Težave s podatki

Povprečni izpust emisij CO2 se je v letu 2018 na 20 od opazovanih 23 evropskih trgih dvignil za 2,4 grama na kilometer, na 120,5 grama. To je najvišja vrednost v zadnjih štirih letih. Pri JATO pravijo, da so s tem odkrili neposredno povezavo med registriranimi dizelskimi avtomobili in povprečjem izpuha CO2. Zaradi družbenopolitičnih vplivov o dizelskem pogonu je v letu 2018 povpraševanje po dizlih padlo za 18 odstotkov, pravi Felipe Munoz, prvi Jatov globalni analitik. Dvig povprečnega izpusta CO2 pri avtomobilih pa bi moral izredno skrbeti tako vlade kot tudi avtomobilske izdelovalce.
Povprečno se je emisija CO2 letno v letih med 2007 in 2015 zniževala po stopnji 4 odstotkov, nato pa se je leta 2016 upočasnila z le 1,4-odstotnim znižanjem. V tem času se je dvig prodaje dizlov z običajnih 7 odstotkov upočasnil na le enega. Ko pa je leta 2017 prodaja dizelskih avtomobilov padla za 8 odstotkov, se je prvič povprečje CO2 dvignilo za 0,3 odstotka. Države, kjer se je kljub vsemu znižalo povprečje izpuha CO2, so bile v letu 2018 Norveška, Nizozemska in Finska. Slovenija je s 120 grami na kilometer ostala v evropskem povprečju (120,5), a se je tudi pri nas izpust CO2 zvišal za 1,7 grama.
Res pa je, da zgolj zmanjšanje deleža dizelskega pogona ni bil edini razlog za zvišanje. K temu je namreč pripomogla tudi spremenjena struktura avtomobilskih razredov. Samo lani so kupcem ponudili 16 novih športnih terencev, pa tudi sicer se je v razredu teh povečalo povpraševanje. Emisije CO2 so se v razredu v povprečju dvignile za 1,4 grama, razred pa je imel kar 35-odstotni delež v celotni prodaji. V nasprotju s tem razredom pa sta bila manj uspešna razreda mestnih avtomobilov in manjših družinskih, kjer se je povpraševanje zmanjšalo za 1,5 odstotka.
Med avtomobilskimi znamkami je le trem uspelo zmanjšati povprečje izpusta pri svojih prodanih flotah. Na vrhu je Toyota, njihovo povprečje je bilo leta 2018 le 99,9 grama na kilometer, v letu so ga izboljšali za 1,4 grama. Drugi Peugeot (107,7 g) je poskočil za 3,2 grama, tretji Citroën (107,9 g) za 2,4 grama, četrti Renault (109,1 g) za 2,5 grama. Na petem in šestem mestu najdemo dva, ki jima je prav tako uspelo zmanjšanje povprečja. Nissan (110,6 g) je s pomočjo električnega Leafa povprečje znižal za 5,2 grama, Suzuki (114,2 g) pa je le z bencinskimi in dizelskimi motorji povprečje znižal za 0,7 grama.
Do ciljev, ki so jih za leto 2021 postavili v evropskem parlamentu, je še daleč, a je videti, da jih bo le redkokateri izdelovalec dosegel brez drastičnih posegov v svoji ponudbi in prepričevanja bodočih kupcev.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Turški igralec trdo gara za izklesane mišice

    Po romantično-komični seriji, ki jo predvajajo na Planetu, je namreč sprejel vlogo v vojaški seriji Bojevnik, za katero mora biti v odlični fizični pripravljenosti. Ker se tudi sicer najraje sprošča ob telovadbi, to za Berka ni bil prevelik izziv. Igralčevi »radiatorčki« so […]

  • Veseli Savinjčani se poleti radi stisnejo h kakšni fletni punci

    Najprej so ansambel sestavljali trije, kmalu se je pridružil še četrti, zdaj pa skupaj ustvarjajo melodije in se uveljavljajo na narodnozabavni sceni z udeleževanjem raznih festivalov narodnozabavne glasbe po Sloveniji in v tujini. Fantje se tudi poleti radi stisnejo h kakšni fletni punci, zato so svojemu aktualnemu […]

  • MXGP: Konec sezone Gajser kronal s četrtim mestom; Gerčar zaključuje kariero

    Danes zjutraj po našem času se je v Kitajskem mestu Šanghaj odvila še zadnja dirka letošnje szone v motokrosu, ki pa praktično ni več odločala v ničemer. V obeh razredih je bil namreč končni rezultat oziroma svetovni prvak že znan: v razredu MX2 je bil to Jorge Prado, v rezredu […]

  • Tedenski horoskop: ne bo šlo ne za kazen ne za krivdo

    Koliko težnje po dogovoru in konsenzu bo to prineslo, je težko reči, a napetosti bi v naslednjih tednih vseeno moralo biti bistveno manj. Uran bo po nekaj tednih ugodne povezanosti z drugimi spet enkrat sameval in delal zgago z raznimi presenečenji ali preobrati, a na splošno nesreče ne bo povzročal. Glavni […]

  • Princ Harry slavi 35. rojstni dan: Meghan pravi, da je najboljši mož in čudovit očka

    To se je izkazalo ravno zdaj, ko priljubljeni princ Harry slavi svoj 35. rojstni dan. Nekoč “divji” Harry, ki je veljal za pravega žurerja, je danes vzoren očka in mož, ki nadvse uživa v družbi svoje družinice. “Tvoja prizadevanja za stvari, za katere ti je mar, me navdihujejo vsak dan. Si […]

  • Sava še zmeraj šumi

    Miha Kralj je avtor nekaj melodij in besedil, ki jih poznamo tako dobro, da mislimo, da so ponarodela (Sava šumi, Zemlja kliče SOS … ). Ampak Miha, čeprav se piše Kralj, se do ustvarjalnega opusa ne vede vzvišeno, po kraljevsko, temveč ostaja skromen. Prestol elektronske glasbe ostaja njegov. Veliki mu to […]

  • Ljubljanski didžeji, kreativci in oblikovalci pod skupno streho trgovine BigNose

    Uradno odprtje trgovine bo 20. septembra, ko bo na sporedu celodnevni DJ program. Za gramofoni se bodo menjavali DJ Sunny Sun, DJ K’pow, DJ Dulash in DJ Woo-D Novo ljubljansko zgodbo, ki bo domačo hip hop in underground kulturo še bolj trdno postavila na evropski zemljevid tovrstne ponudbe, zaganjajo štirje domači […]