Vozili smo: KTM 690 Enduro R in KTM 690 SMC R (2019)

Na Slovaškem, v gričevju, ki se razpostira nedaleč od polmilijonske Bratislave, sem imel možnost preizkusiti letošnja KTM-ova novinca. Dvojčka, ki ju poganja velik enovaljni motor, oba z oznako R, ki pri KTM-u vedno obeta veliko oziroma največ. Hkrati sta to tudi motocikla, za katera brez težav trdim, da sta med vsemi serijskimi motocikli najbolj nišna. Sicer ni bilo nič drugače pred slabimi desetimi leti, ko sta bila njuna predhodnika deležna zadnje resnično obsežne osvežitve. Razen seveda to, da so bili supermoto motocikli takrat bolj popularni, na trgu pa je bilo tudi več prostorninsko podobnih enovaljnikov.

Poglejte, če vam slučajno ni točno jasno, kaj bi s tem enovaljnim KTM-om počeli, potem verjetno ni za vas. Enduro je namreč variacija modelov iz dirkaške serije MX, njegovo ime pa je podaljšano predvsem zato, da daje jasno vedeti, da gre za stroj, ki je hkrati še cestno legalen. Do tu vse lepo prav, a z napovedano ceno, ki bi se morala sukati okrog dvanjastih tisočakov, ta KTM že sili v teritorije, kjer kraljujejo motocikli tipa GS750, Africa Twin, KTM 790 in podobni. Pa vendar, potencial, da bi nekdo prav s tem modelom obkrožil brezpotja celega planeta, vsekakor obstaja. In kaj je potem s SMC-jem? Kot rečeno, KTM-u lahko pripišemo zasluge, da je supermoto še vedno živ, a kaj točno s takim motociklom početi, vedo le tisti, ki so nekoč tekmovali ali pa imajo za svojo hišo vsaj stezo za karting.

Po slabem desetletju veliko novega

In pri KTM-u zdaj, ko so inženirji v zadnjem desetletju pridobljene izkušnje vgradili tudi v ta dva enovaljnika, s prekrižanimi prsti upajo, da kupcev, ki si želijo ekstremov, ni malo. Če bo povpraševanja tudi v resnici dovolj, zdaj berete zgodbo o uspehu. Namreč, napredek, ki ga prinašata enovaljna Enduro in SMC, jemlje sapo.

KTM 690 Enduro R in KTM 690 SMC R, sta najnovejša in seveda tudi najbolj tehnično izpopolnjena variacija sicer stare avstrijske zgodbe o zmogljivih enovaljnih motociklih, ki jih poganja zdaj že legendarni motor z oznako LC4. Vsaj kolikor je meni znano, gre za trenutno največji in najmočnejši serijski enovaljni motor, ta pa seveda ostaja srce obeh dvojčkov.

Nove tehnologije, nova dognanja na področju trpežnosti materialov in sodobna elektronika, so v prvi vrsti poskrbeli, da je enovaljnik pridobil sedem ‘konjev’,  4 Nm navora, hkrati pa se vrti tudi za tisoč vrtljajev hitreje, kar posledično pomeni predvsem to, da je moči in navora več v večjem razponu vrtljajev. Če se vam je torej zdelo, da so bili LC4 tu in tam brez prave sape, temu zdaj ni več tako. S tem, ko je klasično ‘zajlo’ zamenjal sistem ‘ridebywire’, se je pojavila tudi možnost izbire med dvema voznima programoma. Zakaj le dvema? Ker je to v skladu s KTM-ovim sloganom dovolj. Torej, ali vozi ali dirkaj.

Enovaljnik s tako velikim batom bo seveda vedno postregel s precejšnjo mero ‘nabijanja in pulziranja’ a je po zaslugi dodatne izravnalne gredi, dvojnega vžiga ter posebne oblike izgorevalne komore, vse skupaj popolnoma znosno. Prvič v zgodovini je LC4 dobil tudi protizdrsno sklopko in dvosmerni quickshifter, ki svoje delo na obeh modelih opravlja čudovito.

Pri KTM-u pravijo, da je v primerjavi s predhodnikom povsem novih 65-odstotkov vseh sestavnih delov. Po izkušnji s ceste in steze, bi sicer rekel, da jih je več. Poleg povsem svežega videza, ki je sposojen pri modelih iz serije MX, sta oba dobila še večji rezervoar (13,5 litrov), nov okvir z večjim kotom zasuka krmila, Brembov zavorni sistem, nov sedež, novo vzmetenje in optimizirana prestavna razmerja.

Razlike, ki jih pri pogledu na dvojčka nikakor ne boste spregledali so več kot očitne. Seveda so tu različna kolesa, drugačen zavorni kolut in oblazinjenje sedeža (pri SMC je prevleka bolj gladka). Enake pa so plastike pod katerimi je kljub temu, da je okvir ožji, tudi prostor za nekaj orodja, enak je števec, ki ponuja najbolj osnovne informacije ter razsvetljava. Obema je skupen tudi ‘cornering’ ABS, ki pa so ga za vsakega izmed njiju naučili drugačnih manir.

Prinašata spretnost in hitrost

Kaj točno vse zgoraj našteto prinaša smo imeli preizkusiti na dirkalni karting stezi (model SMC), Enduro pa asfaltiranih in makadamskih poteh slovaškega podeželja, ki v marsičem spominja na naše domače Prekmurje. No, za potrebe fotografiranja smo v okviru enduro vožnje prečili še nekaj potokov in obiskali neko zasebno motokros stezo, s katero pa tudi tisti najbolj nevajeni terenskih voženj nis(m)o imeli nobenih težav. Na posameznih asfaltiranih odsekih se je Enduro tudi pri hitrostih okrog 130 kilometrov na uro izkazal, kot vodljiv in stabilen motocikel (program Street). Z nekaj manj posedanja pri zaviranju bi na cesti prikril svoje hard enduro korenine, a vsega v tem segmentu pač ni mogoče imeti. Odličen je tudi program ‘Offroad’, ki izklopi ABS na zadnjem kolesu in dopušča neomejeno vrtenje zadnjega kolesa v prazno. Na makadamu se je Enduro kljub temu, da ni bil obut v posebej čepaste gume, pustil lahkotno usmerjati. Omeniti velja tudi to, da se moram na tovrstnih motorjih zaradi svoje višine v stoječem položaju pretirano sklanjati h krmilu, pri KTM-u pa so imeli očitno v mislih tudi tiste, ki smo na podboju vrat prerasli črto, ki označuje 180 centimetrov.

KTM 690 SMC R je svoje atribute pokazal na karting stezi in prav nihče med nami, čeprav smo to možnost načeloma imeli, ni niti pomislil, da bi z njim zapeljal na cesto. Hitrosti na stezi sicer niso bile visoke (do 140 km/h), kljub temu, pa nas je SMC R po skupaj skoraj dveh urah preganjanja, dobesedno izžel. Tudi pri SMC-ju osnovna mapa motorja nosi ime Street, takrat je ABS v polni pripravljenosti, sprednje kolo pa ostaja varno na tleh. Program Race dopušča drsenje zadnjega kolesa, driftanje in ‘wheelije’, prav slednji pa so lahko pravzaprav stalnica pri pospeševanju iz vsakega ovinka. Odvisno pač od tega, koliko znate in kako se odločite.

Z ozirom na to, da je zasnova bolj kot ne zelo dirkaška in namenjena profesionalcem, ki iz obeh strojev znajo izvleči maksimum, sta tako Enduro R kot SMC R, predvsem na račun izboljšav motorja povsem dovolj omikana, da lahko ponudita veliko veselja tudi rekreativcem. Še več, s pomočjo elektronike, za katero sem dobil občutek, da je bolj kot zaradi varnosti same, prisotna z namenom, da olajša iskanje skrajnih meja zmogljivosti, bodo rekreativni dirkači na stezi občutno hitrejši, avanturisti pa na terenu mnogo bolj spretni.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave: 
  • Lennonova znamenita okrogla sončna očala so prinesla lepe denarce

