V novo desetletje s še več moči in udobja

Vse skupaj se je pri ‘Modrih’ začelo leta 2010, ko je na trg vstopila prva generacija motociklov, ki so imeli narobe obrnjeno glavo motorja. Danes, skoraj deset let kasneje govorimo o izredno dovršenih modelih tretje generacije, ki niso navduševali zgolj zaradi videza, temveč so nasmešek na obrazu pod čelado pričarali tudi na stezi. Kakorkoli, se je največ ob vstopu v novo desetletje govorilo o najmočnejši izmed Yamah, saj so ostali modeli z izjemo grafik bolj kot ne ostali enaki.

Tako kot vsak šport, se je tudi motokros skozi zgodovino močno razvil. Danes govorimo o zelo naprednih in močnih motorjih, ki jih je na trenutke kar težko krotiti, tu ciljamo predvsem na 450-kubični motocikel. Tega se zavedajo tudi pri Yamahi, saj so veliko truda in inovacij za leto 2020 vložili ravno v vodljivost tega motocikla in bolj enakomerno razporejeno moč motorja po vseh območjih vrtljajev. To so dosegli z nemalo spremembami, prvi dve izmed njih sta spremenjena bat in ojnica. Slednja je daljša za milimeter in pol, kar posledično vpliva tudi na hod bata, ki ima drugačen profil od lanskega. Spremenjena je tudi krivina izpušnega sistema, ki ima od lanske nekoliko večji premer, prav tako pa se razlikuje tudi po sami obliki. Omenjene novosti se zelo lepo občutijo med samo vožnjo, saj je le ta manj utrujajoča kot bi sprva pričakovali. Agregat zelo enakomerno podaja moč, kar se odrazi v izredno tekoči in mirni vožnji, ki pa sta pogoja za dober občutek na motorju in posledično dobre čase krogov.

Veliko vlogo pri dobrem počutju pa ima tudi vodljivost, kar so Yamahi v preteklosti očitali kot največjo pomanjkljivost. Rek, da se iz napak učimo, potrjujejo tudi ‘Modri’, saj so v zadnjih letih motocikel drastično zožali in s tem pripomogli k boljši vodljivosti. Za leto 2020 so to poskušali izboljšati predvsem z okvirjem, ki je na oko enak lanskemu, a se nekoliko razlikuje v materialu, kar se odrazi v večji fleksibilnosti. K vsemu skupaj močno pripomore tudi večja centralizacija mase, kar jim je uspelo s spremenjeno lego odmičnih gredi. Na novem modelu sta bližje druga drugi, prav tako pa se nahajata kanček nižje. Vsaj v manjši meri na vodljivost vpliva tudi nekoliko manjša in lažja glava motorja. Paket novosti voznik hitro občuti na stezi, saj je motocikel stabilen tudi pri visokih hitrostih, prav tako pa je njegova lega v zavojih odlična, kar pomeni, da dirkač motociklu zaupa in s tem poveča tudi vstopno hitrost v zavoje, kar pa je ključ do hitre vožnje. Na splošno sem navdušen tudi nad zavorami, saj nudijo precizno in varno zaviranje, kar so Yamahini inženirji dosegli z spremenjeno obliko obeh diskov, kar pa pripomore tudi k boljšemu hlajenju. Velikost sprednjega diska je ostala enaka, premer zadnjega pa so z 245 milimetrov zmanjšali na 240, prav tako pa je pri obeh nekoliko spremenjen tudi zavorni cilinder.

Velik plus pri tovrstni znamki pa je tudi GYTR-ov kit, oziroma po domače rečeno dodatna oprema, katero se da kupiti že v osnovi. Mednjo spadajo komponente kot so: Akrapovičev izpušni sistem za linijo štiritaktnih motociklov, pokrov sklopke, plošča za zaščito motorja , kakovostnejša prevleka za sedež, druge ročke, nosilci za hladilnike, obroči znamke KITE in še bi se dalo naštevati. Vsak model ima svoje GYTR-ove komponente, ki pa motocikel resnično pripravijo za dirke, kar dokazujejo tudi odlični rezultati, ki jih dosegajo mladi motokrosisti na dirkah evropskega in svetovnega prvenstva. Pa ne le mladinci, tudi trenutni vrstni red v skupnem seštevku svetovnega prvenstva v elitnem razredu govori Yamahi v prid, saj med najboljšimi petimi vozniki kar trije vozijo na tovrstni znamki. 

