Zadošča številnim željam in potrebam

Prvi vtis, ko sem nanj presedlal z velikega BMW-ja R 1250 RS, je bil zelo nenavaden. Potreboval sem kar nekaj kilometrov, da sem se ga privadil. Sprva tudi zato nisem čutil pretiranega navdušenja. Deloval je korektno, skorajda majhen, zelo lahek, a to je tudi to. Šele kasneje, ko sem se odpeljal na malce daljši izlet, mi je iz kilometra v kilometer postajal bolj všeč. Na njem sem sedel dobro, všeč sta mi bila vetrna zaščita ter pokončen in sproščen položaj za širokim krmilom.

Vsem, ki so malo nižje rasti ali ki nimajo veliko izkušenj, pa bo všeč nezahtevnost v vožnji, saj tudi pri dinamični vožnji prelaganje med ovinki poteka sila nezahtevno in predvidljivo. Poleg dobro naštudirane ciklistike, za katero je zaslužna tudi ugodna masa celotnega motocikla. S polnim tankom namreč tehta 219 kilogramov. Motocikel mirno in lepo sledi liniji. Še več. Zelo dobro se na njem peljeta tudi dva. Zato bo tale BMW, če ravno ne mislite investirati gore denarja v kak bolj potovalni motocikel, vsaj za izlet ob koncu tedna zelo lepo opravil svojo nalogo.

Zadošča številnim željam in potrebam

Všeč mi je bilo, ker sem ga lahko uporabil čisto za vse poti in priložnosti. Med potjo v službo me ni utrujal, skozi mestno gnečo se je lepo prebijal, saj ni ne preširok ne težak. Je zelo okreten na majhnem prostoru in lahek za manevriranje med avtomobili. Tudi na avtocesti na njem ni preveč pihalo. Po odmerek dnevne sreče in svobode sem se pa odpravil na bližnje ovinke, kjer sem si dal malce duška z bolj dinamično vožnjo.

Tako lahko zapišem, da je F 900 XR dobra kombinacija športnosti in zmogljivosti z dovolj udobja. Športni značaj mu omogočajo dobre vozne lastnosti in močan motor, ki želi, da ga priganjaš v visoke vrtljaje. Takrat zelo hitro in natančno reže skozi ovinke. Zaradi pokončnega položaja za krmilom je nadzor dober tudi, ko sem z njim v supermoto slogu nizal ovinke. Pri tem ne morem mimo ene dobre in ene slabe stvari.

Dobra je sistemska varnost. Številne novosti zagotavljajo užitek v vožnji in dajejo pomirjajoč občutek, saj sistem za nadzor nad zaviranjem (Dynamic Brake Control DBC) in stopenjska nastavitev navora motorja zagotavljata večjo varnost, kadar je treba nujno nenadno zavirati in nenadno odvzeti plin, pa tudi pri hitrem prestavljanju v nižjo prestavo. Elektronika lepo nadzoruje oprijem prednjega in zadnjega kolesa. Odlično!

Zadošča številnim željam in potrebam

Tisto, kar mi ni bilo všeč, pa je menjalnik, natančneje, delovanje pomočnika pri pretikanju ali quickshifterja. Do 4000 vrtljajev je trd in ne ravno v ponos BMW-jevemu razvojnemu oddelku. Ko pa se motor zvrti prek polovice digitalne skale na velikem TFT-zaslonu, pa deluje brez pripomb. Zato sem za sproščeno, turistično vožnjo med pretikanjem v višjo in nižjo prestavo raje posegal po ročici sklopke.

Še beseda o novi prednji podobi in učinkovitosti žarometov. Všeč mi je videz, ki spominja na večjega brata S 1000 XR. Takoj veš, v katero družino sodi. Prilagodljivi LED-žarometi svetijo dobro in poskrbijo za maksimalno varnost, saj med vožnjo svetijo v ovinek. To je velika in pomembna novost v tem razredu.

Zadošča številnim željam in potrebam

Ta razred je tudi finančno zelo občutljiv in s ceno 11.590 evrov za osnovni model je to dober nakup. Kako in koliko si ga bo vsak opremil, pa je odvisno od želja in debeline denarnice. To je potem že druga zgodba. Tak testni motocikel stane malenkost čez 14 tisočakov, kar pa ni več tako finančno ugodno. Ne glede na vse pa lahko poudarim še (finančno) ugodno lastnost.

Poraba goriva je na testu znašala malenkost čez štiri litre, kar ob polnem tanku pomeni doseg 250 kilometrov. Točno to tudi veliko pove o značaju motocikla. Je avanturist, ampak za malenkost krajše razdalje, kot so recimo njegovi bratje z bok­serskimi motorji iz družine GS.

