Vozili smo: Toyota GR Supra – Resna zveza

Priznamo, težko se je izogniti temu, da bi se novi Toyoti Supri posvetili v celoti, ne da bi omenili, da je avto nastal kot plod skupnega sodelovanja z nemškim BMW-jem. Japonci so prišli do dogovora, da lahko osnovo, na kateri nastaja BMW-jev Z4, uporabijo za nadaljevanje legendarne ​Suprine zgodbe. Zgodbe, ki sega daleč tja v konec sedemdesetih, ko so Toyoti Celici pripeli oznako Supra, ki je označevala kupejevsko različico z vrstnim, šestvaljnim motorjem. Skozi vse generacije je ostala zvesta omenjeni zasnovi, vmes so ji ovrgli oznako Celica, vrhunec svoje priljubljenosti pa je doživela šele s četrto generacijo. Supra s kodno oznako A80 se je takrat s svojimi zmogljivostmi postavljala ob bok uveljavljenim športnikom, omogočala pa je tudi ogromen potencial za predelave in morda se je ravno zaradi teh predelav (in ne toliko zaradi same osnove) Supra v avtomobilsko zgodovino zapisala z zlatimi črkami. In ko se je je Akio Toyoda, prvi človek Toyote, ki je izrekel znameniti stavek “Nič več dolgočasnih avtov”, ob neki priložnosti sestal z vodilnimi ljudmi pri BMW-ju, je dobil zamisel, da bi prebudil spečega samuraja.

Je nova Supra dovolj samosvoja? Oblikovno zagotovo. Tu so imeli Toyotini oblikovalci popolnoma proste roke in videti je, da so ideje črpali iz globokega bazena legendarnih oblik. Bočna linija nakazuje sorodstveno vez z legendarno Toyoto 2000GT, medtem ko so prednje luči podobne tistim v predhodniku. Zanimiv detajl sta dve izboklini na strehi, ki ne le da opravljata estetsko nalogo, temveč služita tudi temu, da imata voznik in sopotnik več prostora nad glavama. Precej manj manevrskega prostora pri snovanju avta so imeli v notranjosti, kjer je videti tesno sorodstveno vez z Bavarci. No, na tesnem s prostorom zagotovo ne bosta voznik in sovoznik, ki imata na račun tega, da je Supra po novem le dvosed, precej več prostora. Sedi se dobro, nizko, skoraj na zadnjih kolesih, pogled na cesto pa se razteza prek dolgega pokrova motorja. Pred voznikom so digitalni merilniki, zabavno-informacijske vsebine pa so skrite v desetpalčni zaslon, v katerega so nameščeni po Toyotino malce predelani izbirniki BMW-jevega sistema iDrive.

Pri Gazoo Racingu, ki je imel precej svobode pri nastavitvah nove Supre, jim je uspelo optimalno naravnati vsa razmerja, ki so pomembna za dobro vozniško izkušnjo. Jasno, kilogrami na avtu so razporejeni v razmerju 50 : 50, pri tem pa je velika večina teže prenesena čim nižje k tlom. Toyotini inženirji so imeli popolnoma proste roke tudi pri nastavitvah vzmetenja in delovanja volanskega sistema. “Če kaj sovražim, je to podkrmarjenje,” nam je ob pogovoru zaupal vodja testne ekipe Herwig Daenens. In res, kot smo imeli možnost preizkusiti na stezi Jarama v okolici Madrida, je nova Supra resnično naravnana tako, da omogoča uravnovešeno lego, ko pa si voznik zaželi, da ga zadek prehiti, mu avto jasno nakaže, kdaj bo to storil.

Drsenja so lahko popolnoma nadzorovana in zaključiti jih je možno, ne da bi avto še trikrat ali štirikrat živčno zamenjal smer. 340-‘konjski’ šestvaljnik (s sicer precej znano bavarsko zvočno kuliso) s pomočjo odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika ZF​ Supro do stotice izstreli v 4,3 sekunde, pospešuje pa vse do elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro. Ne le na dirkališču, Supra prepriča tudi na navadnih cestah, kjer ji je ‘GT-jevski’ slog vožnje pisan na kožo. S pomočjo izbranih voznih programov jo je možno prilagoditi trenutnemu razpoloženju voznika, kar pomeni, da zna biti krotka in tiha ali pa po drugi strani ostra, odzivna in glasna.

