Uspešnica iz Wolfsburga praznuje 45. rojstni dan

Foto: MMC RTV SLO/VW

Na začetku sedemdesetih let je Volkswagen deloval s polnimi zmogljivostmi, a njegov najbolj priljubljen izdelek hrošč se je bližal petindvajsetim letom, predsednik uprave Heinz Nordhoff pa je izbor modelov razširil tudi na kombije, športne kupeje karmann-ghia in večje modele 1500, 1600 in 411. A Nordhoff se je tudi dosledno držal načela, po katerem so imeli njihovi avtomobili vedno zračno hlajene bokserske motorje v zadkih. Vsak drugačen predlog je zavrnil in stvar bi se za Volkswagen verjetno iztekla katastrofalno, če rešitev leta 1974 ne bi prišla v obliki golfa.

Tedaj je namreč evropska avtomobilska industrija avtomobile hitro pomlajevala s svežimi koncepti pogona na prednji kolesi, japonski proizvajalci pa so začeli svoje modele množično izvažati najprej v ZDA, potem pa v Evropo. Razširil se je tudi Volkswagen in veliko denarja vložil v Audi, ki ga je leta 1965 prevzel od Daimler-Benza.

Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Naftna kriza spodbudi spremembe

Leta 1973 pa je svet pretresla prva velika naftna kriza, ki je v veliki meri pripomogla k strmemu padcu prodaje hrošča. Rešitev ni prišla takoj. Leta 1968 je Nordhoffa nasledil Kurt Lotz, ki pa ni mogel storiti drugega kot nadaljevati staro strategijo podjetja, zaradi katere je Volkswagen na trgu klonil celo pred Fiatom. Volkswagen je v Lotzevem času kljub temu zaposlil ljudi, ki so bili sposobni izvesti premik na bolje. Po dveh letih je Lotza zamenjal nekdanji “audijevec” Rudolph Leiding, ki je leta 1972 igral pomembno vlogo že pri razvoju audija 80. Leiding je za prenovo volkswagna izkoristil prav podvozje audija 80, italijanski oblikovalec Giugiaro je prispeval karoserijske oblike in nastal je prvi passat. Passat ni bil ravno najlepši avtomobil, vendar je s spodobnim vodno hlajenim vrstnim motorjem in pogonom na prednji kolesi v Volkswagnu povzročil pravo revolucijo.

Da bi rešili padajoče hroščeve prodajne številke, so vendarle morali storiti še nekaj več. Leiding je nanovačil novo oblikovalsko in inženirsko ekipo, ki se je lotila popolnoma novega projekta in skoraj čez noč razvila nove avtomobile, v katerih so prečno vgrajeni vodno hlajeni motorji poganjali prednji kolesi. Glavni je bil golf, poleg njega pa še scirroco in polo.

Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Arhetipski evropski “hatchback”

Prečno vgrajeni motor tedaj ni bil več posebna novost, saj so ga imeli že mini, austin 1100 in peugeot 204 ter fiata 127 in 128. Volkswagnu ni preostalo drugega, kot da jim sledi. Golf je bil uspešen predvsem kot celota. Giugiaro ga je oblikoval v idealni arhetipski evropski “hatchback” s tremi ali petimi vrati in odločnimi karoserijskimi linijami. Karoserija je imela velike steklene površine za dobro preglednost, kompaktne dimenzije in majhno maso, zaradi katere je bil golf živahen in gospodaren.

Leta 1976 sta prišla golf GTI z največjo hitrostjo skoraj 180 km/h in prvi golf z dizelskim motorjem, leta 1979 pa še golf cabrio, ki so ga zaradi izrazitega varnostnega loka nekateri imenovali kar “košarica za jagode”. Prva generacija golfa se je pojavila še v obliki klasično-limuzinske jette in poltovornjačka caddy. Na svetovne avtomobilske trge so kmalu prišli tudi drugi podobni modeli, vendar nikoli niso zares prevzeli vloge golfa, ki je začel popolnoma nov avtomobilski razred kompaktnih limuzin, ki ga še danes nekateri imenujejo kar “golfov razred”.