    Poškodovana očala z zelenimi stekelci je nekdanji član The Beatles pustil na zadnjem sedežu mercedesa, ki ga je vozil Alan Herring, tedanji osebni voznik Georga Harrisona in Ringa Starra. Prav Herring je dal očala, poznana tudi kot lenonke, na dražbo. Ob dražbi se je spominjal, kako so postale njegova last. […]

  • Seks v mestu: Ja, to je Cynthia Nixon z ženo

    Čeprav je Cynthia Nixon po zaslugi serije Seks v mestu ena najbolje plačanih televizijskih igralk v Ameriki, tega v zasebnem življenju z ničimer ne pokaže. Takole napravljeno in skorajda neprepoznavno jo ljudje srečujejo na ulicah New Yorka v spremstvu žene Christine. The post Seks v mestu: Ja, to je Cynthia […]

  • Nicole Richie se vrača na kmetijo

    Na oglasnih plakatih svojega komičnega resničnostnega šova The Simple Life je 38-letna modna oblikovala in igralka Nicole Richie leta 2003 pozirala v delovnih hlačah z naramnicami, gumijastih škornjih in z vilami v rokah. Očitno ji je bilo podeželsko življenje všeč, saj se po poročanju […]

  • Kaj se dogaja ? Sta to Irena Vrčkovnik in Nuša Derenda ?

    Nekateri namigujejo, da so odnosi med glasbeniki napeti, da med njimi vlada tekmovanje in da so drug z drugim prijazni samo na videz. Vendar to na srečo za mnoge ne velja. Številni se razveselijo drug drugega in si padejo v objem, ko se srečajo. Med njimi sta tudi Irena Vrčkovnik in Nuša Derenda. Ker sta The post Kaj […]

  • Okus in vonj po praznikih, so najmočnejši antibiotik

    Na klinčke ali nageljnove žbice navadno pomislimo v času priprave ozimnice, saj izboljšajo okus hruškovih, breskovih in mareličnih kompotov. Ko se začne hladnejši del leta, pa so nepogrešljiva začimba pri kuhanem vinu. Številne kuharice eden do dva klinčka dodajo tudi kuhanemu […]

  • Slovenska pevka noče ven, želi samo ostati doma

    Anja Kotar tokrat predstavlja skladbo House Party, ki je v prvih tednih po izidu dosegla že več kot 50.000 predvajanj na Spotifyu. Novo skladbo spremlja tudi videospot, ki je bil posnet v Botaničnem vrtu Sežana, priznani Youtube kanal VEVO pa ga je uvrstil na seznam Incoming POP Playlist. »Pesem sem napisala pred nekaj […]

  • Kateri položaj spanja je najbolj zdrav ?

    Se zjutraj prebudite nenaspani in v bolečinah, čeprav ste legli dovolj zgodaj ? Kako dobro se naspimo, naj bi bilo odvisno tudi od tega, v kakšnem položaju počivamo. Strokovnjaki pravijo, da je en položaj, ki je najbolj priporočljiv, nekaterih pa bi se bilo bolje odvaditi. Četudi spite tistih predlaganih […]

  • Lepotni recepti: Zrele banane odlične za kožo

    Banane so odličen vir energije, zato ne preseneča, da športniki prisegajo nanje. A energija ni vse, kar dobimo pri banani. Ohranja nas tudi v dobri telesni kondiciji, pomaga izgubljati kilograme, lajša številne zdravstvene težave in je odličen lepotni pripomoček. V ta namen lahko banano zmešate […]

  • Potrjeno: Najboljše spolno življenje imajo takšni ljudje

    Nedavna raziskava je pokazala, da imajo osebe, ki so dobre in nesebične, najbolj pestro spolno življenje. V raziskavi, objavljeni v časniku The British Journal of Psychology, so sodelovali anketiranci, ki nimajo partnerjev, natančneje 192 samskih žensk in 105 samskih moških. Anketiranci so morali odgovoriti na niz […]


Hvala, ker ste z nami – sedaj že …

  • 82.836 ogledov naše spletne strani !


Iskanje po vsebini: