Test Vespa Elettrica

Ko govorimo o Vespah, so številke impresivne: od leta 1946 so jih prodali 19 milijonov. V petdesetih in šestdesetih je iz prevozne nuje postala statusni simbol in prva globalna znamka mobilnosti. Je pramati vseh skuterjev, za nekatere modni dodatek in lajfstajlovska ekspresija. Vsi, ki so ji z videzom in konceptom sledili, so bili le posnemovalci, za vse, kar ji je bilo podobno, se je udomačilo splošno poimenovanje ‘vespa’. S tem izdelek postane legenda. Lanskega oktobra je Piaggio na salonu motociklov EICMA v Milanu predstavil novost, električno gnano Vespo. Marsikdo jo je kar obšel, drugim se je zdela preuranjena, za tretje je prava Vespa samo tista originalna, ki v oblaku dima veselo prede v dvotaktnem ritmu. Štiritaktni so že herezija. Vespa pa je bila vedno v trendu oziroma ga celo narekovala. Kitajski posnemovalci, ki so v Italiji prikazali poplavo e-skuterjev, so jo vestno in do obisti ‘preskenirali’. Kaj so videli?

Električno gnana legenda

Električna Vespa, ki je v Evropi že naprodaj za nekaj več kot šest evrskih tisočakov, je nastala na osnovi modela Primavera, namesto bencinskega jo žene elektromotor z močjo 4 kilovatov, kar je enakovredno moči 5,4 bencinskega ‘konja’ in ki se napaja iz litij-ionskih baterij. Pogonski sklop z baterijami je Piaggiev izdelek, baterijske celice pa so razvite v sodelovanju s korejskim podjetjem LG Chem. Postopek zagona je preprost: obrnem ključek, s stikalom na desni strani krmila izberem enega izmed treh načinov delovanja (Power, Eco, Reverse – ja, tudi vzvratno gre), potrdim izbrani način in čakam.

No, zgodi se – nič. Nobenega zvoka, nič ropota. Privijem plin, da preverim, ali je vse okej, in Vespa poskoči. Že sva na poti. Bogat barvni zaslon TFT med drugim prikazuje porabo baterije v odstotkih, izkoristek moči, sredi zaslona je trenutna hitrost. Jep, povezljiv je tudi z vašim telefonom, torej je mogoča tudi navigacija – če jo za približno 100 kilometrov teoretičnega dosega (v živ­ljenju 80 kilometrov) potrebujete. Da jo doma, v službi, šoli, kjerkoli priključite na 220-voltno omrežje, boste za polne baterije potrebovali štiri ure. Te menda zdržijo tisoč ciklov polnjenja.

Nekoliko prekratek priključni kabel je zvit skrit v prtljažnem prostoru. Vespa v načinu Power doseže najvišjo hitrost 50 kilometrov na uro, v paru okoli 35 kilometrov na uro, v načinu Eco toliko vleče z enim potnikom. S tem pa utegnete imeti na cesti določene težave; kljub premični oviri tudi za avtobuse drži, da zaradi konstantnega navora z mesta odločno pospešuje. Previdnost velja pri zaviranju, zavore namreč niso opremljene z ABS-om, ter pri približevanju prehodom za pešce: vozilce je namreč neslišno, pešci pa (še) navajeni na zvok motorjev.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: PVG d.o.o.
    Cena osnovnega modela: 6.300 €

  • Tehnični podatki

    Motor: Električni, 48-voltni, Piaggio s KERS-om (Kinetic Energy Recovery System)
    Moč: 4 kW
    Navor: 200 Nm
    Prenos moči: Baterije: Piaggio, celice LG Chem
    Okvir: Cevna kletka z varjenimi ojačitvami Vzmetenje: spredaj: enojne vilice s hidravličnim blažilnikom, zadaj enojni blažilnik
    Zavore: Spredaj enojni disk premera 200 mm, zadaj bobnasta 140 mm
    Vzmetenje: Spredaj: enojne vilice s hidravličnim blažilnikom, zadaj enojni blažilnik
    Gume: Spredaj 110/70-12, zadaj 120/70-11
    Višina: 790 mm
    Medosna razdalja: 1350 mm
    Teža: 115 kg

Hvalimo in grajamo

Enostavno ravnanje

Karakter in ekološki pristop

Na trenutke težave s polnilnim kablom

Nestabilna na neravni podlagi


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Obeta se novo partnerstvo – Bajaj snubi Triumpha

    Bajaj, ki je mimogrede tudi velik solastnik znamke KTM, si želi pod Triumphovo blagovno znamko proizvajati motocikle srednje prostorninske kapacitete. Pogovori o prevzemu oziroma prodaji naj bi bili zelo blizu zaključku, v roke Indijcev pa bi, če bo do stiska rok prišlo, Triumph moral priti do konca leta 2020. In […]

  • Čarobna Nica, avtomobili in ženske

    Zgolj z nahrbtnikom na ramenih me je pot vodila iz Trsta v Rim in nato iz Rima v sredozemsko mesto na jugu Francije, znano kot mondeno letovišče slavnih, razvajenih in bogatih turistov – Nico. V skladu s slovesom mesta, imenovanega tudi Nice la Belle (Nissa la Bella in Niçard), kar pomeni čudovita Nica, sem si […]

  • Olja za lepo kožo

    Olja so pomemben del naše prehrane, saj vsebujejo obilo snovi, ki niso le koristne, ampak celo nujne za zdravje, nekatera olja pa lahko uporabljamo tudi za nego telesa v kozmetične namene. Predstavljamo vam izbrano paleto takšnih olj in njihove največje odlike. Gorčično olje Je dober vir enkrat nenasičenih […]

  • V Splitu so se zbrali žurerji z vsega sveta; plesalo 120.000 obiskovalcev

    Sedmi festival Ultra Europe je v Split privabil žurerje z vsega sveta. Kako tudi ne, saj so tam nastopila največja imena elektronske glasbe, kot so Axwell, Steve Angello in Sebastian Ingrosso. Enega redkih povratniških nastopov so priredili tudi Swedish House Mafia. Na novem prizorišču Park Mladeži se je zvrstilo […]

  • FOTO: Miha po dolgih letih ni več pavšalist s prikolico

    Najuspešnejši plesalec iz šova Zvezde plešejo Miha Perat je tisti, kateremu zaradi strastnega plesa vsako sezono plesnega šova prisodijo kakšno romanco. No, Miha je zasebno srečno poročen z Danijelo, s katero ima dva otroka, sina Etiena in hčerko Sofio. Ujeli smo ga po dopustu, ki pa je bil […]

  • Urška in Tomaž Draž menita, da smo Slovenci dobro oblečeni

    Pravkar ste predstavili novo kolekcijo obutve v sodelovanju z Alpino. Kako se je začela ta zgodba ? Tomaž: Superga izhaja iz udobja, ampak včasih je bilo težko dobiti res lepe. Danes je to trend, pred petimi, šestimi leti pa jih ni bilo. Iz te potrebe oziroma želje, da bi na predstavitvi kolekcije na tednu mode […]

  • FOTO: Lado vzhičen prišel podpret svojega znanega prijatelja

    Košarkarski zvezdnik Goran Dragić je v sredo popoldne v akciji #podamdaigram odprl prvo pametno košarkarsko igrišče v Ljubljani. »Brez igrišča v Kosezah verjetno ne bi bil tu, kjer sem danes,« je na dogodku povedal Goran Dragić, ki si želi skupaj s partnerji otroke in mladostnike […]