Vozili smo: Toyota GR Supra – Resna zveza

Priznamo, težko se je izogniti temu, da bi se novi Toyoti Supri posvetili v celoti, ne da bi omenili, da je avto nastal kot plod skupnega sodelovanja z nemškim BMW-jem. Japonci so prišli do dogovora, da lahko osnovo, na kateri nastaja BMW-jev Z4, uporabijo za nadaljevanje legendarne ​Suprine zgodbe. Zgodbe, ki sega daleč tja v konec sedemdesetih, ko so Toyoti Celici pripeli oznako Supra, ki je označevala kupejevsko različico z vrstnim, šestvaljnim motorjem. Skozi vse generacije je ostala zvesta omenjeni zasnovi, vmes so ji ovrgli oznako Celica, vrhunec svoje priljubljenosti pa je doživela šele s četrto generacijo. Supra s kodno oznako A80 se je takrat s svojimi zmogljivostmi postavljala ob bok uveljavljenim športnikom, omogočala pa je tudi ogromen potencial za predelave in morda se je ravno zaradi teh predelav (in ne toliko zaradi same osnove) Supra v avtomobilsko zgodovino zapisala z zlatimi črkami. In ko se je je Akio Toyoda, prvi človek Toyote, ki je izrekel znameniti stavek “Nič več dolgočasnih avtov”, ob neki priložnosti sestal z vodilnimi ljudmi pri BMW-ju, je dobil zamisel, da bi prebudil spečega samuraja.

Je nova Supra dovolj samosvoja? Oblikovno zagotovo. Tu so imeli Toyotini oblikovalci popolnoma proste roke in videti je, da so ideje črpali iz globokega bazena legendarnih oblik. Bočna linija nakazuje sorodstveno vez z legendarno Toyoto 2000GT, medtem ko so prednje luči podobne tistim v predhodniku. Zanimiv detajl sta dve izboklini na strehi, ki ne le da opravljata estetsko nalogo, temveč služita tudi temu, da imata voznik in sopotnik več prostora nad glavama. Precej manj manevrskega prostora pri snovanju avta so imeli v notranjosti, kjer je videti tesno sorodstveno vez z Bavarci. No, na tesnem s prostorom zagotovo ne bosta voznik in sovoznik, ki imata na račun tega, da je Supra po novem le dvosed, precej več prostora. Sedi se dobro, nizko, skoraj na zadnjih kolesih, pogled na cesto pa se razteza prek dolgega pokrova motorja. Pred voznikom so digitalni merilniki, zabavno-informacijske vsebine pa so skrite v desetpalčni zaslon, v katerega so nameščeni po Toyotino malce predelani izbirniki BMW-jevega sistema iDrive.

Pri Gazoo Racingu, ki je imel precej svobode pri nastavitvah nove Supre, jim je uspelo optimalno naravnati vsa razmerja, ki so pomembna za dobro vozniško izkušnjo. Jasno, kilogrami na avtu so razporejeni v razmerju 50 : 50, pri tem pa je velika večina teže prenesena čim nižje k tlom. Toyotini inženirji so imeli popolnoma proste roke tudi pri nastavitvah vzmetenja in delovanja volanskega sistema. “Če kaj sovražim, je to podkrmarjenje,” nam je ob pogovoru zaupal vodja testne ekipe Herwig Daenens. In res, kot smo imeli možnost preizkusiti na stezi Jarama v okolici Madrida, je nova Supra resnično naravnana tako, da omogoča uravnovešeno lego, ko pa si voznik zaželi, da ga zadek prehiti, mu avto jasno nakaže, kdaj bo to storil.

Drsenja so lahko popolnoma nadzorovana in zaključiti jih je možno, ne da bi avto še trikrat ali štirikrat živčno zamenjal smer. 340-‘konjski’ šestvaljnik (s sicer precej znano bavarsko zvočno kuliso) s pomočjo odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika ZF​ Supro do stotice izstreli v 4,3 sekunde, pospešuje pa vse do elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro. Ne le na dirkališču, Supra prepriča tudi na navadnih cestah, kjer ji je ‘GT-jevski’ slog vožnje pisan na kožo. S pomočjo izbranih voznih programov jo je možno prilagoditi trenutnemu razpoloženju voznika, kar pomeni, da zna biti krotka in tiha ali pa po drugi strani ostra, odzivna in glasna.