  • Osnovni podatki:
    Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
    Cena osnovnega modela: 11.590 €
    Cena testnega modela: 14.193 €
  • Tehnični podatki:
    Motor: dvovaljni, vrstni, štiritaktni, vodno hlajeni, gibna prostornina (cm3) 895
    Moč: 77 kW/105 KM pri 8.500 vrt/min
    Navor: 92 Nm pri 6,500 vrt/min
    Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga, pomočnik pri pretikanju quickshifter
    Okvir: jeklen
    Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, zadaj kolut Ø 265 mm, ABS serijsko
    Vzmetenje: spredaj USD-vilice Ø 43 mm, zadaj dvojna aluminijasta roka s hidravlično nastavljivim centralnim blažilnikom
    Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17
    Višina: 825 mm (opcijsko 775 mm, 795 mm, 840 mm, 845 mm, 870 mm)
    Posoda za gorivo: 15,5 l; poraba na testu: 4,4 l100/km
    Medosna razdalja: 1.521 mm
    Teža: 219 kg

Končna ocena:

To je motocikel za vsak dan in za daljše izlete. Svojo vsestranskost kaže tudi s prilagodljivo višino sedeža od tal. To si lahko nastavljate od 775 do 870 milimetrov od tal, kar pomeni, da lahko v svet potovalnih enduro motociklov vstopijo tudi vsi, ki jih je višina sedeža pri tem do zdaj ovirala. Zanimiva je tudi cena, ki celoten paket naredi privlačen za vse, ki bi se motociklizma radi lotili malo resneje.

Delite objavo s prijatelji:
 
 

Nedavne objave:  
  • Darja Gajšek pokazala svojega ‘novega očeta’

    Slovenka pevka in voditeljica Darja Gajšek je v letošnjem letu svoje moči združila z glasbenim producentom, avtorjem in managerjem Goranom Šarcem. Pod njegovim okriljem pa je nastal tudi Darjin nov album, ki bo, kot obljublja, izšel še letos. “Goran me je vzel pod svoje glasbeno okrilje in postal moj novi glasbeni oče. Hvala Goran za

  • Celjski bogataš priznal zlorabo

    Tožilstvo je celjskemu podjetniku Aleksandru Jančarju očitalo zlorabo položaja ali zaupanja pri opravljanju gospodarske dejavnosti, in sicer pri gradnji garažne hiše pri jeseniški bolnišnici. Spomnimo: podjetje Avioprojekt je leta 2008 pridobilo posel gradnje garažne hiše pri jeseniški bolnišnici, za kar je potrebovalo 2,4 milijona […]

  • Poslovila se je Neda Pagon

    “Ravnokar smo izvedeli, da nas je zapustila prijateljica, soseda, ena najpomembnejših slovenskih družboslovk povojnega časa, Neda Pagon,” je na facebooku zapisal glasbenik Drago Mislej – Mef. Poudaril je, da je Pagonova veljala za eno najbolj razgledanih proletark, sama pa se je na svoj računa zabavala, da je “najstarejša udeleženka […]

  • Čudežna ženska Sanja Grohar navdušila splet

    Sanja Grohar velja za veliko navdušenko nad pustnimi kostumi, v katere se lahko, na njeno veliko veselje, našemi kar dvakrat na leto. »Zdaj imam izgovor, da se dvakrat na leto našemim/o. Za pusta in za Halloween (noč čarovnic). Ne morem skriti, da uživam, kaj ne ? Se vi našemite tudi za Halloween ali samo za

  • Gašper Rifelj o letu, ki mu je prineslo tudi veliko lepega

    “Letos je res težko karkoli načrtovati,” pravi brez petiranega godrnjanja Gašper Rifelj, ki bi se te dni moral veseliti izida videa za pesem ‘Vse do neba’, a je načrtovano snemanje, podobno kot pred tem že vse večje koncerte, odnesla korona. “Seveda mi je malo žal, ker smo imeli pripravljen scenarij, ki bi lepo nadgradil zgodbo

  • Lidija Bačić je zapeljivo plesala, pozornost pa je ukradel 22-letni natakar Jure

    Ko je hrvaška Lidija Bačić v Vodicah zapela novo pesem ‘Radi Radi Radi’, ni niti slutila, da ji bo pozornost ukradel mladenič s klobukom, ki je plesal v ozadju. Hrvaški mediji so izbrskali, za koga gre. Mladenič s klobukom je 22-letni Jure Lakoš Vrkljan, natakar, ki si želi, da bi se tudi v prihodnosti lahko

  • Borat čestital Katy Perry

    Katy Perry je očitno oboževalka Borata. Za njen 36. rojstni dan, ki ga je praznovala v nedeljo, ji je njen dragi Orlando Bloom pripravil lepo presenečenje: na Instagramu je objavil video posnetek, v katerem ji čestita Borat osebno, spodaj pa napisal: »Ljubezen moja, tvoje sanjsko rojstnodnevno sporočilo! Vse najboljše!« Borat, ki ga igra […]

 

Veseli smo vašega obiska …

  • 267.983 ogledov naše spletne strani.


.Imejmo se radi.



V spodnjem iskalniku poišči: