Začetek Cannesa v protitrumpovskem tonu

Del ekipe filma Mrtvi ne umrejo: Jim Jarmusch, Tilda Swinton, Selena Gomez in Bill Murray. Foto: EPA

Iñárritu je prvi mehiški predsednik žirije v 72-letni zgodovini festivala in je svoj prvi nastop pred novinarji izkoristil za to, da je ovrgel stereotipe, ki predvsem s strani ZDA letijo na njegove sodržavljane.

“Politiki kot Trump vladajo s pomočjo besa in jeze, pri tem pa ustvarjajo fikcijo in poskušajo prepričati ljudi, da so to dejstva,” pravi režiser Alejandro González Iñárritu. Foto: EPA

Politiki kot Trump vladajo s pomočjo besa in jeze, pri tem pa ustvarjajo fikcijo in poskušajo prepričati ljudi, da so to dejstva. Sam nisem politik, a kot umetnik lahko z odprtim srcem izrazim, kakšna je resnica o imigrantih. Problem je v ignoranci. Ljudje ne poznajo zgodb imigrantov, zato je politikom zelo enostavno manipulirati z njihovimi percepcijami,” je povedal 55-letni režiser, ki je svoj zadnji film Meso in pesek (Carne y arena, 2017) posvetil prav izkušnji migrantskega prehajanja meje.

Ta film je bil moj način, kako se odzivam na vse nastajajoče meje povsod po svetu. S tem sem želel izraziti, kako narobe, kruto in nevarno je dajati takšne ocene o teh ljudeh, saj prav to prinaša bolečino najbolj krhkim slojem prebivalstva, ki tvegajo življenja, da bi zbežali od revščine, vojne, posilstev.

Iñárritu precejšen del krivde pripisuje tudi družbenim omrežjem. “Danes mislimo, da s tehnologijo in družbenimi omrežji napredujemo, a zdi se, kot da je vsak tvit zidak izolacije, ki s sabo prinaša ideološko mišljenje, s tem pa vodi v izolacijo in paranojo. Tako v ZDA kot v Mehiki se ljudje ukvarjajo zgolj sami s sabo, kar je zelo nevarno, ker potem nikoli ne razmišljamo o drugih. Nacionalizem je zelo nevarna stvar. In vemo, kako se ta zgodba konča, če nadaljujemo s takšno retoriko. Zlahka pozabljamo, da smo bili nekoč pri starih Grkih, 500 let kasneje pa smo se znašli v srednjem veku. Izgubili smo vse.

Film v boljši formi kot kdajkoli v zgodovini
Ko so Iñárrituja povprašali, kako ocenjuje stanje filma dandanes, je celo nekoliko presenetil s svojim optimističnim odgovorom. “Stanje filma je zelo močno. Gre za bogato področje, ki se ponaša z neomejeno močjo izražanja. Mislim, da je trenutno na kocki samo to, kako izkušamo filme. Resnično verjamem v trditev, da gledati film še ne pomeni, da si ga tudi videl. To, da si ga videl, pa obenem ne pomeni to, da si ga izkusil. Verjamem, da se je film na začetku rodil kot izkušnja, in to skupna izkušnja.

Kljub zagovarjanju izkušnje kino dvorane pa mehiški režiser ne nasprotuje sodobnim načinom ogleda filma. “Nič nimam proti temu, če filme gledate po telefonu, na tablici ali računalniku. Tudi sam si včasih nadanem slušalke in to počnem, a se obenem zavedam, da na ta način ne bom mogel v popolnosti izkusiti filma. En način gledanja filmov ne bi smel izključevati drugega. Če se bo nekoč v prihodnosti zdelo absurdno poslušati Beethovna v avtu z majhnimi zvočniki, se meni s tem ne zdi nič narobe. Katastrofalno bo, če obenem ne bo priložnosti, da bi to isto glasbo poslušali pred 100-članskim orkestrom v veliki dvorani.”