Nova Supra bo prav kmalu zapeljala tudi na slovenske ceste, zastopnik pa naj bi ob tem pripravil dva nivoja opreme. Cena tiste cenejše naj bi znašala 72 tisoč evrov. Za posebno, na 80 avtov omejeno serijo First Edition se boste morali zagrebsti in ob tem plačati osem tisočakov več.


Delite objavo s prijatelji:
 
 


Nedavne objave: 
  • Zaprite usta: Na medene tedna sta se odravila na to luksuzno posest

    Igralka Jennifer Lawrence in newyorški galerist Cooke Maroney sta si v drugi polovici oktobra prisegla večno zvestobo. Parček je sicer v razmerju od lanskega poletja, zaročila pa sta se februarja letos. Zvezda trilogije Igre lakote vidi v svojem možu najbolj čudovitega človeka, kar jih je imela priložnost […]

  • Glenn Coldenhoff v leto 2020 na Gas Gasu

    KTM je pred kratkim kupil 60-odstotni delež španskega proizvajalca off-road motociklov, h kateremu bo prinesel veliko svežine. V osnovi bodo novi Gas Gasovi motocikli temeljili na KTM-ovih, a je namen v njih vseeno ohraniti španski pridih. Poleg tega pa bodo proizvodnjo poleg prvotne, s čimer ciljamo na trial in […]

  • Marko Potrč ni navdušen

    Spreminjajoče se jesensko vreme, ki nekoliko spominja na spomladansko vreme, je očitno zmedlo tudi vremenske prognostike, vsaj tiste, ki urejajo različne aplikacije. Nad tem pa ni navdušen slovenski voditelj, sicer pa navdušen športnik, Marko Potrč, ki zagotovo ravno te aplikacije spremlja pri snovanju […]

  • Temna plat slave: Emma Watson razkrila, da se je borila s hudo depresijo

    Vlogo Hermione Granger v filmih o Harryju Potterju je začela igrati že pri rosnih devetih letih. Od takrat je minilo 18 let, igralka pa je zdaj odkrito spregovorila o težavnih časih, ki jih je preživljala kot posledico slave. Za britansko izdajo revije Vouge je dejala, da je hodila na terapijo in čutila veliko krivdo. […]

  • Pljučnica postala najbolj smrtonosna nalezljiva bolezen za otroke

    Samo lani je zaradi pljučnice umrlo 800.000 otrok, mlajših od pet let, medtem ko je na primer zaradi diareje lani umrlo 437.000 otrok v tej starosti, 272.000 pa zaradi malarije. Več kot polovico vseh smrtnih žrtev zaradi pljučnice so zabeležili v petih državah. V Nigeriji je lani vzela 162.000 otroških […]

  • Britanski mediji zaradi te fotografije mislijo, da je Meghan Markle znova noseča

    Britanski mediji so te dni polni zapisov o tem, da naj bi bila vojvodinja Meghan Markle znova noseča, vse pa je sprožila fotografija, na kateri Meghan nežno gladi svoj trebušček. Meghan in princ Harry ne skrivata, da si želita še enega otroka, nihče pa ni pričakoval, da se kraljevemu paru tako zelo […]

  • Sanja Doležal: Danes sem vesela, da si nisem dala povečati prsi

    “Zdaj imam 56 let, a ko sem jih imela 20, estetske operacije niso bile dostopne. Če bi danes imela 20 let, kdo ve? Vedno sem trpela, ker imam majhne prsi, tako da bi morda to naredila,” je dejala Sanja. Dodala pa je, da je danes zadovoljna, da v tistih letih ni ničesar naredila, saj zdaj The post Sanja Doležal: Danes […]


Iskanje po vsebini: