Tudi dobra preventiva lahko zmanjšuje hitrost

Prejšnji teden in teden dni pred tem je v Sloveniji potekal prvi del letošnje akcije Hitrost, v sklopu katere so policisti izvajali poostren nadzor nad prehitrimi vozniki, še posebej tistimi znotraj naselja. V sklopu te akcije je bil med drugim izveden tudi maraton merjenja hitrosti, ki je v Sloveniji potekal na skupno 611 lokacijah, hkrati pa je bil izveden v sodelovanju z združenjem evropskih policij Tispol. Prav hitrost namreč še vedno velja za najpogostejši razlog prometnih nesreč s smrtnim izidom.

Kot enega izmed ukrepov za zmanjševanje hitrosti v naselju se v Sloveniji zadnje čase uporablja tudi informativne table ‘Vi vozite’. Le-te so trenutno že dodobra razširjene po različnih mestih in občinah po Sloveniji, v nekaterih pa jih je celo več. Nenazadnje jih vsako leto na začasno uporabo podelita AVP in Zavarovalnica Triglav, njihov namen pa je brez represije pomagati k znižanju hitrosti v naseljih. A kako učinkovite pravzaprav so?

Prikazovalniki učinkujejo

Dosedanji rezultati so pokazali, da te table bržkone pripomorejo h kilometer ali dve nižji hitrosti med vsakdanjo vožnjo, tokrat pa so njihov učinek preverjali tekom samega maratona. Meritve s prikazovalniki so izvajali v treh terminih, 27. marca, tretjega aprila (na dan maratona) in pa 10. aprila, vsakokrat med šesto uro zjutraj in 18. uro popoldan, pri čemer so prikazovalniki hitrost voznikom kazali le v zadnjih dveh terminih, medtem ko so ob prvem terminu izvajali zgolj meritve.

Izkazalo se je dvoje: merilne table so učinkovite in ljudje vozimo bolj previdno tudi ko nadzor ni tako očiten. V povprečju so bile namreč hitrosti v vseh osmih občinah, v kolikor je potekal preizkus hitrosti na dan maratona najnižje, na dan, ko prikazovalniki niso delovali pa najvišje. Razlika med obema dnevoma je v povprečju znašala 2,7 kilometra na uro, razlika pa je bila tudi med obema dnevoma v aprilu, ko so prikazovalniki delovali normalno. Razlika v tem času v primerjavi s 27. marcem je bila nekoliko manjša in sicer 2,1 kilometra na uro, kar pa dokazuje, da tovrstne table vseeno delujejo.

Zgornji preizkus je hkrati tudi znak za AVP, ki bo tako tekom celega leta izvajal različne tovrstne in podobne akcije ter tako pomagal ozavestiti voznike k upoštevanju hitrostnih in drugih predpisov.





Nedavne objave:

  • Iskreno z Emo o jogi in predsodkih

    Takrat, ko še ni bilo interneta, si znanje o jogi lahko dobil skoraj izključno na tečajih ali iz bogato ilustriranih knjig z natančnimi navodili za izvajanje asan (jogijskih položajev). Jaz sem si izbrala knjigo. Še danes jo […]

  • Oglejte si dirko MotoGP s KTM-om

    Na njihovi spletni strani si namreč lahko rezervirate ekskluzivno vstopnico za ogled 11-ih dirk letošnje sezone. KTM, ki je sicer znan po svojih številnih adrenalinskih in zanimivih promocijskih dogodkih, je pripravil posebno ponudbo za […]

  • Nega kože se začne na krožniku

    Koža ni le naš največji organ, temveč tudi najboljši pokazatelj načina življenja in zdravstvenega stanja. Prve znake zdravstvenih težav lahko najprej opazimo na polti, ki zrcali tudi nekakovostno izbiro hrane. Na […]

  • AM interno #82: Na Kitajsko po elektriko

    AM interno #82 (in nova nagradna igra): Popoldansko-večerni AM interno je bil objavljen v nekoliko krajši različici in pravzaprav brez najbolj zanimivega: povzetka dogajanja z avtomobilskega salona v Šanghaju, kjer sta predvsem […]

  • Zakaj bi starejši morali več seksati ?

    Več seksa v starejših letih, boljša možganska funkcija, sporoča nova študija. Raziskovalci z univerz Coventry in Oxford so anketirali 73 ljudi, starih med 50 in 83 let, o njihovem seksualnem življenju v zadnjih nekaj […]




MasterCard - za ljudi, ki ljubijo svobodo.
 
viabuy mastercard
 
Neodvisno od vašega kredita in prihodka.