Umetnost ozvočenja v novem Peugeotu 508

Jutro. Usedemo se v avto, zaženemo motor, radijski sprejemnik se samodejno vklopi, iz zvočnikov zaslišimo jutranji program, del katerega je tudi glasbeni del. V pol ure boste skoraj zagotovo zaslišali kakšno skladbo po vašem okusu, zaradi katere boste gumb za nastavitev glasnosti zavrteli nekoliko v desno. Brez radijskega sprejemnika – ko je bil avtomobilski transport še v povojih, je bila uporaba avtoradia prepovedana, saj naj bi občutno zmanjševala pozornost voznika – si danes vožnje v avtomobilu skoraj ne znamo več predstavljati.
Večina voznikov pa temu vseeno ne namenja prevelike pozornosti.

Ste že kdaj sedeli v avtomobilu, ki je imel nadgrajeno ozvočenje? S tem ne mislimo le zamenjanega para zvočnikov v vratih ali na drugi strani po meri narejenega ozvočenja v prtljažniku in še tam, kjer so nekoč domovali zadnji sedeži, s katerim bi tako, mimogrede ozvočili kak srednje velik klub. Govorimo o nečem diskretnem, o zvočnem sistemu, skritem na povsem običajnih mestih, a nikakor ni serijsko. Včasih so bili takšni sistemi rezervirani le za avtomobile premijskega razreda. Po zaslugi Peugeota in proizvajalca sistemov za ozvočenje Focal pa so zdaj nekoliko bližje tudi širši populaciji ljudi. Podjetje Focal je namreč kot majhna delavnica nastalo pred natančno 40 leti v Parizu, že na začetku pa je podjetje oziroma njenega ustanovitelja Jacquesa Mahula gnala želja po tem, da bi ustvaril kar najboljši mogoč zvok, da bi kar najbolje reproducirali glasbo, ki jo glasbeniki izvajajo na odru ali pa v studiu. Tudi zato se je podjetje že na začetku osredotočilo na proizvodnjo dveh vrst produktov: sistemov za uživanje v glasbi med štirimi stenami in studijskega ozvočenja. Prav ta segment pa od proizvajalcev zahteva najvišjo kakovost zvoka. Par zvočnikov, uporabljen v studiu, mora biti namreč popolnoma usklajen, to pomeni, da so kakršnakoli neskladja med enim in drugim zvočnikom nedopustna. Povedano drugače, takrat, ko zvok poslušamo v mono sistemu (iz obeh zvočnikov slišimo isti zvok) in sedimo natanko med obema zvočnikoma, med njima ob enaki ravni glasnosti ne prihaja do nobenih razlik – iz obeh zvočnikov prihaja popolnoma enaka zvočna slika. Focalu je to seveda uspelo tudi na račun številnih inovacij. Med drugi so tako kot prvi tako imenovane nizkotonce vgradili na bok ohišja zvočnika, s čimer so dosegli bolj pester zvok, omenjeno rešitev pa so pozneje uporabili tudi nekateri drugi proizvajalci studijske opreme.

Kompromisi, ki jih kupci ne smejo opaziti

Ko takole pomislimo, kaj vse vpliva na zvok v avtomobilu, se seveda najprej ustavimo pri zvočnikih, nato pri radiu, morda ojačevalcu, potem pa se stvari končajo. A ko so se pri Focalu pred leti po več kot 20 letih v svetu avtoakustike spoprijeli z izzivom izdelave ozvočenja za točno določen avtomobil, Peugeot 3008, so morali poleg zvočnikov pripraviti in upoštevati še veliko drugega. Celoten postopek snovanja ozvočenja se namreč začne tri do štiri leta pred predstavitvijo končnega izdelka. Ob začetku dela tako avtomobil sploh še ne obstaja, zaradi česar se inženirji dela lotijo le s pomočjo računalniških ilustracij. Pri tem tesno z roko v roki sodelujejo s Peugeotovimi inženirji. Skupaj določijo število zvočnikov, ki jih bodo v vozilu uporabili, njihov položaj v vozilu, materiale, iz katerih bodo izdelane zaščitne mreže, vse to pa ob določenem finančnem limitu, ki ga postavi avtomobilski proizvajalec. Kompromisi so zato nujni, hkrati pa je nujno, da voznik takoj sliši razliko v zvoku. Glede na to, da se celoten proces razvoja začne ob snovanju vozila, je jasno, da obe strani sodelujeta ves
čas vse do predstavitve, in skrivnosti na eni ali drugi strani skoraj ni. Delu z računalniškimi grafikami nato sledi delo s prototipi, pozneje pa še s predserijskimi vozili. Sistem je na tej točki že izdelan, vseeno pa sledijo zadnji popravki. Focalovi tehniki si za ta korak vzamejo polne tri tedne, v tem času pa izvajajo drobne nastavitve zvoka, preverjajo in po potrebi naročijo dodatno izolacijo kabine, kar dosežejo s posebnimi oblogami predvsem na notranji strani vrat, in vozilo je pripravljeno na vstop na trg.

Koliko stane sistem Focal?

Prvič je Peugeot Focalov sistem ponudil v modelu 3008 in nato enakega tudi v 5008. Na voljo je za doplačilo, pri novem Peugeotu 508 pa je zgodba drugačna, saj je v najboljšem paketu opreme GT že serijski. V vseh drugih paketih je sistem Focal, ki ga v novem Peugeotu 508 sestavljajo osem zvočnikov, nizkotonec in centralni zvočnik, na voljo za 750 evrov. A tudi za doplačilo sistem upraviči vsak vložen evro, sploh ker so podobni sistemi pri drugih znamkah lahko dražji za več tisoč evrov. Tudi sistem Mark Levinson, ki ga najdemo
v avtomobilih znamke Lexus. In zakaj omenjamo slednjega? Zato, ker velja za enega od boljših v svetu avtomobilizma, predvsem pa zagotavlja odlično razmerje med kakovostjo in ceno. Hkrati je to sistem, ki so si ga za referenco vzeli tudi pri Focalu. Želeli so ponuditi podobno kakovost, a za nižjo ceno. Kakorkoli, zdi se, da jim je uspelo – oboje!


ShopyCart free shipping


Nedavne objave:

  • Ambasadorji EnduroGP: Stephane Peterhansel

    Ob pričetku letošnje sezone EnduroGP (ki se ta konec tedna začenja v Nemčiji) objavljamo kratek pogovor z motoristično legendo, Stephanom Peterhanslom, prvim ambasadorjem športa. Peterhansel ali gospod Dakar, kot ga marsikdo naslavlja, je na legendarnem reliju Paris-Dakar zmagal kar 13-krat (šestkrat z motociklom in sedemkrat z avtom). […]

  • Preprosta gesta zdravnika, ki izboljšuje varnost pacientov

    The post Preprosta gesta zdravnika, ki izboljšuje varnost pacientov appeared first on Slovenia Shop. […]

  • MXGP: od Slovencev v Angliji le Gajser in Pancar, Herlings ostaja v Evropi

    Čeprav bi moralo v Anglijo odpotovati kar pet Slovencev, pa so jo našim fantom zagodle poškodbe. Poleg Tima Gajserja, smo računali, da bomo lahko že v Angliji pesti stiskali tudi za Klemna Gerčarja, ki pa je šele pred dnevi okreval po vnovični operaciji kolena. Na prvih treningih na motorju je ugotovil, da še ni dovolj […]

  • Svetovni pokal v gorskem kolesarstvu v Mariboru: Vstopnice v prodaji, sporočilo obiskovalcem

    Maribor bo 27. in 28. aprila gostil najboljše gorske kolesarje sveta na otvoritveni tekmi serije svetovnega pokala. Na voljo so že vstopnice za tekmi najvišjega ranga. V Mariboru se bo konec aprila mudilo več kot 700 tekmovalcev s člani svojih ekip, dnevno pa organizatorji pričakujejo okoli 10 tisoč adrenalina željnih obiskovalcev. […]

  • BMW s hibridom preko 100 kilometrov na elektriko

    Sodobni hibridni pogonski sklopi po večini omogočajo po večini okrog 50-kilometrski domet, v primeru, da avtomobil vozimo izključno na elektriko. Večini voznikov ta številka na dnevni bazi povsem zadostuje, še posebej tistim, ki imajo na delovnem mestu možnost avtomobil priklopiti na električno omrežje in tako do konca […]