Nastavitev delovanja motorja kar prek pametnega telefona

Yamaha je trenutno edina na motokrosističnem trgu, ki vozniku prek WIFI-ja nudi povezavo med motociklom in pametnim telefonom. To dirkaču, predvsem pa mehaniku v veliko pogledih močno olajša delo, saj lahko s tovrstno aplikacijo, ki se imenuje Power Tuner po svojih željah nastavlja delovanje motorja. Voznik si lahko tako sam glede na stezo in podlago kar na telefonu ustvari mapo, od vseh narejenih pa si nato izbere dve, ki jih lahko kar med vožnjo zamenja s stikalom na levi strani krmila. Poleg tega aplikacija služi še kot beležka, števec ur, prav tako pa javi tudi napako na agregatu.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Nastopala po televiziji in objokavala usodo svojih otrok. V resnici pa je sama mučila otroke in prejemala denarno pomoč

    Metode obtožene matere so bile izprijene. Danes 10, 15, 17 in 18 let stare otroke je prisilila, da so po več ur dnevno sedeli na invalidskem vozičku. Povsem zdravi otroci so postopno razvili določene telesne hibe, neizmerno pa je bilo tudi njihovo psihično trpljenje. Mati jim je zabičala, da morajo sedeti na […]

  • VIDEO: Taya Damjan skočila iz smučarske skakalnice

    »Za naš kanal Damjan family na Youtubu sva z Jernejem pripravila nekaj zabavnih športnih izzivov in zdelo se nama je edino prav, da začnem s skokom. V Jernejevem klubu SSK Ihan so mi prijazno dovolili uporabo njihove šestmetrske skakalnice. In tudi, če se komu to ne zdi veliko, naj povem, da se tudi meni ni, […]

  • Kako veste, da vam manjkajo vitamini ?

    Avtor: Tili Kojić Imunost lahko slabša premalo vitaminov A, C, D, E, kot tudi mineralov kroma, selena, magnezija in cinka. Preverite osnovne simptome in znake, ki sporočajo, da telesu primanjkuje določen vitamin ali mineral. Krhke kosti – posledica pomanjkanja vitaminov A, C, D in K, kot tudi kroma, cinka, magnezija in […]

  • BMW razvija električni kompresor za motocikle

    Resda električni kompresor ni posebna novost v svetu motociklizma. Mnogi prodajalci delov za povečanje moči že leta ponujajo cenene tovrstne kite za različne motocikle, a se doslej za uporabo na cesti, le ti niso izkazali za najbolj primerne, hkrati pa porabljajo tudi ekstremne količine električne energije. Na […]

  • 30 znakov, da ste bili ranjeni kot otroci in to še danes vpliva na vas

    Vsak otrok ima temeljno pravico, da se počuti varno in zaščiteno. A vsak otrok se ne počuti tako. Ko otrok odrašča, imajo starši čustveno in biološko odgovornost, da ustvarijo varno okolje za otroka. A vsi starši se ne zavedajo ali ne sprejmejo tovrstne odgovornosti. Varnost ne pomeni le […]

  • Larry King se ločuje od svoje sedme soproge

    Tuji mediji trdijo, da to pravzaprav ni nobeno presenečenje – čeprav sta bila skupaj kar precej časa, so njuni prijatelji slutili, da bo prišlo do ločitve. Larry je imel precej časa zdravstvene težave, par se je pogosto tudi prepiral. “Že precej časa ve, da ni srečen. Ves čas sta […]

  • FOTO: Neda, babica treh vnukov, je dopolnila 69 let. Bi verjeli ?

    Neda trenutno dopustuje v Boki Kotorski, kjer ima počitniško hišo, pred kratkim pa je tam praznovala tudi svoj 69. rojstni dan. »Ko me vprašajo, če se bojim tega, da sem vedno starejša, jim odgovorim, da je to privilegij,« je za hrvaški portal 24sata povedala Neda, ki pravi, da se ni […]