Test pnevmatik: Dunlop SportSmart Mk3

Prvič, Dunlop je tudi na slovenskem tržišču eden najbolj priljubljenih gumarjev med motoristi. Drugič, v našem uredništvu sedimo radovedni novinarji in zelo nas je zanimalo, kakšne prednosti prinaša nova generacija pnevmatike v primerjavi z že prej odlično SportSmart 2Max. In tretjič, testiranje se je po predolgi zimi odvijalo na lepo zavitih katalonskih cestah in dirkališču, kjer je konec meseca marca termometer pokazal okroglih 20 stopinj Celzija.

Motocikli in motociklizem se je v zadnjih 15-letih spreminjal z veliko hitrostjo, pri Dunlopu pa se tega seveda zavedajo

Od začetka tisočletja pa do danes se je v svetu motociklizma spremenilo veliko. Motorji so postali zmogljivejši, motoristov je več, več pa je tudi prometa. Boljše zmogljivosti motociklov in posledično tudi večja pričakovanja in potrebe kupcev po zanesljivih pnevmatikah so privedle do tega, da je danes športna pnevmatika namenjena cesti, zmogljivejša od dirkalne pnevmatike iz začetka tisočletja. V primeru pnevmatike Dunlop SportSmart (SS), gre za trg, na katerem se letno v Evropi proda skoraj dva milijona kosov pnevmatik. Od leta 2010 naprej, na tem trgu, med drugimi dominira tudi Dunlop s pnevmatiko serije SportSmart.

Ciljna skupina kupcev oziroma motociklov: Hyper Naked, Superbike in Street

Pnevmatiko SportSmart smo prvič spoznali leta 2010, tri leta kasneje je na trg prišla SportSmart 2, leta 2017 Sportsmart 2Max, od letošnje sezone naprej, pa je na voljo nova generacija SportSmart 3. Z vidika tehničnih lastnosti in konstrukcije gume, ne gre za evolucijo, pač pa popolnoma novo generacijo pnevmatike, z veliko dirkaške tehnologije.

Navkljub temu, da pnevmatike Dunlop SS 3 sodijo na začetek Dunlopove ‘dirkaške’ serije (sledijo serije SportSmart TT, GP Racer D212 in D213 GP PRO), pa ste v zmoti, če menite, da gre za pnevmatiko namenjeno le športnim in zelo zmogljivim strojem. Na seznamu motociklov, za katere so pri Dunlopu uglasili SS3, se namreč znajde skoraj 20 najbolj prodajanih motociklov v EU. Torej, praktično vsi tisti, ki na zadnje kolo prenesejo ‘skromnih’ 70 (Yamaha MT-07 in podobni), pa vse do 170 in celo 200 ‘konjev’ moči. Še zlasti pri slednjih, se med kupci najdejo tudi takšni, ki si občasno zaželijo odpeljati kakšen krog po dirkališču. Pri Dunlopu so računali tudi na to, zato je SS3 namenjen uporabi 90% cesta in 10% dirkališče. Za več užitkov na stezi bo potrebno izbrati serijo SS TT, poudarjajo pri Dunlopu.

Klasično zgradbo pnevmatike nadomešča naprednejša, ki je bila doslej namenjena dirkaškim

V tehnični predstavitvi Dunlopovi inženirji poudarjajo, da gre pri SS3 za nekoliko drugačen konstrukcijski sistem pnevmatike, kot se je doslej uporabljal v tem segmentu. Dunlop je prvi med tekmeci, ki je prečne in vzdolžne plasti umetne tkanine obdal z ovojem aramidne niti (JBL), zaradi česar je pnevmatika bolj čvrsta po celotnem obodu, zmanjšano pa je tudi dinamično raztezanje, kar v vožnji vpliva na enako zanesljive in varne občutke, ne glede na podlago in obremenitev pnevmatik. Kot dobri čevlji torej.

O napredku, ki ga prinaša SS3 v primerjavi z SS2 Max, govorijo tudi številke, ki so rezultat večih kontroliranih meritev. Več kilometrov (10-odstotkov), vendar tu Dunlop že sicer velja za enega izmed rekorderjev, ter več oprijema. Na sprednji pnevmatiki je tega tako v suhem kot v mokrem vremenu za 6-odstotkov več, zadaj pa so meritve pokazale napredek v višini skoraj 20-odstotkov.

Kot se za SS3 spodobi, odpeljali so nas tudi na dirkališče

Ob dejstvu, da so SS3 predstavili tudi kot pnevmatiko namenjeno uporabi po dirkališču, je naša maršruta, tistega dne predvidevala tudi obisk tehnično nekoliko bolj zahtevnega dirkališča, umaknjenega severno od Barcelone. Zbrani novinarji smo si zgodaj zjutraj izbrali enega od številnih motociklov, namenjenih preizkusu. Med številnimi različnimi sem svojo čelado položil na BMW F800GT, za katerega sem menil, da bo z ogrevanimi ročkami in vetrno zaščito, ravno pravšnji za sveže jutranje temperature. Izbral sem dobro, v naši skupini narmeč, to ni bil niti najmočnejši niti najšibkejši motocikel, zato z relativno živahnim hitrostnim tempom na poti do dirkališča ni bilo nobenih težav. Bilo je jasno, da je SS3 brez težav kos tudi bolj živahnemu ritmu, a tega je tisto jutro narekoval nekdo drug. Ni bilo potrebno veliko časa, da so se gume ogrele in praktično od začetka vožnje vlivale zaupanje, katerega navkljub mojim poskusom, da bi SS3 vendarle odreagirale nepričakovano, nisem uspel upravičeno izgubiti. Močno dodajanje plina v ovinku, zaviranje v ovinku, zapiranje in odpiranje krivulje vožnje skozi ovinek, zaviranje in pospeševanje preko belih cestnih označb in podobni manevri, ki se v prometu dogajajo. Pa nič, nobenega nepredvidljivega odziva, nobenih netočnosti. Skoraj dolgočasno, vendar hkrati s popolnim zaupanjem.

Ob prihodu na dirkališče je sledil kratek odmor, varnostni ‘briefing’, nato pa smo se po skupinah odpravili v bokse, kjer so nas čakali Kawasakiji Z900 in popolnoma sveže Ninje ZX-6R. Steza je bila tehnično nekoliko bolj zahtevna in tudi bolj obremenjujoča za pnevmatike, zato so Dunlopovi tehniki skrbno bedeli nad tlakom v pnevmatikah, hkrati pa podali priporočilo, da v primeru, da se boste z SS3 podali na dirkališče, tlak v hladni pnevmatiki spustite za približno 0,5 bara. Posamezne ‘dirkaške’ etape naj ne bodo daljše od 15 do 20 minut, saj gre vendarle za gumo namenjeno predvsem cesti. Na obeh motociklih so se potrdili moji občutki s ceste, torej, da je SS3 zelo mirna in prav nič panična guma. Všeč mi je bila tudi njena geometrija, saj nisem zaznal nobenega hitenja v naklon ali upiranja pri hitrem manevru iz leve v desno. S skromnimi izkušnjami z dirkališč sem v prvih nekaj krogih vendarle z nekaj rezerve zaviral pred 180-stopinjskim ovinkom pred katerim gre steza navzdol, a prednja guma kljub temu, da je bila zadnja precej manj obremenjena, ni popustila niti za trenutek. Enako je bilo tudi po tem, ko sem se v tretji rundi v ovinek pripeljal bolj – ‘momačko’. Po vrnitvi v bokse je sledil trenutek resnice. Zadnja guma, povsem na robu, sprednja še z nekaj milimetri rezerve. Tehniki povedo, da je to pričakovano, zaradi same geometrije pnevmatike namreč, vendar tisti najhitrejši, umažejo tudi skrajne robove prednje gume.

