na testu padla do 6,8 litra, testno povprečje pa je znašalo osem litrov za 100 kilometrov. Žal je zvočna izolacija v avtomobilu slaba, kar se najbolj pokaže pri vožnji na avtocesti. Za razumljivo klepetanje s potniki na zadnjih sedežih, ki bodo sicer zadovoljni z odmerjenim prostorom, je žal treba govoriti precej bolj glasno.

A morda to niti ni tako zelo pomembno, če nekoliko privijete jakost zvoka, ki lepo poskrbi za zvočno kuliso po vašem osebnem okusu iz presenetljivo dobrega ozvočenja. S ceno, ki se za Dusterja z opremo Techroad začne pri 17.140 evrih, boste dobili avto, ki je zabaven, živahen, s presenetljivo veliko kakovostne opreme, predvsem pa z videzom, ki nase vleče poglede. Terenskih zmogljivosti pa le ne preizkušajte preveč.

Besedilo: Slavko Petrovčič

Dacia Duster Techroad 1.3 Tce

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 17.920 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.190 €
Cena testnega modela s popusti: 17.920 €

Stroški (do 100.000km)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.332 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.600/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 19 V (Goodyear Ultragrip)
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,1 l/100 km, izpust CO2 164 g/km
Mase: prazno vozilo 1.234 kg – dovoljena skupna masa 1.762 kg
Zunanje mere: dolžina 4.341 mm – širina 1.804 mm – višina 1.693 mm – medosna razdalja 2.674 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 445 l

Naše meritve

T = 4 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.175 km
Pospešek 0-100km:10,9s
402m z mesta: 17,9s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/12,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,6/13,9s (V./VI.)
Poraba na normnem krogu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi58dB

Ocena

  • Duster v tej kombinaciji opreme ponudi veliko, dober videz, živahnost in drznost. Najboljši del avtomobila pa ni njegova oprema ali šminka, ampak motor. Odličen bencinski motor

Hvalimo in grajamo

oprema

videz

motor

podvozju manjka malce uglajenosti

slaba zvočna izolacija

nenatančna prestavna ročica menjalnika


Slovenia Shop potovanje potujte vedno z nami

 
Več drugih ponudb najdete TUKAJ !
 

Nedavne objave:

  • Husqvarna Svartpilen 701 Style že pri trgovcih

    Husqvarna je modeloma Svartpilen in Vitpilen v razred slečenih motociklov prinesla nekaj drugačnosti in svežine, zdaj pa je čas za širjenje ponudbe. Model Svartpilen 701 Style je seveda še vedno cestni motocikel, vendar z novo barvno grafiko, stilom flat-track ter nekaterimi prestižnimi dodatki. Svartpilen 701 Style je […]

  • Volvo se bo še bolj približal lastnim strankam

    Volvo se je v zadnjem času poleg elektrifikacije močno posvetil tudi komunikaciji s strankami oziroma novim načinom prodaje ter ponudbe svojih vozil. Tako je z lansiranjem modela XC40 uvedel novo možnost najema vozila, pri čemer bo ‘kupec’ ali bolje rečeno uporabnik avtomobila vsaki dve leti prejel drug avtomobil, […]

  • Akrapovič odhaja na svoj prvi Erzbergrodeo

    Štiridnevni dogodek je spektakel, poln akcije in adrenalina, ki se idealno ujema z Akrapovičevim etosom. Steza, na kateri poteka t. i. prolog in je poznana pod imenom Železna cesta Blakläder, se vzpenja 1.466 m nad morjem in je dolga 15 km. Za vse tekmovalce je velik izziv, saj je polna šikan, vzponov in spustov pri […]

  • Sedenje je novo kajenje

    Ste se udobno namestili? Kljub temu ne ostanite v tem položaju predolgo, saj to ni dobro za vaše zdravje. Kako pomembno je, da se ukvarjamo s kakšno fizično aktivnostjo, je postalo bolj očitno kot kadarkoli. Zdravnike skrbijo podatki, po katerih več ljudi umre zaradi sedečega načina življenja kot denimo […]

  • BMW serije 1 je postal…manjši?

    Premijske kolmbilimuzine se morda ne zdijo ravno najbolj prodajan avtomobilski segment, še posebno ob dejstvu, da po dolžinskih centimetrih (njihovi) proizvajalci že ponujajo tudi športne terence. A trg zanje kljub temu obstaja. To dokazuje še vedno zelo sveži Mercedes-Benz razreda A, to dokazuje tudi prihajajoči […]


Slovenia Shop potovanje
 
Več informacij dobite TUKAJ !