Mrtvi ne umrejo film o koncu sveta zaradi okoljskega uničenja
Iñárritujeve besede so še isti večer odmevale na velikem platnu, saj se tudi otvoritveni film letošnjega festivala Mrtvi ne umrejo (The Dead Don’t Die) režiserja Jima Jarmuscha dotika Trumpove politike. Film prikazuje dolgočasen vsakdan policistov v majhnem mestecu (igrajo jih Bill Murray, Adam Driver in Chloë Sevigny), ki pa se hitro spremeni, ko se začne vstaja zombijev zaradi nenadnega obračanja zemeljskih polov. Ta je v zgodbi posledica pretiranih izčrpavanj nafte na skrajnem severu, Jarmusch pa v filmu še posebej poudarja vladna zagotovila, da gre za “popolnoma varno tehnologijo”. V filmu je tudi izrazito karikiran lik kmetovalca (Steve Buscemi), ki nosi različico Trumpove rdeče čepice, le da na njej piše “Ohranimo Ameriko spet belo” (“Keep America White Again”).

Utrinek z novinarske konference ekipe filma Mrtvi ne umrejo. Foto: EPA

Jarmusch se je kljub političnemu pridihu filma na novinarski konferenci želel otresti tovrstnega povezovanja. “Mislim, da ekološka kriza ni politično vprašanje. Sploh ne razumem, kako jo lahko dojemajo kot takšno. Politika me ne zanima. Zanimajo me običajni ljudje in njihovo zavedanje o tem, kje se nahajajo in kako ravnajo z njimi.

Tudi zaradi tega meni, da politika ne bo našla rešitve za ta problem. “Politika ne bo ničesar rešila. Poltika je prej sredstvo za odvračanje pozornosti, ki jo nadzirajo korporacije. V tem vidim problem. Žalostno je, da so rešitve za vse te probleme v naših rokah. Sam sem kriv prav toliko kot kdorkoli drug. Če bi vsi ljudje bojkotirali določene korporacije, ker jim niso všeč njihovi ukrepi, bi jim to lahko preprečili. To možnost imamo. A naš čas se hitro izteka.

Tilda Swinton je nastopila tako v Jarmuschovem vampirskem filmu Večna ljubimca kot tudi v njegovi sveži zombijadi. Foto: EPA

George A. Romero redefiniral pojem pošasti v filmih
Film Mrtvi ne umrejo ima kot zombijada marsikatero podobnost z Jarmuschovim vampirskim filmom Večna ljubimca (Only Lovers Left Alive, 2013), nenazadnje v obeh igra Tilda Swinton, ki je povedala, da je že v času snemanja omenjenega filma dražila Jarmuscha, naj posname še film o zombijih. Režiser oba filma vseeno vidi kot zelo različna. “Zame je bil film Večna ljubimca ljubezenska zgodba, vampirja v njej pa metafora. Tokrat so zombiji zelo drugačna metafora. Izogibal sem se predvsem temu, da bi bilo v njem preveč prelivanja krvi, zato sem izrecno hotel, da so zombiji narejeni iz posušenega praha. Film Mrtvi ne umrejo dojemam kot mešanico komedije in grozljivke.”

Velik vpliv na Jarmuscha pri tem filmu je bil pred dvema letoma umrli režiser George A. Romero, ki je ob koncu 60. let redefiniral pojem grozljivke. “Noč živih mrtvecev je bil prvi Romerov film, ki sem ga gledal. Pred tem sem kot otrok gledal predvsem filme o pošastih studia Universal, še posebej Drakulo. V resnici sem bolj oboževalec vampirjev kot zombijev. Romero je bil res pomemben, ker je spremenil podobo pošasti. Bitja v filmih, kot so Godzilla in Frankenstein so venomer prihajala izven družbene strukture in so vedno grozila od zunaj, pri Romeru pa prihajajo od znotraj in so obenem tudi žrtve družbe. In to je zelo zanimiv koncept, da so neka bitja lahko hkrati žrtve kot tudi pošasti.