Nova Supra bo prav kmalu zapeljala tudi na slovenske ceste, zastopnik pa naj bi ob tem pripravil dva nivoja opreme. Cena tiste cenejše naj bi znašala 72 tisoč evrov. Za posebno, na 80 avtov omejeno serijo First Edition se boste morali zagrebsti in ob tem plačati osem tisočakov več.


Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave: 
  • Zgodba o dveh bratih vam morda reši odnos

    Nekoč sta bila dva brata, Marjan in Jakob, ki sta živela na sosednjih kmetijah in sta se ves čas prepirala. Kot otroka in kasneje mladeniča sta bila brata sicer najboljša prijatelja, skorajda nerazdružljiva. Po štiridesetih letih, ko sta kot soseda živela drug ob drugem, si pomagala in si delila celo […]

  • Luka Basi zbolel in pristal v bolnišnici

    Slovenski pevec Luka Basi ima v zadnjem času izjemno nor delovni ritem. Številni koncerti, snemanje albuma in nastopi na festivalih so očitno terjali svoj davek, saj je moral odpovedati svoj nedavni koncert v Puli. Zaradi slabega počutja in visoke vročine se je moral po pomoč zateči v […]

  • Dobrosrčna Nada vesela, da bo spet komandirala kmete

    Dobrosrčna in delavna kmetica Nada Zorec bo že drugo sezono v šovu Kmetija opravljala delo gospodarice kmetije. »Kar nekaj časa sem potiho upala, da me bodo znova povabili v šov, ko pa sem izvedela, da bom na kmetiji spet ‘komandirala’, sem se seveda zelo razveselila. Saj je to kar častna vloga, […]

  • Kostumi Marilyn Monroe na dražbi: avkcijska hiša želi iztržiti do 80.000 dolarjev

    Med njimi bo rdeča večerna obleka, ki jo je leta 1953 nosila v uspešnici Moški imajo raje plavolaske. Zanjo bi lahko iztržili do 80.000 dolarjev. Rumena svilena obleka, ki jo je igralka nosila leta 1954 v vesternu Reka brez povratka, je ocenjena na 60.000 do 80.000 dolarjev, nekaj podobnega pa v avkcijski hiši […]

  • V živo iz Imole: novosti v ekipi Yamahe za leto 2020

    Trenutno ima Yamaha tovarniško ekipo le v razredu MXGP, v kateri si sedeže trenutno lastita Jeremy Seewer in Romain Febvre. Slednji bo po letošnji sezoni le-to zapustil, kar pomeni, da se v ekipi sprosti mesto, katero bo, po slišanem na tiskovni konferenci sodeč, zasedel Arnaud Tonus. Zajeten kos pogače pa je […]

  • Kia razmišlja o še enem križancu na dnu modelne palete

    Korejska znamka Kia že lep čas, vse od prihoda modela Cee’d prve generacije velja za ugledno in pozornosti vredno avtomobilsko znamko tudi na evropskem trgu. Tudi konkurenca je posledično ne gleda več zviška, vse to pa se nenazadnje odraža v večji priljubljenosti med kupci. Hkrati se zdi, da tudi pri Kii […]

  • Preizkušnje in stiske, s katerimi se je Jim Caviezel soočal v vlogi Jezusa Kristusa

    Kar se tiče njegove vere, Jim Caviezel velja za enega najbolj neposrednih hollywoodskih zvezdnikov. Odkrito se zavzema za življenje ter priznava svojo ljubezen in vdanost Devici Mariji. Nekaj privlačno navdušujočega je na njem, ko v strogo krojeni obleki odigra nekdanjega poklicnega morilca, po spreobrnjenju […]