Ne pozabite izkoristiti 10 odstokov namenjih stezi

Na poti povratka do hotela, ki je vključevala dobrih 70 kilometrov čudovitih ovinkov in dobrih 50 kilometrov bolj ravne in prometne regionalke, je bil tempo na od popoldanskega sonca razgretem asfaltu živahnejši kot zjutraj. Vsi, BMW, SS3 in jaz smo se brez težav zlili v eno, zaradi izkušnje s steze, pa je bilo zaupanje v SS3 še večje.

Torej, če se sprašujete ali je SS3 prava pnevmatika za vaš motocikel, brez težav podpišem. Je, montirajte. In izkoristite tistih 10 odstotkov, ki so jih pri Dunlopu namenili stezi. Boste potem na cesti veliko bolj suvereni.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • NAJVEČJI 90/00s ŽUR V TEM DELU EVROPE – V STOŽICAH

    Scooter live!, Jan Plestenjak, Miran Rudan, Colonia, Karma, 4Fun, Anja Rupel, Flirrt, Kingston, Mambo Kings, Dadi Daz in originalna ekipa DeeJay Time – 30. 10. 2019 V času, ko se svetovna pop, modna, oblikovalska in filmska industrija množično vračajo v 90. leta in ko so številni glasbeniki iz tistega časa […]

  • BMW ne bo razvil nove generacije modela i3

    BMW i3 je kljub svoji starosti – na trgu je namreč že šest let – še vedno eden izmed najbolj priljubljenih električnih avtomobilov v Evropi. Nenazadnje je še v aprilu zasedal tretje mesto na lestvici najbolje prodajanih tovrstnih avtomobilov v Evropi, k čemur je brez dvoma pripomogla tudi lanska […]

  • Ducati Monster 1200 S ‘Black on black’

    Poleg tega, da bo Ducati 1200 S ‘black on black’ obarvan v kombinacijo svetlečih in matiranih črnih odtenkov, bo tehnično ostal enak kot sicer standardni v rdečo obarvan Monster 1200 S. To pomeni, da bo najnovejša različica motorja Testastretta 11° še naprej razvijala 147 ‘konjev’ […]

  • V New Yorku bosta dovoljena le še dva okusa elektronskih cigaret

    “Kajenje elektronskih cigaret je nevarno. Pika,” je dejal Cuomo in dodal, da zaradi te razvade, znane tudi kot vejpanje, mladi že zelo zgodaj postanejo odvisni od nikotina. Še posebej je bil kritičen do okusov, kot sta sladkorna pena in žvečilni gumi, saj po njegovem učinkovito ciljata na mlade kadilce. […]

  • “Razočarana gospodinja” Felicity Huffman za 14 dni v zapor

    Gre za testiranje, imenovano SAT (Scholastic Aptitude Test), ki je pravzaprav sprejemni izpit za kolidže v ZDA. No, bivanje v zaporu za Felicity zagotovo ne bo tako, kot smo ga vajeni iz ameriških filmov, saj bo kazen prestajala v inštituciji, ki jo je Forbes razglasil za enega od desetih najčistejših zaporov v ZDA. […]

  • Vozili smo: Ford GT/Focus ST – Hvala, Enzo Ferrari

    Za popolno razumevanje njegovega bistva se je treba vrniti krepko nazaj v zgodovino, saj avto ni povezan zgolj s klasično avtomobilsko zgodovino, ampak tudi, ali pa celo predvsem, z dirkaško. Naredili so ga daljnega leta 1963, pri čemer so prvo različico izdelali v Angliji, vse naslednje pa nato v Ameriki. Z modelom GT40 (kot […]

  • Thich Nhat Hanh: Z budizmom skladni napotki, kako doseči pravo ljubezen

    Hanhov prijazen in nežen glas je varljiv, kajti prekriva ostrino misli. Hanh namreč govori brez izmikanja, ne hodi kot maček okrog vrele kaše in z bistrim razumom umirjeno opozarja na bremena novodobnega kapitalizma, ki uničuje socialne vezi ter ljudi vse bolj oddaljuje in tišči v stisko. Včasih se zdi, […]