Gomezovo skrbijo družbena omrežja, Murray duhovičil
Jarmusch je imel ob sebi na novinarski konferenci tudi del igralske zasedbe. Selena Gomez je podobno kot Iñárritu izrazila skrb nad družbenimi omrežji, ki jih vidi kot zelo nevarna, pa čeprav ima sama s 150 milijoni sledilcev na Instagramu veliko moč vplivanja na mlade. “Preprosto ni možnosti, da bi ta omrežja naredili bolj varna. Sama sem vesela, da imam platformo, s katero lahko z oboževalci delim stvari, do katerih čutim strast. A obenem me to tudi plaši. Vidim mnoga mlada dekleta, ki se soočajo s spletnim nasiljem. Spletni mediji nasploh imajo grozen vpliv na mojo generacijo. Plaši me, ko vidim, kako zelo izpostavljeni so mnogi mladostniki, ki se sploh ne zavedajo novic in dogajanja po svetu. Spletno okolje se mi zdi nevarno in mislim, da ljudje včasih ne dobijo pravih informacij.

Zvezda novinarske konference je seveda bil Bill Murray. Foto: EPA

Zvezda novinarske konference pa je bil kot ponavadi Bill Murray, ki je vsako vprašanje v svojem slogu pospremil s komičnim komentarjem. Kljub komičnem značaju filma je vseeno opozoril, da snemanje filmov ni tako lahko, kot izgleda na velikem platnu. “Snemati filme je veliko bolj nevarno, kot se misli. Vsak dan se lahko kdo težko poškoduje. A prav ta odnos, da je vsak dan lahko tvoj zadnji na delovnem mestu in da se s takšno naravnanostjo tudi vedeš do svojih sodelavcev, je najboljši način, da se soočiš s tem.

Murraya je ena izmed novinark vprašala o njegovem odnosu do grozljivk, na kar je komik odgovoril: “Cannes je tisti, ki se mi zdi grozljiv.” Ko ga je nato vprašala še, ali ni na rdeči preprogi videl še nobenega zombija, je 68-letnik hitro odvrnil: “Tako vi pravite.


Slovenia Shop potovanje potujte vedno z nami

 
Več drugih ponudb najdete TUKAJ !
 

Nedavne objave:

  • Husqvarna Svartpilen 701 Style že pri trgovcih

    Husqvarna je modeloma Svartpilen in Vitpilen v razred slečenih motociklov prinesla nekaj drugačnosti in svežine, zdaj pa je čas za širjenje ponudbe. Model Svartpilen 701 Style je seveda še vedno cestni motocikel, vendar z novo barvno grafiko, stilom flat-track ter nekaterimi prestižnimi dodatki. Svartpilen 701 Style je […]

  • Volvo se bo še bolj približal lastnim strankam

    Volvo se je v zadnjem času poleg elektrifikacije močno posvetil tudi komunikaciji s strankami oziroma novim načinom prodaje ter ponudbe svojih vozil. Tako je z lansiranjem modela XC40 uvedel novo možnost najema vozila, pri čemer bo ‘kupec’ ali bolje rečeno uporabnik avtomobila vsaki dve leti prejel drug avtomobil, […]

  • Akrapovič odhaja na svoj prvi Erzbergrodeo

    Štiridnevni dogodek je spektakel, poln akcije in adrenalina, ki se idealno ujema z Akrapovičevim etosom. Steza, na kateri poteka t. i. prolog in je poznana pod imenom Železna cesta Blakläder, se vzpenja 1.466 m nad morjem in je dolga 15 km. Za vse tekmovalce je velik izziv, saj je polna šikan, vzponov in spustov pri […]

  • Sedenje je novo kajenje

    Ste se udobno namestili? Kljub temu ne ostanite v tem položaju predolgo, saj to ni dobro za vaše zdravje. Kako pomembno je, da se ukvarjamo s kakšno fizično aktivnostjo, je postalo bolj očitno kot kadarkoli. Zdravnike skrbijo podatki, po katerih več ljudi umre zaradi sedečega načina življenja kot denimo […]

  • BMW serije 1 je postal…manjši?

    Premijske kolmbilimuzine se morda ne zdijo ravno najbolj prodajan avtomobilski segment, še posebno ob dejstvu, da po dolžinskih centimetrih (njihovi) proizvajalci že ponujajo tudi športne terence. A trg zanje kljub temu obstaja. To dokazuje še vedno zelo sveži Mercedes-Benz razreda A, to dokazuje tudi prihajajoči […]


Slovenia Shop potovanje
 
Več informacij dobite TUKAJ !