Foto: MMC RTV SLO/VW

Pragmatični avtomobil

Zamenjali so ga šele po desetletju, ko je konec leta 1983 prišel golf druge generacije. Ta je bil občutno večji in težji, vendar je imel tudi manjši količnik zračnega upora, 0,34 namesto 0,42. Tri leta pozneje je nastal golf synchro s pogonom na vsa štiri kolesa, absolutno eksotičen pa je bil “zgodnji križanec” golf country iz leta 1990, s katerim se je druga generacija golfa tudi poslovila.

Golf tretje generacije, ki je prišel leta 1991, je bil občutno večji in na novo oblikovan. V tej generaciji se je pojavila tudi kombijevska različica ter naslednik cabria prve generacije. Golf četrte serije, ki je na ceste prvič zapeljal leta 1997, je dosegel prodajno številko devetnajst milijonov golfov (vseh serij). Vrhunska različica tega golfa je bila V6 4MOTION s pogonom na vsa štiri kolesa in največjo hitrostjo 235 km/h. Golfi te generacije so se kljub vsemu najbolje odrezali z zmogljivimi turbodizli. Četrta serija golfa je imela s prvotno le še malo skupnega, razen slovesa pragmatičnega avtomobila, kar je obveljalo tudi za vse naslednje generacije golfa, vse do današnje sedme, ko je na voljo tudi v priključno hibridni in električni različici in pričakuje naslednika osme generacije.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave:

  • Walter Isaacson: Leonardo

    Leonardo da Vinci, italijanski renesančni arhitekt, izumitelj, inženir, kipar in slikar, človek, ki zaradi svoje vsestranske nadarjenosti pooseblja definicijo genija, je znova zaživel v odlični skoraj 600-stranski barvni monografiji. V njej avtor na podlagi tisočih strani iz Leonardovih beležnic preplete mojstrovo […]

  • Harry in Meghan toneta vse globlje: princ naj bi si želel, da bi si poiskala pomoč svetovalca

    Zdi se, da princ Harry in Meghan Markle toneta vedno globlje, s tem ko skušata uskladiti svoje dolžnosti z željo po zasebnosti. Nič presenetljivega ni, da sta se znašla na udaru, ko sta sina Archieja krstila za zaprtimi vrati, obenem pa za obnovo svojega novega doma Frogmore Cottage porabila skoraj štiri milijone evrov […]

  • Ona je bila ob rojstvu moški, on ženska, sedaj pa sta se poročila

    Ramses, ki je bil ob rojstvu ženska, in Dunia, ki je bila ob rojstvu moški, sta se poročila v torek v prestolnici Havana v prostorih v lasti pravosodnega ministrstva. Pri tem jima je pravno pomagal državni center za spolno izobraževanje Cenesex, saj jima je pojasnil, da pravno nista zavezana temu, da bi morala biti na […] […]

  • Draga, na mostu skuhana kava v Benetkah – 1000 evrov in izgon

    Berlinčana sta se udobno namestila ob vznožju znamenitega mostu in začela pripravljati kavo na kuhalniku. Po opozorilih mimoidočih se je policija približala paru, so sporočile mestne oblasti. Policisti so 32-letni ženski izrekli globo v višini 300 evrov, 35-letnemu moškemu pa 650 evrov ter ju pozvali, naj […]

  • Chevrolet Corvette za 21. stoletje je tu

    Chevrolet Corvette je od nekdaj veljal za nekakšno ameriško inkarnacijo ali bolje rečeno konkurenco italijanskemu Ferraririju. Ali je dejansko dosegal standarde italijanske znamke je seveda stvar neskončnih pogovorov že več kot pol stoletja, a že samo to, da je avtomobil preživel sedem generacij potrjuje to, da […]